• 0

Stimuleren van het ondernemersschap door de overheid

Zoals jullie de laatste tijd wellicht wel vaker hebben kunnen merken, ben ik geen voorstander dat de overheid mensen stimuleert om het ondernemerschap in te gaan. Zojuist kwam ik een stukje tegen wat hier ook over gaat (min of meer).

De titel zal de mijne niet geweest zijn en het voorbeeld is wat te kort geformuleerd, maar ik kan me wel vinden met de inhoud.

Nu zijn er meerdere stimulansen om te ondernemen, maar voordat je gaat ondernemen weet wel wat er allemaal bij komt kijken. Daar wordt mijns inziens wel eens te rooskleurig naar gekeken.

Bijgaand de link

Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Ik denk ook dat hier weinig goede ondernemers uitkomen dus de maatregel zinloos is. Wat ik rond mij van ondernemers zie is dat je er alleen kunt komen als je het zelf wel. Zeker in het begin komt bijna iedereen een moment tegen dat je kei hard werkt en het geld wat je ervoor terug krijgt enigszins tegenvalt. Ik geloof er echt niet in dat mensen die door een stimulatie van de overheid in deze vorm door dit moment heen komen. Dat moment is namelijk een moment waar veel afhangt van je doorzettingsvermogen. De ondernemers die via deze regeling starten doen het lijkt mij gewoon als tijdverdrijf. Meer in de zin van, ik zit in de WW, de hele dag niks te doen, dus dan maar gaan ondernemen, ik verlies er immers toch niets mee. Kleine kans dat die mensen op het punt waar je hard werkt voor weinig geld maar investeert in je toekomst door gaan zetten denk ik..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar