• 0

hoe actie het beste op te zetten?

Ik heb een bepaald idee voor een nieuwe actie op mijn website maar tweiffel hoe ik dat het beste kan aanpakken en promoten.

 

Het gaat erom dat ik op de voorpagina van mijn shop een 3 tal producten wil gaan aanbieden die klanten gratis kunnen krijgen.

Dat gratis houd echter in dat de klanten het product bestellen en daar het normale bedrag + verzendkosten voor betalen en het dan dus thuis krijgen.

Bij de aflevering ontvangen de klanten vervolgens een waardebon ter waarde van het bestelde bedrag die ze dus weer kunnen uitgeven in mijn shop (dus waardebon is ter waarde van productprijs en niet voor verzendkosten).

 

De producten die ik zo wil gaan aanbieden zullen een verkoop prijs van tussen 7 en 12 euro hebben en dat zijn dus ook de bedragen die ze terugkrijgen in de vorm van korting op volgende order.

 

Maar hoe precenteer ik dat nu aan de klant op de voorpagina en in de nieuwsbrief en twitter?

Zet ik op voorpagina en in nieuwsbrief de producten met een prijs van 0 euro en stuur ze daarna door naar pagina waar ik uitleg dat ze eerst moeten betalen en daarna waardebon voor terugkrijgen? Of jaag ik daar bezoekers juist mee weg?

 

En ik wil steeds 3 verschillende producten op de site hebben staan waarvoor dit aanbod geld. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling dat als ze alle 3 de producten bestellen dat ze ook voor alle 3 het geld in waardebonnen terugkrijgen. Hierbij zou moeten gelden dat ze voor het duurste product het geld dus terugkrijgen in de vorm van een waardebon.

Hoe communiceer ik dat het beste?

 

Overigens komt er mogelijk ook nog een product op de site welke echt gratis te bestellen is (op standaard verzendkosten na).

 

Wie heeft er advies voor me over hoe ik zo een actie nu het beste opzet en precenteer zodat het zo aantrekkelijk mogelijk overkomt zonder mensen halverwege weg te jagen met plots verschijnende voorwaarden en kosten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben het eens met Romano: beide zinnen zijn 'misleidend'/niet correct. Ik zou eerder iets schrijven in de trend van 'ontvang bij aankoop van deze/één van deze producten een waardebon'.

 

 

Dat is een veel te lange zin om snel pakkend te zijn voor bezoekers. Moet in 1 oogopslag aandacht trekken en intresse tot bestellen wekken.

 

oh... maar dit was geen reclame zin. Ik ben geen marketeer ;). Ik wilde alleen zeggen dat je - naar mijn mening - niet moet praten over het terug ontvangen van de productprijs, want dat klopt niet (helemaal). Je hebt wel gelijk dat het 'catchy' is: ontvang geld terug klinkt natuurlijk beter dan 'waardebon of voucher of wat dan ook' ;).

 

Als je de kleine regeltjes zoals onder in je voorbeeld direct onder het plaatje zet zou het wel kunnen denk ik. Alleen vind ik het woord 'productprijs' niet mooi. Vind ik een erg kil woord, past niet bij de "producten" die jij verkoopt. Product klinkt zo naar fabriek. Maar misschien is dat ook gewoon mijn eigen verkeerde associatie...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet beter wellicht ergens anders een stukje schrijven over de actievoorwaarden of dergelijke en op die pagina met de drie producten gewoon * in de vorm van een waardebon.

 

Lijkt mij vrij snel duidelijk, wilt de klant iets meer weten laat je 'm even doorklikken.

Opzich suggereren die drie artikelen al dat het alleen voor die drie geldt. Wellicht moet je het maar even teste. Doe je over een aantal maanden een andere soort. Dan weet je over een half jaar wat de beste is en kun je daar verder mee.

Link naar reactie
  • 0

Ben het eens met Romano: beide zinnen zijn 'misleidend'/niet correct. Ik zou eerder iets schrijven in de trend van 'ontvang bij aankoop van deze/één van deze producten een waardebon'.

 

 

Dat is een veel te lange zin om snel pakkend te zijn voor bezoekers. Moet in 1 oogopslag aandacht trekken en intresse tot bestellen wekken.

 

oh... maar dit was geen reclame zin. Ik ben geen marketeer ;). Ik wilde alleen zeggen dat je - naar mijn mening - niet moet praten over het terug ontvangen van de productprijs, want dat klopt niet (helemaal). Je hebt wel gelijk dat het 'catchy' is: ontvang geld terug klinkt natuurlijk beter dan 'waardebon of voucher of wat dan ook' ;).

 

Als je de kleine regeltjes zoals onder in je voorbeeld direct onder het plaatje zet zou het wel kunnen denk ik. Alleen vind ik het woord 'productprijs' niet mooi. Vind ik een erg kil woord, past niet bij de "producten" die jij verkoopt. Product klinkt zo naar fabriek. Maar misschien is dat ook gewoon mijn eigen verkeerde associatie...

 

 

 

misschien ander word als productprijs, eens over nadenken.

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet beter wellicht ergens anders een stukje schrijven over de actievoorwaarden of dergelijke en op die pagina met de drie producten gewoon * in de vorm van een waardebon.

 

Lijkt mij vrij snel duidelijk, wilt de klant iets meer weten laat je 'm even doorklikken.

Opzich suggereren die drie artikelen al dat het alleen voor die drie geldt. Wellicht moet je het maar even teste. Doe je over een aantal maanden een andere soort. Dan weet je over een half jaar wat de beste is en kun je daar verder mee.

 

klanten moeten uiteindelijk toch doorklikken naar productpagina zelf om het product te bestellen en daar kan ik dus ook nog extra informatie geven.

Link naar reactie
  • 0
Alleen de stalen handboeien zijn volgens mij met een bonTlaag en niet met een bonDlaag.

 

Je hebt gelijk. wat ik zo snel zie (zoekmachine doet het niet lekker) staat het op de website gelukkig wel goed.

 

Zelf verkeerd overgetypt dus. maar dat heb je als waar bij veel mensen een talen knobbel zit bij mij een diep donker gapend gat zit >;(

Link naar reactie
  • 0

Alleen de stalen handboeien zijn volgens mij met een bonTlaag en niet met een bonDlaag.

 

Je hebt gelijk. wat ik zo snel zie (zoekmachine doet het niet lekker) staat het op de website gelukkig wel goed.

 

Zelf verkeerd overgetypt dus. maar dat heb je als waar bij veel mensen een talen knobbel zit bij mij een diep donker gapend gat zit >;(

 

Ik weet dat taal voor sommigen erg lastig kan zijn, laat je teksten daarom wel controleren door een ander! Spelfouten komen erg slordig over op je website namelijk. (Geen kritiek maar een tip)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.