• 0

Laagste prijs garantie

Dat ik het beste, sterkste mooiste podium op de markt kan leveren wist ik al en steeds meer opdrachtgevers merken dit. Nu wil ik alleen een stap verder gaan en ook mijn product het goedkoopst aan gaan bieden.

 

Op zich doen we dit al, ik kom alleen in de problemen met mijn uurlonen.

 

Nu wil ik een consumenten actie op gaan zetten, de bekende laagste prijs garantie. Voor zover ik het heb kunnen vinden is het wordt garantie niet vastgelegd dus mag je hier een eigen invulling aangeven.

 

Het idee is als volgt.

 

- Ons podium incl ass. is de goedkoopste, als men een podiumleverancier vindt die goedkoper is gaan wij met die prijs mee.

 

NU de haken en ogen:

- hoelang is het verstandig om de garantie te laten lopen. 1 week na afsluiten contract of 1 week na levering podium.

- kan ik in de voorwaarden op nemen dat het alleen gaat om het podium en niet de arbeidskosten/transportkosten (vooral die laatste is afhankelijk van de locatie waar het geleverd moet worden) Of moet ik het juist wel incl transportkosten doen, want dan beperk ik me tot deze regio.

- Mag ik deze actie alleen voor consumenten doen? Dus bedrijven uitgesloten? Is dit ook slim.

- De grarantie telt alleen voor bruto prijzen die openbaar te vinden zijn op internet, ik kan niet meegaan met de bedrijven die bovenop hun prijzen kortingen gaan toepassen alleen maar om mij te gaan pesten?

- Het moet om een soort gelijk podium gaan, dus geen schaar podiumdelen, of delen met een lagere belastbaarheid.

 

Wat denken jullie is dit een plan of dooddoener?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Consumenten kijken altijd naar de prijs, daarom gaan ze het internet op. Bovendien hebben ze het vaak maar 1 keer nodig. Dus de kwaliteit die we leveren is alleen te gebruiken voor bedrijven die graag wat moois willen.

 

Ik hoef trouwens niets aan de prijs te veranderen. Wij leveren betere podiumdelen tegen dezelfde als alle cateringbedrijven die met een slechtere kwaliteit podiumdelen werken.

Bovendien vervangen wij onze delen regelmatig, waarbij we ze niet voor weinig geld op marktplaats zetten, maar gewoon weggooien (recyclen), dit om er voor te zorgen dat we geen nieuwe concurrent creeeren die met dezelfde delen voor een lagere prijs aan de haal gaat.

 

Mijn marges zijn dan wel minder, maar ik merk wel dat vooral bij de bedrijven, dat we het marktaandeel aan het overnemen zijn. Met uiteindelijk het doel om niet alleen een podium te leveren maar het hele concept, dus licht, geluid, video, stroomvoorziening en aankleding.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het niet zo hard als een garantie er in knallen. Er is altijd wel iemand goedkoper of er wordt altijd wel iemand goedkoper. Uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee als je je laat leiden door wat je concurrenten doen.

 

Misschien is iets als een knop met "Heeft u elders een podium goedkoper gezien? Meldt het ons!" een beter idee. Je kan dan per geval kijken wat je doet. Je kan dan uitleggen waar het verschil in prijs vandaan komt en/of alsnog een passende offerte maken voor deze klant. Je zit dan niet direct vast aan de laagste-prijs garantie die je gegeven zou hebben.

 

Uit je tweede bericht heb ik nog niet kunnen halen waarom je goedkoper zou willen zijn dan je concurrenten. Je zegt dat consumenten de prijzen vergelijken en daarom het internet op gaan. Maar je zegt ook dat ze vaak maar 1 keer een podium nodig hebben. Dat lijken mij dan niet echt interessante klanten. Die klanten kan je misschien juist beter naar een goedkopere concurrent doen, zodat jij je kan focussen op de krenten uit de pap.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil de goedkoopste zijn om uiteindelijk de hele markt in handen te hebben. Tenminste de markt van gebouwde podia, geen losse verhuur.

Ik ben op dit moment al 1 van de goedkoopste, hoewel ik er laatst achter kwam dat er inderdaad iemand onder mijn prijs is gaan zitten, maar dan wel met een gammel ex-rental podium.

 

Voor de zakelijk markt ben ik al bezig, nu wil ik ook de pariculiere markt te pakken zien te krijgen. De ervaring leert dat particulieren veel gevoeliger zijn voor marketingstunts. Echter dingen als actie prijzen werkt niet, of het moet een heel jaar lang een actieprijs zijn.

 

Ik zou wat kunnen doen met adwords, maar dta is zo uitgekauwd en op dit moment zie je in mijn branche vooral dat het gebruikt wordt door bedirjven die niet of nauwelijk vindbaar zijn in google.

 

Dus vandaar dat ik dacht, waaorm niet back to basic en gewoon een goede actie op touw zetten.

Link naar reactie
  • 0

Puur op prijs concurreren voor de particuliere markt kan averechts werken voor de zakelijke markt.

Zodra ik als particulier iets goedkoper kan krijgen dan zakelijk geeft mij dit geen goed gevoel.

 

Voorkom dat je bekend wordt als een budget partij waar je alles goedkoop kan krijgen.

Je geeft zelf al aan dat je kwaliteit levert en dit moet dan ook je speerpunt worden, met een goede prijs.

 

Geef dan ook duidelijk aan waarin jullie podium onderscheid van de gammele podia.

Maar accepteer ook dat voor een grote groep particulieren een gammel podium (met goedkopere prijs) volstaat.

Ze zijn waarschijnlijk begonnen met een paar bierkratten met een plaat erover. Nu willen ze een goedkoop podium. Volgende keer misschien een beter podium en dan kom jij in beeld! Bekend worden in de particuliere markt is hiervoor wel een must.

Link naar reactie
  • 0

PArticulieren krijgen het niet goedkoper tenzij ze ergens een goedkopere prijs vinden. BEdrijven zullen deze moeite niet snel willen doen. HEt prijs verschil is in geen verhouding met de tijd die een medewerker kwijt gaat zijn in zijn/haar zoektocht.

 

De ervaring die wij tot nu toe hebben met particulieren is dat offertes vallen omdat het ergens een paar euro goedkoper is. En dan praten we vaak over niet meer dan 10 euro. Als het dan nog lukt ga ik wel mee in de prijs, maar vaak zijn dingen dan al geregeld. Dit omdat het altijd laatste moment werk is.

 

@ alexander: Hoe zou jij dat bekend worden bij de particulieren dan doen? Een banner oid werkt echt niet voor dit sort dingen. Kost alleen onnodig veel geld.

Link naar reactie
  • 0

Maak alleszins dat je contactgegevens op je podiums staan met een sticker(a4 formaat) ofzo. Dat kan wel handig zijn voor mensen die je podium toevallig zien en zich afvragen waar je aan een podium geraakt. Indien mogelijk natuurlijk. Je kan met adwords ook proberen zeer strikt te adverteren. Voor de rest zal je het van mond op mond reclame moeten hebben.

Link naar reactie
  • 0

Maak alleszins dat je contactgegevens op je podiums staan met een sticker(a4 formaat) ofzo. Dat kan wel handig zijn voor mensen die je podium toevallig zien en zich afvragen waar je aan een podium geraakt. Indien mogelijk natuurlijk. Je kan met adwords ook proberen zeer strikt te adverteren. Voor de rest zal je het van mond op mond reclame moeten hebben.

 

Op zich goed idee, maar helaas werkt dat niet voor onze zakelijke klanten, daar willen we juist reclame vrij werken. Is namelijk veel netter. Wat we op dit moment wel doen is bij grotere evenementen 10% korting aanbieden wanneer wij onze vlaggen mogen plaatsen. Dit zijn 2 beachvlaggen die aan de zijkant van een podium worden geplaatst. Dat werkt op zich best wel goed.

Wel hebben ook een spandoek, maar dat werkt minder goed, is ook veel werk om goed en netjes op te hangen.

beachvlag.thumb.jpg.bf11f0dc73faa68dbc7d66b3ab79ea4c.jpg

Link naar reactie
  • 1

Een fouter dan fout innitiatief en ik zal je uitleggen waarom.

 

Jij zegt dat de klant alleen kijkt naar de prijs wat dus inhoudt dat zij niet kijken naar de kwaliteit van het podium en de service daar omheen en daarom zal een andere slimme podiumbouwer jouw leuze meteen van tafel vegen door te gaan stunten met een podium van mindere kwaliteit.

