show je werkplek!

Aanbevolen berichten

Uuuuh, ben ik de enige die hier niets van begrijpt? ???

Hier zie je de ware aard van de HL deelnemers, een bulk aan thuiswerkers die zich graag ondernemer noemen, maar eigenlijk nog een beetje tussen wal en schip hangen en een enkeling met een echte onderneming die ook het risico durft te nemen die bij een echte onderneming horen.

 

;D

 

Oh, voor ik het vergreet ik behoor ook tot de eerste groep ;)

Link naar reactie

Nee, er zat een berichtje bij wat op mij overkwam als één grote advertentie, maar die is inmiddels weg. Ging over een telefoonservice of zoiets, kan je nagaan hoe goed het bericht was: kan me niet eens meer herinneren wat erin stond!

 

Overigens is mijn kantoortje ook in panorama te bekijken, via www.bratpack.nl --> webdesign --> panoramafoto's

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Trebla, wat versta jij onder een "echte onderneming"?

 

Vallen ondernemingen zoals Dell, Amazon en Apple daar ook onder? De grote van je gebouw of de hoeveelheid mensen op je loonlijst zegt volgens mij niks over een "echte onderneming". Dat je er voor durft te gaan en je ziel en zaligheid in je onderneming pompt, als je dat doet ben je in mijn boek met een "echte onderneming" bezig.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Ik zie eigenlijk ook niet in wat het criterium voor 'echte' ondernemers zou zijn hoor. Zolang je op eigen kracht, voor eigen risico en rekening bezig bent met een bedrijf val je er wel onder... meer een kwestie van houding dan van kantoorpanden, auto's met logo's en bosjes werknemers denk ik.

 

Sowieso zijn veel (met name ict) mega-onderneming een aantal jaar geleden zo begonnen. Microsoft, Dell, Google.. allemaal van die 'tussen-wal-en-schip' types ;)

 

 

Link naar reactie

Heerlijk deze reacties. Tuurlijk ben je een echte ondernemer als je risico neemt en gewoon je brood verdient met je werk en maakt het geen fluit uit waar je dat doet, of je een koperen plaat op de deur hebt, hoe groot die deur is, om nog maar te zwijgen van je wagenpark. Wat ik juist bedoel te zeggen is dat sommige het lef hebben om hun ware aard te tonen. Ik heb vaak de indruk dat HL voor een groot deel bevolkt wordt door mensen die in gedachten ondernemertje spelen, allerlei meningen verkondigen, maar nooit de stap naar het ondernemer zijn zullen zetten. Een enkeling durft er tenminste voor uit te komen dat zij die stap wel heeft gezet, maar nog erg voorzichtig is en dit doet naast een vast inkomen of als bijverdienste voor de studie. Voorzichtigheid is dan nodig en werken vanuit huis helemaal niet verkeerd. Zelf zit ik ook in die fase en werk in gewoon deels nog bij een baas en deels voor wat opdrachtgevers in mijn vrije tijd. Hoe het verder gaat zie ik wel. Ik kan nu nog alle kanten op. Toch vraag ik mij wel eens af of niet beter is om toch echt de overstap naar een kantoor te maken. Dat heeft toch een andere uitstraling. Verder ben je je volgens mij veel meer bewust van je zelfstandigheid met een kantoor, maar ja daar kan ik nog niet over meepraten.

 

 

Link naar reactie

Beetje off-topic, maar wat is off-topic in een off-topic forum ???: wij zijn 11 maanden en 2 weken geleden verhuist van huis naar kantoor. Was ook wel nodig, want we zijn met z'n drieen dus dan moet je toch regelmatig overleggen. Een kantoor is dan ideaal. Daarbij hebben we de mazzel gehad dat bij bekenden konden die een fotostudio c.q. DTP toko hebben. Onze klanten kunnen bij hen drukwerk laten maken, hun klanten bij ons een website. Een kantoor is dan zeker handig omdat je dan ook "inloop" krijgt van mensen die bij hen langskomen en dan even naar boven doorlopen.

 

Maar ik kijk met plezier naar alle thuis-werk-kamers in dit topic, toch een beetje nostalgie ;)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

In dit topic wordt gevraagd om een foto van je werkomgeving. Ik vind het alleen maar goed als mensen een foto maken van hun mooie, lelijke, kleine, grote, nette of slordige kantoor. Heb jij een foto van je werkruimte of werkplaats? Er wordt dus níet gevraagd om een website, die heeft bijna iedereen wel onder zijn bericht staan.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Dat er een foto wordt gevraagd weet ik ook wel. Nee ik heb geen foto van mij rommelbus. Maar als je graag naar rotzooi kijkt wil ik wel een foto maken hoor. Volgens mij begrijp me niet. De meeste leden hebben geen link naar de website en daarom heb ik het idee dat er maar weinig echte bedrijven hier zitten en veel maar doen alsof.

Link naar reactie

trebla heb wel gelijk. De meeste fotos die ik zie kunnen ook bij mij in de woonkamer of op de slaapkamer van mijn zoon zijn genomen. Ik had verwacht dat hier toch wat meer gevorderde ondernemers zouden zitten.

 

Da's nu een mooi gevolg van de evolutie binnen de (kantoor) automatisering en communicatietechnologie. Je hebt minder ruimte nodig voor dossierkasten, (rand)apparatuur en dergelijke aanverwante zaken. Je kunt als ondernemer (en zeker ook als "gevorderde" ondernemer) langer vanuit het thuiskantoor blijven werken. Wanneer een kantoorruimte niet direct noodzakelijk is (bv in het kader van de "representativiteit") lijkt het mij juist verstandig om niet direct kosten te maken voor externe ruimte. Het getuigt mijn inziens juist van een goede ondernemersgeest vwanneer een ondernemer kiest voor een goede kostenbeheersing!

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Dat er een foto wordt gevraagd weet ik ook wel. Nee ik heb geen foto van mij rommelbus. Maar als je graag naar rotzooi kijkt wil ik wel een foto maken hoor. Volgens mij begrijp me niet. De meeste leden hebben geen link naar de website en daarom heb ik het idee dat er maar weinig echte bedrijven hier zitten en veel maar doen alsof.

Beste Siep,

 

Wat wil je nu eigenlijk? Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik vind deze discussie een vreemde kant op gaan.

 

Dit topic gaat over werkplekken. Als je dat niet interessant vindt (rotzooi kijken vind je kennelijk niet boeiend), waarom schrijf je dan in dit topic?

 

Als je een discussie wilt hebben over het 'echtheidsgehalte' van de ondernemers hier op Higherlevel, fine. Ik vraag me ernstig af wat je met zo'n discussie wilt bereiken, maar ok. Maar, wat mijn punt is: open daar even een apart topic over aub? Lijkt me namelijk een andere discussie dan mekaars werkplekken.

 

BTW, welkom op HL :). Zie dat je nieuw bent :).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Wat wil je nu eigenlijk? Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik vind deze discussie een vreemde kant op gaan.

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om in verband met alle drukte niet meer te reageren op topics buiten de leest, maar kan het bij deze niet laten. Ik deel de mening van Zaphod volledig.

 

Website, kantoorruimte, wat zeg dat nou eigenlijk. Misschien is in dit kader nog wel aardige om te vermelden: Een half jaar geleden zat ik bij een klant in de Peel middenin - letterlijk - een bouwval, met kapotte ramen, een lekkende kraan, op twee gammele stoeltjes, met het gruis op de tafel, slappe koffie uit plastic bekertjes, te bespreken wat ik voor hem kon betekenen. De vraag was of wij voor hem binnen enkele dagen een aantal modelcontract en zijn algemene voorwaarden konden opstellen. De man wilde een uitzendburo beginnen in het pand (een oude fabriekshal, achteraf op een industrieterrein). Dezelfde middag zaten wij bij Shell retail op het dakterras, met een vers gezette dubbele espresso in porselein. Een half jaar verder heb ik het aandeel Shell nauwelijks van zijn plaats zien komen, maar heeft het uitzendburo ruim 150 mensen per dag aan het werk terwijl het pand nog niets voorstelt vergeleken bij de werkplekken die ik hier zie.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Website, kantoorruimte, wat zeg dat nou eigenlijk.

Geinig, dit doet me denken aan een reclame waar je op de radio mee wordt doodgegooid. Gaat ongeveer zo:

 

Quizleider: Kees, waar let je nu op als je met een nieuwe klant in zee gaat?

Kees: of 'ie er netjes uitziet?

EHHRRRR (hele harde zoemer gaat, zoals in een quiz)

Kees: ehm... of ie een dikke auto heeft?

EHRRRRRRR

Kees: ehm ehm of z'n haar netjes zit?

EHRRRRRRRRR

Quizleider: NEEEEEHEEEE KEES, je belt met ! Die kunnen je alles vertellen over blabla.

 

Presentatie is belangrijk maar zegt niet alles.

 

Maareh, ik blijf erbij dat we hiervoor een apart topic gaan nodig hebben :).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Wat wil je nu eigenlijk? Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik vind deze discussie een vreemde kant op gaan.

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op topics buiten de leest, maar kan het bij deze niet laten. Ik deel de mening van Zaphod volledig.

 

Website, kantoorruimte, wat zeg dat nou eigenlijk. Misschien is in dit kader nog wel aardige om te vermelden: Een half jaar geleden zat ik bij een klant in de Peel middenin - letterlijk - een bouwval, met kapotte ramen, een lekkende kraan, op twee gammele stoeltjes, met het gruis op de tafel, slappe koffie uit plastic bekertjes te drinken en te bespreken wat ik voor hem kon betekenen. De vraag was of wij voor hem binnen enkele dagen een aantal modelcontract en zijn algemene voorwaarden konden opstellen. De man wilde een uitzendburo beginnen in het pand (een oude fabriekshal, achteraf op een industrieterrein). Dezelfde middag zaten wij bij Shell retail op het dakterras, met een vers gezette dubbele espresso in porselein. Een half jaar verder heb ik het aandeel Shell nauwelijks van zijn plaats zien komen, maar heeft het uitzendburo ruim 150 mensen per dag aan het werk terwijl het pand nog niets voorstelt bij de werkplekken die ik hier zie.

 

 

Dat van die bouwval dat spreekt mij wel aan.

Foto 1 mijn naar buitenkijk raam.

uitzicht.JPG

 

En mijn toekomstige werkplek.

binnen.JPG

 

twee jaar terug werd deze werkplaats door de verzekering geweigerd omdat het een bouwval zou zijn.

Mensen die er nu komen en de gestuckte wanden zien kijken er al anders naar.

Wacht maar tot het af is ;)

 

Merkava

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.