Ik zit met een probleem. Een luxe probleem, hoor, dat wel. Wij hebben een webwinkel die heel erg goed loopt. Zo goed, dat we in het afgelopen jaar verhuisd zijn uit onze woonkamer naar een bedrijfspand, en vorig jaar is mijn man erbij gekomen in de zaak. We leven er heel leuk van.
We maken en verkopen sieraden. De helft van ons werk bestaat uit persoonlijke, op maat gemaakte sieraden. Dat is mijn werk, naast marketing en klantcontact. Mijn man doet de boekhouding, en pakt alle bestellingen in, en houdt de voorraden bij. Samen zorgen we voor onze 3 kinderen (3, 4 en 5 jaar). We werken dus allebei eigenlijk maar 60%, want er moet bijna altijd iemand thuis zijn voor de kinderen.
Nu is het volgende probleem: We gaan te goed. In Nov en Dec hadden we bizar veel werk, zoveel dat ik om 6 uur sochtends al op de zaak was om alles weg te werken. Helemaal schitterend natuurlijk. Maar het geeft te denken, want druk is leuk, maar zo druk... dat hou ik geen 2 jaar vol. Zeker niet omdat het erop lijkt dat het nog helemaal niet afgelopen is met de groei.
Nu zijn we samen helemaal 'self-made'. Geen enkele ervaring van te voren, komen beide uit heel andere functies in het bedrijfsleven, maar we weten het samen toch wel erg goed te doen. Toch missen we kennis, voornamelijk op gebied van marketing en 'ondernemen'. Nu we op het punt komen dat we gewoon niet meer alle taken kunnen doen, simpelweg door tijdgebrek, twijfelen wat te doen. Er moet iemand bijkomen, maar wat gaan we die laten doen?
Twee opties:
1) iemand onder ons aannemen.
Iemand die het 'maakwerk' voor zijn rekening gaat nemen, bijgestaan door mijzelf nog steeds. Zo komt er meer tijd vrij om eindelijk weer meer aan marketing te gaan doen, om de klussen aan te nemen van bedrijven die sieraden op grote schaal willen voor personeel, etc. Maar... ik ben best aardig in de marketing hoor, maar geen expert. Ik heb het allemaal met trial-and-error geleerd, en weet niet of ik nou wel de persoon ben die ons tot nog hogere omzetten gaat leiden. Ik vind het wel heel leuk, en ben zeer leergierig op dat gebied.
2) iemand boven ons aannemen.
Iemand die meer ervaring heeft in marketing, die een idee heeft hoe dat werkt om groter te groeien. Iemand die onze organische groei weet te managen, en dat in banen leidt. Iemand die ons voor onze kop slaat dat we bepaalde dingen niet of wel doen.
Zo moeilijk! Liefst kies ik voor optie 1. Zo krijgen we zelf weer handen vrij voor 'ondernemen' ipv alleen maar zo hard mogelijk de opdrachten afkrijgen. Maar als ik dan die tijd echt vrij heb, wat ga ik dan doen? Ga ik ook echt zorgen voor meer omzet daardoor? Ik denk het wel, maar heb nog geen vastomlijnd plan daar. Maar wel ideeën. Maar optie 2, dat is ook wel wat.
Tjee, door het hier neer te zetten, heb ik eigenlijk mijn keuze al gemaakt. Maar... desalniettemin, ik ben benieuwd wat ervaringen zijn onder andere ondernemers. Hoe hebben zij dat gedaan. Onze prognoses zijn erg goed, en ons verleden ook. We zijn in 2011 zo'n 60% gegroeid qua omzet, en bij de eerste getallen van Januari slaat mij de schrik al om het lijf voor de rest van het jaar. Ik heb geen enkel idee hoe we dat moeten gaan bolwerken. Voor hetzelfde geld moeten we iemand erbij aannemen, en moet ik nog steeds op volle kracht daarnaast sieraden maken om het bij te houden. Who knows..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Liedje
Liedje
Nee, geen vunzige opmerkingen in dit topic ;)
Beste Higherlevel-lezers,
Ik zit met een probleem. Een luxe probleem, hoor, dat wel. Wij hebben een webwinkel die heel erg goed loopt. Zo goed, dat we in het afgelopen jaar verhuisd zijn uit onze woonkamer naar een bedrijfspand, en vorig jaar is mijn man erbij gekomen in de zaak. We leven er heel leuk van.
