• 0

Telegraaf wil actief worden als Affiliate Network

 

De Telegraaf Media Group heeft net z'n nieuwe strategie bekend gemaakt. Da's altijd interessant, want in de omgeving van giganten als Sanoma, RTL en TMG vinden dan ineens overnames en ontwikkelingen plaats. Ze hebben 300 miljoen beschikbaar voor overnames.

 

Wat staat er te gebeuren?

 

TMG wil zich versterken met eigen webwinkels, shop-in-shops en een winkelstraat. Wehkamp zou een compleet nieuwe divisie kunnen zijn, maar zit daar nog groeipotentieel in zitten?

 

TMG wil actief worden in de affiliatemarkt. Nou heeft Zanox net M4N overgenomen (defensief) terwijl de rest redelijk internationaal is. Blijft Scoot over, maar dan moet TMG de hele Telefoongids overnemen. Tenzij ze zelf een nieuw affiliatenetwerk ontwikkelen. Dat lijkt me niet eens zo onmogelijk. De hele affiliatesector is onderontwikkeld en TMG zou z'n Hyves-connecties kunnen betrekken in een user-generated affiliate network. Bol.com heeft ook z'n eigen netwerk opgezet, dus wellicht kan technologie gedeeld worden.

 

Er zijn nog andere domeinen waarin TMG zich kan versterken, met name rond interessen zoals het huis, de auto, de boot, het toerisme.

 

Welke ondernemer vaart in de koers van TMG? Ze hebben eerder al goed betaald voor Relatieplanet en Hyves.... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de presentatie onderin het artikel die je linkt leest, zou je net zo hard kunnen zeggen dat TMG een lokale Google wil worden. Wat ik opmaak uit de presentatie is dat ze zien dat ze wat kansen laten liggen en dat ze die kant eventueel kunnen opgaan.

 

Ik denk dat TMG een heel sterk Nederlands online merk zou kunnen worden (voor zover ze dat niet al zijn) Met Hyves kunnen ze een soort universeel inlog systeem maken, waarmee je op alle TMG sites kunt inloggen (Er is al iets dergelijks maar niet heel veel gebruikt). Met Hyves zou ook b.v. je reputatie kunnen worden bijgehouden, door je reacties op TMG sites, maar misschien ook door een koppeling met advertenties op Speurders.

 

Verder spreken ze veel over User Generated Content. Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan doen. Persoonlijk zou ik als TMG gaan focussen op communities. Deze zijn goed te monetizen, vergen een relatief kleine investering en wanneer deze eenmaal op gang komen zijn ze een soort perpetual motion machine, doordat de gebruikers in principe zelf de content maken.

 

Doordat TMG actief is in niches (en ze zou meer kunnen kopen) sluiten communities daar prima op aan, waarbij Hyves een centrale spil zou kunnen zijn. Dit zorgt ook voor veel engagement van de TMG bezoekers/leden omdat mensen in een community vaak een saamhorigheidsgevoel hebben.

 

Wel interessant ontwikkelingen, ben zeer benieuwd hoe het online landschap er over 10 jaar uitziet. Je ziet vooral dat grote partijen groter worden, en dat de entry barriers steeds hoger worden.

Link naar reactie
  • 0

Op zich goed gegeven dat TMG dit soort activiteiten wil uitbouwen. Las recentelijk dat Amazon naar NL komt, dus kennelijk is de markt hier nog bewegende.

 

@Advil : Wat betreft de entry barrier zou ik mij niet bang laten maken door "grote" jongens. Er zijn zoveel mogelijkheden in de markt, vooral niches, dat het een kwestie is van kansen benutten. Hoe je hiermee omgaat en of je je hierin limiteert ligt aan je zelf. Als je voor jezelf groots kan denken, zonder limitaties, dan zie je ook gemakkelijker kansen. Jezelf al een kader opleggen beperkt je visie en je eigen groei-potentie.

Link naar reactie
  • 0

 

Grote partijen zoals Sanoma en TMG groeien door te kopen. Zelf ontwikkelen is een stuk lastiger. Die 300 miljoen is dus een kans voor slimme omdernemers, geen bedreiging.

 

De lokale Google (of Facebook) kun je niet worden. Hyves is druk bezig met een uitwijkmanoeuvre.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@tjeng, natuurlijk moet je zo blijven denken, en er zullen altijd wel wat mogelijkheden blijven bestaan. Maar ik denk dat over 10 jaar de investeringen, om bijvoorbeeld met de grote partijen mee te doen, alleen maar groeien. Als je nu de nieuwe Wehkamp of Bol.com wilt worden dan heb je een flink zak geld nodig. Dat kan nog steeds, zie Zalando, maar over 10 jaar is het mogelijk nog moeilijker.

 

Als je in de US met b.v. Amazon zou moeten concurreren, dan zal dat ook moeilijk zijn, alleen al vanwege de investeringen die men heeft gedaan in logistics.

 

Als je de nieuwe Facebook wilt worden heb je ook een dergelijk probleem. Zij hebben al de infrastructuur ontwikkeld om op grote schaal pagina's te serveren, maar staan inmiddels ook op heel erg veel sites, zowel met hun login systeem danwel de likes etc. Als dergelijke partijen succesvol blijven en door blijven investeren dan zal het over 10 jaar nog moeilijker zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.