• 0

Personeel aannemen, boven mij of onder mij?

Nee, geen vunzige opmerkingen in dit topic ;)

 

Beste Higherlevel-lezers,

Ik zit met een probleem. Een luxe probleem, hoor, dat wel. Wij hebben een webwinkel die heel erg goed loopt. Zo goed, dat we in het afgelopen jaar verhuisd zijn uit onze woonkamer naar een bedrijfspand, en vorig jaar is mijn man erbij gekomen in de zaak. We leven er heel leuk van.

 

We maken en verkopen sieraden. De helft van ons werk bestaat uit persoonlijke, op maat gemaakte sieraden. Dat is mijn werk, naast marketing en klantcontact. Mijn man doet de boekhouding, en pakt alle bestellingen in, en houdt de voorraden bij. Samen zorgen we voor onze 3 kinderen (3, 4 en 5 jaar). We werken dus allebei eigenlijk maar 60%, want er moet bijna altijd iemand thuis zijn voor de kinderen.

 

Nu is het volgende probleem: We gaan te goed. In Nov en Dec hadden we bizar veel werk, zoveel dat ik om 6 uur sochtends al op de zaak was om alles weg te werken. Helemaal schitterend natuurlijk. Maar het geeft te denken, want druk is leuk, maar zo druk... dat hou ik geen 2 jaar vol. Zeker niet omdat het erop lijkt dat het nog helemaal niet afgelopen is met de groei.

 

Nu zijn we samen helemaal 'self-made'. Geen enkele ervaring van te voren, komen beide uit heel andere functies in het bedrijfsleven, maar we weten het samen toch wel erg goed te doen. Toch missen we kennis, voornamelijk op gebied van marketing en 'ondernemen'. Nu we op het punt komen dat we gewoon niet meer alle taken kunnen doen, simpelweg door tijdgebrek, twijfelen wat te doen. Er moet iemand bijkomen, maar wat gaan we die laten doen?

 

Twee opties:

1) iemand onder ons aannemen.

Iemand die het 'maakwerk' voor zijn rekening gaat nemen, bijgestaan door mijzelf nog steeds. Zo komt er meer tijd vrij om eindelijk weer meer aan marketing te gaan doen, om de klussen aan te nemen van bedrijven die sieraden op grote schaal willen voor personeel, etc. Maar... ik ben best aardig in de marketing hoor, maar geen expert. Ik heb het allemaal met trial-and-error geleerd, en weet niet of ik nou wel de persoon ben die ons tot nog hogere omzetten gaat leiden. Ik vind het wel heel leuk, en ben zeer leergierig op dat gebied.

 

2) iemand boven ons aannemen.

Iemand die meer ervaring heeft in marketing, die een idee heeft hoe dat werkt om groter te groeien. Iemand die onze organische groei weet te managen, en dat in banen leidt. Iemand die ons voor onze kop slaat dat we bepaalde dingen niet of wel doen.

 

Zo moeilijk! Liefst kies ik voor optie 1. Zo krijgen we zelf weer handen vrij voor 'ondernemen' ipv alleen maar zo hard mogelijk de opdrachten afkrijgen. Maar als ik dan die tijd echt vrij heb, wat ga ik dan doen? Ga ik ook echt zorgen voor meer omzet daardoor? Ik denk het wel, maar heb nog geen vastomlijnd plan daar. Maar wel ideeën. Maar optie 2, dat is ook wel wat.

 

Tjee, door het hier neer te zetten, heb ik eigenlijk mijn keuze al gemaakt. Maar... desalniettemin, ik ben benieuwd wat ervaringen zijn onder andere ondernemers. Hoe hebben zij dat gedaan. Onze prognoses zijn erg goed, en ons verleden ook. We zijn in 2011 zo'n 60% gegroeid qua omzet, en bij de eerste getallen van Januari slaat mij de schrik al om het lijf voor de rest van het jaar. Ik heb geen enkel idee hoe we dat moeten gaan bolwerken. Voor hetzelfde geld moeten we iemand erbij aannemen, en moet ik nog steeds op volle kracht daarnaast sieraden maken om het bij te houden. Who knows..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou, niks eigenlijk. ;D

Maar een veelgemaakte fout in mijn ogen is dat de ondernemer denkt alles zelf te kunnen. Bij de groei wil ik graag uitgaan van de dingen die iedereen goed kan. Al weet ik al wel, dat ik niet nog 3 jaar alleen maar sieraden wil maken. Ik wil me liever met de groei en het reilen en zeilen van het bedrijf bezig houden. Ik bedenk mijn produkten liever, dan dat ik ze moet maken... En ik weet al een perfect persoon die dat zou kunnen doen. Nog niet gepolst of die het echt ook wil doen, maar die persoon kan het goed, vind het leuk, en vind de huidige baan vreselijk. Could that be Fate?

 

Dus ja, de keuze is eigenlijk al wel duidelijk, maar misschien dat er hier nu iemand opstaat en me uit de doeken kan doen waarom optie 2 veeeeel beter zou zijn. Kunnen we het vanuit alle hoeken eens bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Dag Liedje

 

Je hebt twee overwegingen en voor beiden zijn er + -en en - -en te noemen.

 

1. je koopt handjes. Dat kost geld en levert geen extra omzet op. Hooguit tijd. En het is die tijd die jij vervolgens in munt moet zien om te zetten. Vervolgens geef je aan dat je weinig ervaring hebt op het gebied van marketing. Maar als ik me niet vergis, zijn jullie niet gekomen tot waar je nu bent doordat je hebt zitten duimendraaien. Ergens doe je dus iets goed, maar je mist het inzicht om te zien waar je eigen kracht ligt. Daar kun je prima advies/hulp voor krijgen. Niet hoe je marketing moet verzorgen, maar gewoon leren inzien waarom mensen bij jou kopen en welke invloed daarop van jou afkomt. Als je weet waarom, dan kun je die kennis omzetten in meer marketing. Het gaat er volgens mij dus niet om 'hoe je mensen bij jou laat kopen' maar eerder om 'hoe benut jij je kwaliteiten optimaal zodat mensen bij jou kopen'.

 

2. nu laat je iemand met verstand van marketing de kar trekken zodat je bekend wordt. Kost ook (meer) geld, maar levert hopelijk omzet op. Nadeel: jij zit dan nog steeds te klussen en te fabriceren. En als diegene succesvol is, dan heb je het handje van optie 1 ook nodig. Ten tweede kan een marketing-pro jou niet zijn. Als jij jouw bedrijf bent en mensen komen bij jou omdat jij jij bent en jij unieke ideeën hebt, hoe moet dan een marketing-pro jou gaan spelen? Het is niet de tv-kantine.

 

Ik zou optie 1 serieus uitwerken (niet meteen toepassen) en je focus vooral leggen bij de vraag:

"Hoe kom ik erachter wat mij uniek maakt. Waarom kopen mensen bij mij?"

 

Wees ook niet te bescheiden om je klanten daarnaar te vragen. Als je als ondernemer je klanten betrekt bij processen in je bedrijf dan zullen zij zich extra gewaardeerd voelen. Benadruk wel dat je geen 'feel good praatje' zoekt, maar een eerlijke mening. En als die soms negatief is, vraag door en trek daar lering uit.

 

groet en succes

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Nou, je stipt daar een belangrijk punt aan: als de marketing pro zijn werk goed doet, hebben we extra handjes ook nodig. Sterker nog, eigenlijk hebben we die al nodig. En daarbij, ik zou rete jaloers zijn op alle dingen die hij zou doen, want eigenlijk wil ik dat doen. Ik ben alleen bang dat ik daarvoor niet helemaal de juiste persoon voor ben. Ik ben leuk met klanten ( meestal) en goed in adwords bijvoorbeeld. Maar ik heb een hekel aan traditionele media en sta argwanend tegenover affiliates die me overhalen om vooral hopen korting te geven en bij wijze van spreken alles gratis weg te geven voor meer sales te genereren. Enorme bedragen betalen voor campagnes die leads opleveren bijvoorbeeld, ik wordt er akelig van.

 

Maar wat als dat nou de manier is om het bedrijf tot serieuze hoogten te brengen? Misschien zie ik dat allemaal wel verkeerd en ben ik argwanend omdat ik het gewoon niet ken.

