Ik zit met de volgende kwestie en ik weet niet of ik akkoord moet gaan of niet.
Een bedrijf X is geïnteresseerd in een activiteit van mijn bedrijf. Deze activiteit willen zij overnemen voor 60k en een voorraad van 15k. Ik ben zelf erg tevreden met de overname som en wil het ook erg graag verkopen aangezien ik de tijd die ik normaal in de activiteiten graag vrij wil maken.
Ik ging er vanuit dat de betaling van het gehele bedrag bij formele overdracht zou geschieden. Zij willen echter in termijnen betalen. 15k voor de voorraad bij overdracht en vervolgens in termijnen van een maand, beginnend het eind van de maand na de overname, 15k per termijn betalen. In totaal 4 maanden dus.
Zij willen echter geen zekerheden stellen en de holdings onder de bedrijven hebben een zeer groot negatief eigen vermogen.
Zij willen mij geen zekerheden geven in de vorm van een bankgarantie.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jos IJntema
Jos IJntema
Goedendag,
Ik zit met de volgende kwestie en ik weet niet of ik akkoord moet gaan of niet.
Een bedrijf X is geïnteresseerd in een activiteit van mijn bedrijf. Deze activiteit willen zij overnemen voor 60k en een voorraad van 15k. Ik ben zelf erg tevreden met de overname som en wil het ook erg graag verkopen aangezien ik de tijd die ik normaal in de activiteiten graag vrij wil maken.
Ik ging er vanuit dat de betaling van het gehele bedrag bij formele overdracht zou geschieden. Zij willen echter in termijnen betalen. 15k voor de voorraad bij overdracht en vervolgens in termijnen van een maand, beginnend het eind van de maand na de overname, 15k per termijn betalen. In totaal 4 maanden dus.
Zij willen echter geen zekerheden stellen en de holdings onder de bedrijven hebben een zeer groot negatief eigen vermogen.
Zij willen mij geen zekerheden geven in de vorm van een bankgarantie.
Wat moet ik hier van denken?
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34931-overname-bedrijfsactiviteiten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag