• 0

Pinwurgcontract

Beste mensen,

 

Ik ben nogal een recyclelaar (geen netjes nl maar allez...) en probeer altijd met zoveel mogelijk ouwe troep de boel aan de gang te houden. Er zit nu echter met een probleem en ik weet niet goed wat ik moet doen.

 

Per 1 januari ben ik weg bij mijn samenwerkingsverband T&G en ben ik weer zelfstandig. T&G verzorgde via Valk Software het hele kassa en pinsysteem. Alle apparatuur is van mij. Sinds eergisteren is de kassa ook losgekoppeld van het T&G netwerk. Ik ontvang verder geen artikelen updates meer en software updates van ProPoss. Dit heb ik ook niet meer nodig omdat ik geen sigarettenellende meer ga verkopen en de artikelen die ik heb (sigaren, bier, souvenirs) kan ik zelf makkelijk bijhouden op de backoffice computer.

 

De kassa doet het verder prima alleen de pin doet het niet meer. Ik heb gisteren een nieuwe adsl lijn via kpn laten activeren, dit voor de pin. Kost me 25,- per maand en daar zit ik 2 jaar aan vast.

 

Nu heb ik Valk eens gevraagd wat het kost om de pin weer aan de gang te brengen maar je raad het al... dat gaat niet zomaar! Ik moet een software-service abbonnement van 80 euro per maand afnemen en als klap op de vuurpijl moet mijn 'server worden afgemeld' en dat kost me nog eens 250,-. Bovendien zit ik dan vijf jaar aan ze vast. Ze gijzelen dus mijn pinapparaat momenteel.

 

Ik heb dus een kassa, een adsl verbinding, een pinapparaat maar ik kan het niet gebruiken! Ik vind het echt doodzonde want als ik niet met Valk in zee ga moet ik een nieuw apparaat aanschaffen en komt de koppeling met de kassa te vervallen.

Ik heb ook wat rondgebeld naar locale leveranciers maar dat is meestal: koop dit maar en koop dat maar. Maar ik heb een prachtige kassa-pc met touchscreen, bonnenprinter, pinapparaat, pinkoppeling, een backoffice de hele rataplan! Daar moet toch iets van te breien zijn?

 

Ik denk dat ik maar een 2e handsje koop, en de pin apart aansluit op de adsl. Abonnementje via kpn of alvira of zo.

 

Het is soms niet makkelijk om het veilige, warme nest te verlaten....

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Typisch geval van Vendor-Lock! (leveranciersafhankelijkheid)

Jammer, maar zo werkt het helaas met traditionele leveranciers.

 

Is het niet mogelijk de software los te koppelen van de PIN. Hierdoor zou je wel de PIN los kunnen gebruiken.

Maak dan een nieuwe betaalwijze aan in de software (Pin2 bijv) en doe de betaling handmatig met de pinautomaat.

 

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke oke, ik als roker heb dan toch weer wat geleerd....

Misschien iets voor TS en andere ondernemers; ik ken www.sweebr.com het is nieuw maar dan kan je volgens mij standaard apparatuur gaan gebruiken?? check ff....

 

 

Suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Caspar, is het geen idee om je kassa systeem gewoon 2e hands compleet te verkopen?

 

Ik snap niet waarom er een ADSL lijn moest worden aangeschaft. Pinnen werkt ook uitstekend via een analoge lijn.

dat ben ik niet helemaal met je eens, nieuwe pinnen werkt beter met Adsl wat snelheid betreft,

als je veel transacties hebt is adsl pinnen op termijn goedkoper tov de telefoonkosten die je maakt met analoog pinnen.

 

ik heb de adsl pin gewoon over de reguliere lijn net als de pc, moest alleen een extra router tussen.

adsl heb ik toch al nodig voor de backoffice

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Caspar, is het geen idee om je kassa systeem gewoon 2e hands compleet te verkopen?

 

Ik snap niet waarom er een ADSL lijn moest worden aangeschaft. Pinnen werkt ook uitstekend via een analoge lijn.

dat ben ik niet helemaal met je eens, nieuwe pinnen werkt beter met Adsl wat snelheid betreft,

als je veel transacties hebt is adsl pinnen op termijn goedkoper tov de telefoonkosten die je maakt met analoog pinnen.

 

 

Via KPN internet en onbeperkt gratis bellen voor iets van 4 tientjes. Zal via bv Tele2 nog wel goedkoper kunnen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 1

Vandaag even Alvira gebeld, de leverancier van mijn pinapparoatje.

 

Een handige jongeman zorgt er even voor dat mijn pinapparaat weer zo functioneert! Wat blijkt, het pinapparaat staat op een vast IP adres, dit even wijzigen naar IP adres zelf toewijzen en hoppa, pinnen maar.

 

De pinkoppeling met de kassa werkt dus nu perfect en geen problemen meer. Ik kan bij Alvira een serviceabbonnement afsluiten. Zelfs als ik dit niet doe zullen ze me helpen via de telefoon voor de standaardzaken, dus prima service!

 

Probleem opgelost voorlopig tot er wat fout gaat!

Link naar reactie
  • 0

Nog even wat extra informatie:

 

Ik heb nog even informatie gevraagd aan een jan kassa, een locale leverancier van kassa-apparatuur. Voor 500,- heb ik licentie-vrije kassasoftware die werkt op een stand-alone pc. Mocht het dus foutgaan met de hardware kan ik altijd weer makkelijk starten zonder dat ik ergens aan vastzit.

 

De moraal van dit verhaal: flink rondbellen!

Link naar reactie
  • 1

Ter aanvulling nog even wat informatie want ik ben weer wat verder in kassasoftware - pin land!

 

Ik ben even uitgegaan van: wat zal er gebeuren als de kassa het afpikt en natuurlijk mag het niks kosten. Na wat gevogel op internet heb ik genoeg gratis kassasoftware gevonden: Freepos, pcash, posper. Google vooral maar eens op 'pos opensource'. Je komt dan van alles tegen.

Nu houdt ik van pieren met computers dus ik ga de komende maanden eens een pc-kassa klaarmaken met zo'n gratis versie. Je kan makkelijk aan een bonprinter en een kassalade komen dus een kassa maken is het probleem niet.

 

Als mijn kassa het afpikt werkt de koppeling kassa-pin niet meer en dan lijkt mij inderdaad die Rabo pinbox de beste oplossing. Ik ga nog eens even op onderzoek wat een tweedehands gedoetje kost maar Rabo biedt een snelle en niet zo'n extreem dure oplossing.

 

Ik ga er nu dus voor zorgen dat ik een 'noodsysteem' heb. Als mijn huidige kassa het afpikt zorg ik dat er een kassasysteem klaarstaat waar ik redelijk mee uit de voeten kan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.