 

Je idee om de extra tijd die je koopt met extra handjes te benutten door wel zelf aan de slag te gaan met marketing, maar dan wel met adviezen van buitenaf als ondersteuning lijkt me top. Maar waar vind je in godsnaam iemand die jouw branche kent, met je wil brainstormen, en een frise blik op zaken heeft? Iemand die je coached, met je spart, aan wie je zonder blikken of blozen je financiele cijfers laat zien en daarover nadenkt? Ja, hier... Maar in real ife? Iemand die je misschien eens per week spreekt, misschien zelfs iemand die in de winst deelt op het moment dat de zaken er ook echt beter van gaan lopen? Want dan heb je een dedicated persoon, die niet alleen uurtje factuurtje doet en daarbij boekenkennisboplepelt. Als zoiets bestaat, ben ik klant...

Link naar reactie
  • 0

Een vraag die bij mij opkomt is: Hoe ver wil je groeien? Het lijkt ons ondernemers namelijk vaak ingeprent dat we vooral moeten groeien. Waarom wil je groeien? Personeel aannemen betekent ook dat je een deel van je tijd kwijt bent aan het aansturen ervan. Niet erg als je bewust kiest voor (verdere) groei.

Maar: heb je al eens bedacht of je in de huidige setting niet juist heel gelukkig bent? Wat gaat verdere groei je brengen? En dan doel ik niet op meer omzet, meer winst en meer inkomen, maar op wat een groter bedrijf voor jullie persoonlijk betekent?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben alleen bang dat ik daarvoor niet helemaal de juiste persoon voor ben. Ik ben leuk met klanten ( meestal) en goed in adwords bijvoorbeeld. Maar ik heb een hekel aan traditionele media en sta argwanend tegenover affiliates die me overhalen om vooral hopen korting te geven en bij wijze van spreken alles gratis weg te geven voor meer sales te genereren. Enorme bedragen betalen voor campagnes die leads opleveren bijvoorbeeld, ik wordt er akelig van.

 

Nooit korting geven! Je product is het geld waard. Anders was je niet al nu succesvol. Dingen weggeven betekent maar 1 ding: je kunt je prijs daarna nooit meer verhogen.

 

Maar wat als dat nou de manier is om het bedrijf tot serieuze hoogten te brengen? Misschien zie ik dat allemaal wel verkeerd en ben ik argwanend omdat ik het gewoon niet ken.

 

Welke hoogte? Wil je de John de Mol worden van de online sieraden? Je hebt drie kids, je geeft aan dat je zoekt naar tijd. Daar hoort ook je gezin in thuis.

 

Maar waar vind je in godsnaam iemand die jouw branche kent, met je wil brainstormen, en een frise blik op zaken heeft? Iemand die je coached, met je spart, aan wie je zonder blikken of blozen je financiele cijfers laat zien en daarover nadenkt? Als zoiets bestaat, ben ik klant...

 

Tuurlijk zijn die mensen er. Ieder zijn vak! Je zoekt gewoon een ondernemerscoach. Ik ken ze wel in mijn netwerk, dus als je wilt, PM me maar. En ja, in een dergelijk traject krijgt ook je privéleven een plek!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

En wat dacht je van een mix van beide?

 

Je geeft aan het af en toe enorm druk te hebben en veel uren te maken. Dan zijn extra handjes altijd welkom, zeker ook gezien de genoemde thuissituatie.

Waarom kies je niet voor iemand op afroep (student/huisvrouw) die je bij kan staan zodra extra handjes nodig zijn.

Daarnaast kan die evntueel een aantal uren van jou overnemen, zodat jij wat tijd vrij krijgt om met input van een andere ondernemer of coach jouw ondernemerskennis bij kan spijkeren.

 

Op die manier kun je beide flexibel inkleden en gebruiken wanneer nodig.

 

Groet,

 

Ryan

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk zou eerder voor optie 1 kiezen. Stel ik neem iemand in dienst die 'boven mij is' en ik ben het niet meteen eens met zijn advies, dan zou het voor mij persoonlijk lastig zijn om toch andere kant op te sturen, 'immers weet hij/zij het beter dan ik en wie weet heeft hij gelijk'. Ook zou ik vooral kijken wat je zelf leuk vindt, wat je energie geeft, zodat je niet bij dezelfde klusjes blijf hangen en de leuke uitdagingen aan iemand anders geeft.

 

Waar je eens naar zou kunnen kijken is wat je kan uitbesteden aan sociale werkplaats. Jaren geleden toen ik eens bij 'n sociale werkplaats was zei hij dat sieradenmaaktster Dolce Luna daar ook was geweest. Ik weet niet of je creaties heb die vrij eenvoudig ook door anderen gemaakt kunnen worden? Of zoek naar huisvrouwen die graag thuis wat bijklussen of neem eventueel tieners in dienst die na schooltijd creaties in elkaar komen zetten. Dit gaat om veel lagere kosten dan 'n marketing expert fulltime in dienst nemen.

 

Verder kan je eventueel 'n marketing expert inschakelen, maar dan zou ik eerder kiezen voor 'n freelancer. Bevalt het niet goed dan kun je veel sneller stoppen dan wanneer je zelf iemand in dienst neemt.

 

En let ook goed op hoe je het liefst wil werken en wat het meest belangrijk is. Samen met je man de vrijheid hebben om zelf je tijd in te delen waardoor er veel tijd is voor de kinderen zie ik als 'n veel grotere rijkdom dan bv nog meer winst. Hou daar rekening mee tijdens het maken van keuzes, dat je de sterke pluspunten wel goed bewaakt zeg maar.

Link naar reactie
  • 0

Heel bekend verhaal -op de kinderen na ;) -

 

Wij groeiden ook enorm uit ons jasje en hadden een combinatie toegepast; een paar studenten in dienst in het magazijn en bepaalde andere zaken uitbesteed aan andere bedrijven. Zo kan je bijvoorbeeld marketing prima uitbesteden. Een bedrijf waar je zaken aan uitbesteed is op zich duurder dan iemand in dienst nemen, maar zo'n bedrijf heeft veel meer kennis en ervaring op hun vakgebied. Zo blijf je voorop lopen in de markt.

Link naar reactie
  • 0

In principe kan je beide optie's voor weinig geld invullen.

 

Optie 1 kan goed en goedkoop door iemand ( part-time) aan te nemen uit de WAO regeling, deze mensen kunnen en willen graag aan de slag. Tevens zijn er dan ook subsidie mogelijheden etc.

 

Optie 2 een dure kracht op de loonlijst zou zonde zijn, het is beter daar een stageplek voor te creëren of kijk eens wat het OndernemersKlankbord voor je kan betekenen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er ook aan te denken om dit te doen, weet nog niet hoe:

 

"Om haar ondernemingsplan uit te werken, huurde Van Heest een adviesraad van vijf mensen in. “Ze hebben hier ruim een half jaar om de week een ochtend op kantoor gezeten. Daarnaast heb ik marktonderzoek laten doen en was er omzetverlies omdat mijn uren in het bedrijf wegvielen. Als je serieus voor (.......) gaat, moet je die kosten zien als investering.”

 

http://www.sprout.nl/88/21252/finance/meer-lef-met-een-investeerder.html

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer voor mijn eigen functies (als ik die moet/wil delegeren) iemand te vinden die beter is dan ik zelf op dat gebied.

 

Het maakt dan niet uit voor welk deel van jou werk het is, belangrijkste is dat je dan (na een inwerkperiode) volledig aan de ander kan overdragen.

 

Zo zul je als je verder groeit, ook het inpakken, de administratie etc aan anderen gaan overlaten.

 

De keuze voor welke functie ligt denk ik meer in waar het grootste bedrijfsrisico ligt: wat als jij of je man wegvalt...wat is er niet op te vangen en het belangrijkst voor de continuiteit van jullie bedrijf

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Link naar reactie
  • 0

wauw, leuke reacties!

 

Ten eerste, ik vind mijn kinderen belangrijk. Maar mijn bedrijf ook! Ik wens niet stil te staan in de groei (terwijl we zo duidelijk groeien) alleen voor de kinderen. Ik ben niet alleen moeder, maar ook mens. Verder wil ik ze niet 5 dagen in de week naar de opvang sturen, maar samen met mijn man ervoor zorgen dat er na 3 uur smiddags een van ons thuis is om ze met thee en koekjes op te vangen. Daarentegen werken we dan na half negen gewoon vanaf thuis door. Een heleboel dingen hoeven niet op de zaak te gebeuren: nieuwe producten zoeken, marketing, klantcontact via email en doorgeschakelde telefoon, en het programmeren. Alleen het pure maken en versturen moet vanaf de zaak. Dus op de vraag: wil je wel doorgroeien? Volmondig ja. Ik wil over 3 jaar niet nog steeds zelf alle dingetjes in mekaar prutsen. Leuk om te beginnen, leuk om te bedenken, vooral leuk om na een tijdje niet meer te hoeven doen. ;)

 

maar een coach! Bestaat dat echt? En wat bespreek je met zo'n coach? Financieel, persoonlijk, tijdsplanning, doelen?? Ik zoek meer 'zakelijk' inzicht. Ben nog teveel een 'sieradenmaakster, zo lekker creatief' >;(

En dat merk je in mijn beslissingen. Oh, verkoopt dat type handgemaakte sieraden goed? Nou, voegen we meer toe, toch? Terwijl mijn man daar zakelijker in staat en zegt: Voeg nou eens wat meer kant en klaar spul toe, iets dat ik van de plank pak en in een envelop schuif! Ja, heeft ie helemaal gelijk in. Maar is minder leuk, minder creatief. Bleh, zo wordt het een rotwoord bijna, creatief ;)

 

Anyway... ik ben er wel bijna uit. Iemand erbij lijkt me goed. Iemand die dingen van me overneemt, zodat ik weer iets leuks kan gaan doen. Of in ieder geval, zodat ik niet het gevoel heb dat ik alleen nog maar IN mijn eigen bedrijf werk, ipv AAN mijn bedrijf werk. Want dat vind ik zonde.

Link naar reactie
  • 0

Heel bekend verhaal -op de kinderen na ;) -

 

Wij groeiden ook enorm uit ons jasje en hadden een combinatie toegepast; een paar studenten in dienst in het magazijn en bepaalde andere zaken uitbesteed aan andere bedrijven. Zo kan je bijvoorbeeld marketing prima uitbesteden. Een bedrijf waar je zaken aan uitbesteed is op zich duurder dan iemand in dienst nemen, maar zo'n bedrijf heeft veel meer kennis en ervaring op hun vakgebied. Zo blijf je voorop lopen in de markt.

 

Qua marketing hebben we uitbesteden op kleine schaal al wel geprobeerd, maar daar werden we wat verdrietig van. Neerlands grootste adwordsbureau in de arm, en die gaven aan dat het allemaal al zo goed in elkaar stak, dat er eigenlijk niks te verbeteren was, op wat kleine puntjes na. Na een maand finetunen en een hoop geld, bleek er amper iets veranderd. Daar baal ik dan van. Leuk dat ik goed ben ik Adwords blijkbaar, maar jammer dat daar dan geen groei meer in te behalen is. En daar zit ook meteen mijn kortzichtig denken, want dat is alles waaraan ik kan denken met marketing: Adwords. Oh ja,en social media zoals Facebook en LinkedIn en Twitter. Maar verder weet ik geen marketing die toepasbaar is op ons. Adverteren in print vind ik echt niks (my loss?? don't know) voor webwinkels. Plus de wanhopige mediamensen die je dagelijks bellen voor een of ander te gek MAMA blaadje... blegh.

 

Hoe doe jij dat dan, marketing uitbesteden? Op wat voor manier moet ik daar aan denken? Ik kan me herinneren uit een eerder draadje dat je juist eigen marketing jongens hebt, toch, die Adwords en dat soort dingen intern doen?

Link naar reactie
  • 0
Hoe doe jij dat dan, marketing uitbesteden? Op wat voor manier moet ik daar aan denken? Ik kan me herinneren uit een eerder draadje dat je juist eigen marketing jongens hebt, toch, die Adwords en dat soort dingen intern doen?
Marketing is natuurlijk wel (veel) meer dan adwords e.d.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hoe doe jij dat dan, marketing uitbesteden? Op wat voor manier moet ik daar aan denken? Ik kan me herinneren uit een eerder draadje dat je juist eigen marketing jongens hebt, toch, die Adwords en dat soort dingen intern doen?

Marketing is slechts een voorbeeld. Er zijn nog zat andere zaken die je zou kunnen uitbesteden. Is naar mijn ervaring een prima alternatief op personeel aannemen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ligt hier je coachingsvraag wel: "Moet ik mijn onerneming anders organiseren voor de (voorgenomen) groei? zo ja, Hoe?

 

Tijd om daar daar toch eens een sparringspartner voor te zoeken?

 

Ik heb momenteel een te drukke agenda om in de auto te stappen, maar wat ik je kosteloos kan aanbieden: als je niet te ver weg woont (dan wel bereid c.q. in staat bent er een stukje voor te reizen), zou je hier naartoe kunnen komen en kunnen we samen in een middagje de situatie eens in kaart brengen en kijken of het in een plan van aanpak te gieten is.

 

Stuur maar een PM als je daar wat meer over wilt weten of iets over wilt afspreken.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hoe doe jij dat dan, marketing uitbesteden? Op wat voor manier moet ik daar aan denken? Ik kan me herinneren uit een eerder draadje dat je juist eigen marketing jongens hebt, toch, die Adwords en dat soort dingen intern doen?
Marketing is natuurlijk wel (veel) meer dan adwords e.d.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Wat dan nog meer? Ik weet wel dat dat meer achter zit, maar wat dan? Ik kan er met mijn blote hoofd geen meer verzinnen, behalve print advertenties en winacties... Ik bedoel dit niet vervelend hoor (komt soms lastig over op inet), maar ik vraag me serieus af wat er nou nog meer is.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ligt hier je coachingsvraag wel: "Moet ik mijn onerneming anders organiseren voor de (voorgenomen) groei? zo ja, Hoe?

 

Tijd om daar daar toch eens een sparringspartner voor te zoeken?

 

Ik heb momenteel een te drukke agenda om in de auto te stappen, maar wat ik je kosteloos kan aanbieden: als je niet te ver weg woont (dan wel bereid c.q. in staat bent er een stukje voor te reizen), zou je hier naartoe kunnen komen en kunnen we samen in een middagje de situatie eens in kaart brengen en kijken of het in een plan van aanpak te gieten is.

 

Stuur maar een PM als je daar wat meer over wilt weten of iets over wilt afspreken.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

 

Mijn schoonouders wonen in Drenthe... daar kunnen we vast wel een mouw aan passen! ik stuur je een PM

Link naar reactie
  • 0

Wat dan nog meer? Ik weet wel dat dat meer achter zit, maar wat dan? Ik kan er met mijn blote hoofd geen meer verzinnen, behalve print advertenties en winacties... Ik bedoel dit niet vervelend hoor (komt soms lastig over op inet), maar ik vraag me serieus af wat er nou nog meer is.

Nieuwsbrieven, vergelijkingssites, affiliate, direct mailing, M-commerce, F-commerce, ..,

 

Daarbij komt ook het analyseren van de site zelf en aan de hand daarvan de site aanpassen of aanscherpen.

Link naar reactie
  • 0

Wat dan nog meer? Ik weet wel dat dat meer achter zit, maar wat dan? Ik kan er met mijn blote hoofd geen meer verzinnen, behalve print advertenties en winacties... Ik bedoel dit niet vervelend hoor (komt soms lastig over op inet), maar ik vraag me serieus af wat er nou nog meer is.

Nieuwsbrieven, vergelijkingssites, affiliate, direct mailing, M-commerce, F-commerce, ..,

 

Daarbij komt ook het analyseren van de site zelf en aan de hand daarvan de site aanpassen of aanscherpen.

 

Ah! Ja, dat doen we natuurlijk ook. Behalve M en F commerce nog... en de direct mailings niet. Maar affiliates en vergelijkings en nieuwsbrieven wel. Je laatste punt, het analyseren... dat dan weer niet! En dat is zeker gemiste kans. Bedankt. Elke keer ben ik weer blij als ik hier post, altijd fijne en nuttige reacties waar je wat mee kan.

Link naar reactie
  • 0
Mijn schoonouders wonen in Drenthe... daar kunnen we vast wel een mouw aan passen! ik stuur je een PM
Blijkbaar wonen ze 'haast om de hoek'. Ik heb je PM beantwoord.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.