Kwaliteit huisstijl bij zaken doen met particulieren

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik doe zaken met particulieren, die krijgen van mij een factuur op briefpapier. Nu heb ik nieuw briefpapier besteld, alleen is de kwaliteit minder dan de laatste druk (andere drukker, wat misverstanden etc etc). Ik hoef het niet af te nemen (foutje in de communicatie), maar twijfel nu of ik het niet toch moet gebruiken.

 

Ik gebruik de kleur oranje, die bij deze druk wat flets is. Verder ziet het er prima uit.

Maar ik verstuur mijn briefpapier naar particulieren, denk niet dat die hier nauw naar kijken. En als ik het briefpapier ga afnemen kost het me maar een kwart van wat ik de laatste keer heb betaald.

 

Mijn grafisch vormgever krijgt waarschijnlijk een hartaanval als ze dit briefpapier ziet ;D, maar ja… is het echt nodig om ‘duur’ briefpapier te gebruiken in mijn business (online reisbureau)?

 

P.S.

Ik verstuur mijn facturen trouwens per post omdat ik meteen ook folders mee stuur.

 

Link naar reactie

Mening over papieren factuur en brieven in kleur: doe het helemaal goed of stuur PDF's. Je verbindt prijs en kwaliteit nu één op één aan elkaar.

 

Voordeliger drukwerk (per item) hoeft niet altijd van mindere kwaliteit te zijn, je kunt bijvoorbeeld ook iets groter inkopen of één formaat/basis kiezen. Slecht drukwerk van een professionele huisstijl kun je afkeuren als het slechter is dan de brochures.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Welk voordeel heb je op je totale inkoop.

Wat loop je mis je als 1 klant afhaakt omdat het stukje uniformiteit en professionaliteit ontbreekt.

:)

Het voordeel is behoorlijk. Maar: het briefpapier ziet er verder prima uit, het is alleen de kleur die dus niet mooi fel oranje is.

Klant afhaken? Dat zal niet gebeuren. Tenminste: ik denk niet dat een klant een reis boekt, vervolgens een bevestiging/factuur krijgt en denk: huhhh... dat briefpapier vind ik toch niet zo mooi, zal de volgende reis maar ergens anders boeken.

 

Oranje blijft een kleur die - afhankelijk van het soort drukwerk - altijd iets kan afwijken. Het is gewoon dat mijn eerste 1000 stk. briefpapier top kwaliteit waren (waarvan ik me soms zelf al afvroeg of dat niet een beetje over the top is voor de business waar ik inzit).

 

Ik begrijp dat huisstijl belangrijk is en heb ook in het verleden niet bespaard op de uitwerking (website, logo, brochures, briefpapier). Vooral omdat ik in een niche zit vond ik het belangrijk om professionaliteit uit te stralen, dat mensen vertrouwen krijgen.

 

Nu zullen jullie waarschijnlijk zeggen dat ik mijn vraag al beantwoord heb ;D

 

 

 

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1441

Ja Kena, dit is echt iets wat je zelf moet beslissen, het heeft grotendeels met smaak of gevoel te maken. Je vind het wel of niet acceptabel en soms kan een flinke prijskorting zorgen dat je het acceptabel gaat vinden, wij kunnen hier hooguit een mening over hebben gebaseerd op smaak.

 

Persoonlijk zou ik het ook gewoon afnemen denk ik (afgaande op jou opmerking het is iets fletser als normaal) de klant ziet maar 1 factuur of brief per keer dus het zal nauwelijks opvallen dat de kleur afwijkt en het zal geen klanten kosten.

 

Het enige wat ik zou beoordelen is in hoeverre het afwijkt van je folders die je meestuurt. Kortom combineert dat goed, zo'n fletse factuur en de folder, of waren die toch al niet op elkaar afgestemd qua huisstijl want dan maakt het niet veel uit.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.