• 0

Ongeldigheidsverklaring opnemen in een contract.

Geachte heren/dames,

 

Een vraag betreft het opstellen van een contract.

 

Wanneer jij een contract maakt waarvoor andere documenten getekend moeten worden kun jij dan opnemen in het contract indien document A niet getekend is en uitvoering B niet is voldaan binnen deze tijd en datum dan wordt dit contract automatisch ongeldig (verklaard)?

 

Gezien de situatie kan ik niets meededelen over de inhoud

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Edit: Ziet er uit als een simpele vraag, dat ik zelf kan beantwoorden. Het is ook meer ter bevestiging d.m.v. reacties en eventuele haken en ogen waarop ik moet letten.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op basis van de summiere info...

 

Het lijkt mij niet handig om het contract in zo'n situatie ongeldig te verklaren, op dat moment heb je namelijk niets meer vastgelegd c.q. afgesproken om de situatie netjes af te kunnen handelen (denk aan zaken als eigendomsrechten, geheimhouding, schadeclaims), terwijl dat juist hetgene is wat je met een contract probeert te bereiken als het allemaal niet loopt zoals verwacht.

 

Mijn insteek zou zijn om in het contract vast te leggen wat er gebeurt als de omschreven situatie zich voordoet, dan ben je het daar in elk geval van tevoren over eens.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, misschien dat ik iets meer erover kan vertellen als ik mijn eigen bericht nu terug lees.

 

Het is een ingewikkelde situatie. Combinatie zakelijk met privé en ikzelf sta er ongewild tussen en zoek een uitweg met de bedoeling dat er iets komt waar iedere betrokkene mee kan leven. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen en jij moet uitgaan dat beide partijen kwade bedoelingen hebben.

 

In het contract zijn afspraken opgenomen waarvoor er andere documenten en akties ondernomen moeten worden en voldaan. Maar als het contract ondertekend is dan is één partij (A) tevreden en dan kan het zo zijn dat er wordt afgestapt door deze partij om met de rest akkoord te gaan, gevolg is dat partij (b) wordt achtergesteld. Maar indien de andere documenten eerst ondertekend worden dan kan partij (b) ervoor kiezen om het contract niet te ondertekenen.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geachte heren/dames,

 

Een vraag betreft het opstellen van een contract.

 

Wanneer jij een contract maakt waarvoor andere documenten getekend moeten worden kun jij dan opnemen in het contract indien document A niet getekend is en uitvoering B niet is voldaan binnen deze tijd en datum dan wordt dit contract automatisch ongeldig (verklaard)?

 

Gezien de situatie kan ik niets meededelen over de inhoud

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Edit: Ziet er uit als een simpele vraag, dat ik zelf kan beantwoorden. Het is ook meer ter bevestiging d.m.v. reacties en eventuele haken en ogen waarop ik moet letten.

Dat zijn toch gewoon een opschortende en een ontbindende voorwaarde?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.