• 0

Vooruit betaald in dec 2011 maar factuur pas in maart 2012; BTW?

Omdat ik zo graag een Opel Ampera wilde met investeringsaftrek MIA, KIA en VAMIL.(leuke namen voor een drieling ;-)

Heb ik in december 2011 een Opel Ampera gekocht op papier en 100% aanbetaald incl BTW. (no-worries het geld staat tot levering bij de notaris) zodat ik de KIA en de MIA over 2011 kan gebruiken.

 

Nu heb ik alleen nog geen factuur. De garage geeft aan de hun systeem geen factuur kan maken zo ver vooruit omdat ze de auto nog niet hebben. Hoe doe ik mijn BTW aangifte nu correct. Moet en mag ik de BTW pas aftrekken in maart (2012) (eerste kwartaal) als ik de factuur hebt of mag ik dat nu al doen in december (4e kwartaal 2011) omdat ik een koopcontract en al betaald?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Factuurdatum blijft leidend. Wel vreemd, zo'n bedrijf kan toch wel handmatig een factuur maken? Je hebt immers gekocht...

 

Ja, een word doc. is snel gemaakt. Maar het kan niet of het is lastig voor hun boekhoud systeem zeggen ze. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als hun met de hand een factuur maken is dat een echte factuur dus moeten ze de BTW ook echt afdragen. Dit terwijl ze niet bij het geld kunnen. Daarbij pikt hun systeem niet dat ze iets verkopen wat ze niet hebben dus dan moeten ze dit in maart 2012 iets gaan corrigeren uit dec 2011. Terwijl de bij de BTW aangifte van die maand het met de hand er afmoeten trekken omdat ze het al betaald hebben?

 

Ik heb op dit punt wellicht wat scherper moeten zijn. Maar als ik alleen maar de BTW 3,5 maanden moet voorschieten ipv 1 maand zo be it. Als ik het maar belastingtechnisch goed doe.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.