We maken en verkopen sieraden. De helft van ons werk bestaat uit persoonlijke, op maat gemaakte sieraden. Dat is mijn werk, naast marketing en klantcontact. Mijn man doet de boekhouding, en pakt alle bestellingen in, en houdt de voorraden bij. Samen zorgen we voor onze 3 kinderen (3, 4 en 5 jaar). We werken dus allebei eigenlijk maar 60%, want er moet bijna altijd iemand thuis zijn voor de kinderen.
Nu is het volgende probleem: We gaan te goed. In Nov en Dec hadden we bizar veel werk, zoveel dat ik om 6 uur sochtends al op de zaak was om alles weg te werken. Helemaal schitterend natuurlijk. Maar het geeft te denken, want druk is leuk, maar zo druk... dat hou ik geen 2 jaar vol. Zeker niet omdat het erop lijkt dat het nog helemaal niet afgelopen is met de groei.
Nu zijn we samen helemaal 'self-made'. Geen enkele ervaring van te voren, komen beide uit heel andere functies in het bedrijfsleven, maar we weten het samen toch wel erg goed te doen. Toch missen we kennis, voornamelijk op gebied van marketing en 'ondernemen'. Nu we op het punt komen dat we gewoon niet meer alle taken kunnen doen, simpelweg door tijdgebrek, twijfelen wat te doen. Er moet iemand bijkomen, maar wat gaan we die laten doen?
Twee opties:
1) iemand onder ons aannemen.
Iemand die het 'maakwerk' voor zijn rekening gaat nemen, bijgestaan door mijzelf nog steeds. Zo komt er meer tijd vrij om eindelijk weer meer aan marketing te gaan doen, om de klussen aan te nemen van bedrijven die sieraden op grote schaal willen voor personeel, etc. Maar... ik ben best aardig in de marketing hoor, maar geen expert. Ik heb het allemaal met trial-and-error geleerd, en weet niet of ik nou wel de persoon ben die ons tot nog hogere omzetten gaat leiden. Ik vind het wel heel leuk, en ben zeer leergierig op dat gebied.
2) iemand boven ons aannemen.
Iemand die meer ervaring heeft in marketing, die een idee heeft hoe dat werkt om groter te groeien. Iemand die onze organische groei weet te managen, en dat in banen leidt. Iemand die ons voor onze kop slaat dat we bepaalde dingen niet of wel doen.
Zo moeilijk! Liefst kies ik voor optie 1. Zo krijgen we zelf weer handen vrij voor 'ondernemen' ipv alleen maar zo hard mogelijk de opdrachten afkrijgen. Maar als ik dan die tijd echt vrij heb, wat ga ik dan doen? Ga ik ook echt zorgen voor meer omzet daardoor? Ik denk het wel, maar heb nog geen vastomlijnd plan daar. Maar wel ideeën. Maar optie 2, dat is ook wel wat.
Tjee, door het hier neer te zetten, heb ik eigenlijk mijn keuze al gemaakt. Maar... desalniettemin, ik ben benieuwd wat ervaringen zijn onder andere ondernemers. Hoe hebben zij dat gedaan. Onze prognoses zijn erg goed, en ons verleden ook. We zijn in 2011 zo'n 60% gegroeid qua omzet, en bij de eerste getallen van Januari slaat mij de schrik al om het lijf voor de rest van het jaar. Ik heb geen enkel idee hoe we dat moeten gaan bolwerken. Voor hetzelfde geld moeten we iemand erbij aannemen, en moet ik nog steeds op volle kracht daarnaast sieraden maken om het bij te houden. Who knows..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34966-personeel-aannemen-boven-mij-of-onder-mij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
50 antwoorden op deze vraag