 

Jij zal dat zien maar de klant niet die wilt alleen een podium en hoe en wat er staat zal hem een worst zijn als er maar een podium staat.

 

Het zal beter zijn gewoon de waarheid te vertellen dat jij mischien niet de goedkoopste bent maar zeker ook niet de duurste maar dat het kwalitatief hoogstaande podiums zjn en, nog belangrijker, de service van jouw bedrijf met kop en schouders boven die van anderen uitsteekt.

 

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Laagste prijs garanties stellen meestal niks voor.

Neem nu de laagste prijs garantie van BCC: die zijn absoluut niet de goedkoopste maar als je kleine lettertjes leest blijkt dat die garantie enkel geld voor een zeer beperkt aantal concurrenten waarvan ze weten dat die even duur of duurder als hun zijn. Zou 1 van die concurrenten plots gaan stunten met prijzen wordt die concurrent gewoon van de lijst geschrapt.

 

Je kan dus b.v. een combinatie pakket aanbieden met iets wat geen enkele concurrent kan bieden en op dat combinatie pakket dus laagste prijs garantie geven.

 

Of je verbind er de voorwaarden aan dat het bedrijf waar die lagere prijs is wel een echt bedrijf moet zijn en geen hobbyist.

 

of je neemt nog andere voorwaarden.

 

afhankelijk van hoe groot het risico is dat er een lager aanbod te vinden is kan je kijken hoe lang je die garantie geeft.

 

Maar in jouw handel lijkt me de garantie tot aan de dag van het evenement/feest het meest zinvol. na het feest/evenement kan er wel een lager aanbod komen maar zouden ze er toch niks meer aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Laagste prijsgaranties heb ik persoonlijk niks mee. Er zijn altijd cowboys op de markt die het voor nog minder willen doen. Daarnaast moet je kwaliteitsproducten niet verkopen als B-merken, dat is eigenlijk wat je aan het doen bent met deze stunts.

 

Goedkoop is een relatief begrip.

100€ voor troep dat 1 jaar meegaat

of

150€ voor kwaliteit dat 5 jaar meegaat

 

Wat is dan duur?

Link naar reactie
  • 0

Goedkoop is een relatief begrip.

100€ voor troep dat 1 jaar meegaat

of

150€ voor kwaliteit dat 5 jaar meegaat

 

Wat is dan duur?

 

Denk ook eens hieraan:

€100,- voor een product dat te laat geleverd wordt, of €110,- voor een product dat op tijd geleverd wordt?

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk denk ik dat laagste prijsgarantie maar een een beperkt aantal gevallen kan werken. Veel bedrijven adverteren hiermee, maar bij veel zou ik nog niet eens willen bestellen. Gewoon omdat de kwaliteit, service etc slechter is. Dan liever een paar euro's meer betalen en zeker weten dat je kwaliteit krijgt.

 

Waar je voor moet zorgen is dat deze bedrijven bij jou uitkomen en niet bij de concurrent. Laat zien dat je kwaliteit, service etc. levert. Dan komen de klanten vanzelf bij jou uit. Ook al ben je dan soms iets duurder. Die paar klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, wil je niet eens hebben als klant.

 

Wij hebben in onze branche ook meegemaakt dat bedrijven steeds lagere prijzen gingen hanteren. Bedrijf A vraagt zoveel, B ziet dit en duikt eronder, Bedrijf C ziet de prijs van B en denkt, ik ben veel te duur. Dus daar maar weer onder.

 

Uiteindelijk zijn de marges helemaal uitgeknepen en is er geen brood meer te verdienen en gaan ze failliet. Wij zijn echt niet de goedkoopste, maar we proberen wel kwaliteit, service te leveren. Soms maken klanten een uitstapje en dan zijn ze meestal snel weer terug. Waarom? Niet om de prijs!

 

Link naar reactie
  • 0

@ alexander: Hoe zou jij dat bekend worden bij de particulieren dan doen? Een banner oid werkt echt niet voor dit sort dingen. Kost alleen onnodig veel geld.

 

Ik denk dat je het niet online maar offline moet zoeken.

Wanneer ik een podium nodig heb dan vraag ik mijn omgeving of ze weten waar ik een podium vandaan kan halen. Omdat een podium vaak onderdeel is van een evenement vraag ik andere leveranciers (catering, geluid, verhuurbedrijf stoelen en tafels o.i.d.) of ze iemand weten. Jouw naam moet bij dergelijke leveranciers dus goed bekend zijn.

Misschien afspraken maken over provisie wanneer ze iemand naar je doorverwijzen?

 

De namen die ik verzamel bezoek ik nog wel even op internet, dus een up to date website blijft belangrijk.

Link naar reactie
  • 1

Aanvulling: Even een wel relevant hoofdstuk uit het boekje staat als column hier

 

.....Als Aldi er weer wat extra scherpe aanbiedingen tegenaan gooit, wordt daar bij Albert Heijn niemand zenuwachtig van. Want de grootgrutter uit Zaandam concurreert immers niet met de Aldi. Het zijn toevallig allebei supermarkten, maar daarmee houdt elke verdere vergelijking op.

 

Dat wil overigens niet zeggen dat ze voor een deel niet dezelfde klanten trekken. Sterker nog, er zijn consumenten die ’s morgens geld besparen door een deel van de boodschappen bij de Aldi te doen, en dat ’s middags weer uitgeven aan hele lekkere, verse, dure dingen bij Albert Heijn.

 

Wie is de concurrent?

Wat ik hiermee wil betogen is, dat u zich regelmatig moet afvragen met wie u wilt concurreren. Niet iedereen die toevallig in dezelfde branche zit als u, is ook uw concurrent. Het feit dat klanten zich bij u melden met een of andere aanvraag, wil nog niet zeggen dat u die aanvraag ook serieus moet nemen. En als een klant dus aankomt met een zogenaamde concurrerende aanbieding die veertig tot vijftig procent lager ligt, moet u zich afvragen of u die andere partij wel als concurrent beschouwt....

Link naar reactie
  • 0

Kortom, geen goed idee dus. Nouja dan moeten we eens gaan denken aan een andere actie. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

Kun je niet op een of andere manier het verschil in kwaliteit duidelijk maken? Misschien een foto van podium A na een jaar gebruik en en dat van jou na 5 jaar. Zoals je zelf zegt moet A na een jaar op instorten staan dus dat moet je ook kunnen zien.

Link naar reactie
  • 0

Een podiumdeel zal niet na een jaar instorten, het probleem is meer dat ze gewoon onveilig zijn. Ik zat inderdaad te denken om een deel te maken op de site met waarom onze delen wel en die van een ander niet.

 

5jaar gaan de podiumdelen trouwens niet mee hoor. GEmiddeld gaat een podiumdeel 2 jaar mee, daarna zijn ze echt niet mooi meer. Maar dat is evrder niet echt relevant. Ik verkoop ze ook neit echt actief, deze amrkt is al lang geleden helemaal verziekt. (netto prijzen zijn namelijk gewoon te vinden op diverse sites)

Link naar reactie
  • 0

die kwaliteit kan wel, dat optijd wordt wel steeds moeilijker. Het is hier in Den Haga behoorlijk druk op de weg. Waardoor je snel langer onderweg bent dan de bedoeling is. En de betrekkelijk lage marge laat het niet toe om standaard overal een half uur eerder aanwezig te zijn.

Ik zou misschien wel kunnen afspreken om tussen een bepaalde tijd de boel te kunnen aanleveren, maar weet niet of mensen dit als prettig ervaren. Nu spreken we bijvoorbeeld 10 uur af. En dan zouden we bijvoorbeeld tussen 9.45 en 10.45 kunnen afspreken.

 

1 van onze voordelen is nu dta we het op een bepaalde tijd afleveren ipv wat de andere doen ergens tussen 09.00 en 16.00.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm. Nu spreek je jezelf een klein beetje tegen. Lage marges en toch laagste prijs garantie.

 

Ik bedoelde meer dat jij met je garantie er voor zorgt dat het podiumdeel op tijd geplaatst is. Niet het moment waarop jij levert. Op tijd plaatsen/leveren is wel hetgene waar jij je als ondernemer in kunt onderscheiden t.o.v. je concurrenten. Hoe je dat met de kwaliteit uit moet werken weet ik niet omdat ik de verschillen niet ken. Maar daar weet jij vast wel raad mee.

 

En het mooiste: Je hebt het helemaal zelf in de hand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.