We zijn weer bezig met het inboeken van de boekhouding voor 2011. Nu constateer ik het volgende voor een tweetal facturen voor een en dezelfde klant (aanbetaling en afronding):
Factuur 1, 250 ex.BTW
Factuur 2, 250 ex.BTW
Beide facturen zijn juist verstuurd, alleen het totaalbedrag op de factuur is voor beiden 295,50 inc. BTW en niet 297,50 inc. BTW. Een typefout vanuit mijn zijde. Ik wil nu de 2x 2 euro als verlies nemen. Echter, hoe boek ik dit in?
Ik heb op Verkoop 2x de factuur juist ingeboekt, dus 297,50 inc. BTW. Waar en hoe boek ik dan het verschil in, ook rekening houdend met de af te dragen BTW?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chrisbrunnenkreef
chrisbrunnenkreef
We zijn weer bezig met het inboeken van de boekhouding voor 2011. Nu constateer ik het volgende voor een tweetal facturen voor een en dezelfde klant (aanbetaling en afronding):
Factuur 1, 250 ex.BTW
Factuur 2, 250 ex.BTW
Beide facturen zijn juist verstuurd, alleen het totaalbedrag op de factuur is voor beiden 295,50 inc. BTW en niet 297,50 inc. BTW. Een typefout vanuit mijn zijde. Ik wil nu de 2x 2 euro als verlies nemen. Echter, hoe boek ik dit in?
Ik heb op Verkoop 2x de factuur juist ingeboekt, dus 297,50 inc. BTW. Waar en hoe boek ik dan het verschil in, ook rekening houdend met de af te dragen BTW?
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35006-verkeerd-totaal-op-factuur-hoe-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag