Zojuist heeft de rechter een uitspraak gedaan over Brein vs. Ziggo/XS4ALL
Met name aan dit puntje in de uitspraak erger ik mij:
5.4. beveelt Ziggo en XS4ALL, voor het geval dat (de website van) The Pirate Bay via andere/aanvullende IP-adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen dan die onder 5.3) genoemd zou gaan opereren, de toegang van hun klanten tot deze andere/aanvullende IP adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen te blokkeren en geblokkeerd te houden, binnen tien werkdagen na aanlevering door Brein, zowel per fax als per aangetekende brief, aan Ziggo en XS4ALL van de juiste IP-adressen en/of domeinnamen/(sub)domeinen;
Hier staat dat alle IP adressen en/of domeinnamen die Brein doorgeeft aan Ziggo en XS4ALL binnen 10 werkdagen van het internet verdwenen moeten zijn. Mijn mening hierover mag duidelijk zijn; ik vind dit pure censuur en onacceptabel dat zoiets anno 2012 in een land als Nederland mogelijk is.
Wat vindt ondernemend Nederland hier van? Wegen de belangen van de rechthebbende op tegen de gevolgen van deze uitspraak of had dit anders opgelost moeten worden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wouter Hol
Wouter Hol
Zojuist heeft de rechter een uitspraak gedaan over Brein vs. Ziggo/XS4ALL
Met name aan dit puntje in de uitspraak erger ik mij:
Hier staat dat alle IP adressen en/of domeinnamen die Brein doorgeeft aan Ziggo en XS4ALL binnen 10 werkdagen van het internet verdwenen moeten zijn. Mijn mening hierover mag duidelijk zijn; ik vind dit pure censuur en onacceptabel dat zoiets anno 2012 in een land als Nederland mogelijk is.
Wat vindt ondernemend Nederland hier van? Wegen de belangen van de rechthebbende op tegen de gevolgen van deze uitspraak of had dit anders opgelost moeten worden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35015-internet-censuur-anno-2012-brein-vs-ziggoxs4all/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag