• 0

Chatsupport op de site of niet?

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Als je het doet, zorg dan in elk geval dat het plaatje van de chat helemaal verdwijnt als jullie niet aanwezig, cq. offline, zijn. Vaak staat er vermeld dat de chat OFFLINE is als er niemand van de shop aanwezig is op de chat. Melden dat de chat offline is is niet alleen overbodige informatie voor de bezoeker, het komt ook gek over als de chat een keer offline zou zijn om bijvoorbeeld 11 uur 's ochtends. Is zeer nadelig voor je conversie.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ferry,

 

In dit draadje lees je in het kort onze bevindingen. Omdat wij als overheidsorganisatie gebruik maken van de chatfunctionaliteit, heb ik helaas geen ervaring met de commerciële voor/nadelen.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1

Je verkopen zullen aanzienlijk toenemen is mijn ervaring. Je krijgt echter ook last van mensen die zich vervelen en vervelend kunnen doen.

 

Ik zelf merk vaak dat de stap om voor een kleine vraag die ik wil stellen (bijvoorbeeld wat het zou kosten om ipv X, Y te nemen bij product Z) wat niet op de site staat, ik het teveel moeite vind om een email te sturen. Uit luiheid ga ik dan vaak op een andere website verder of vergeet ik het. Een chat biedt in dat geval de uitkomst, omdat ik dan meteen met de vraag snel terecht kan zonder veel moeite te doen.

 

Onze klanten zien het als een grote toevoeging plus service.

 

Let er wel op dat je de chat niet te agresief inzet. Je kan namelijk aan de hand van cookies mensen verschillende gerichten boodschappen sturen. Dit voledig ingespeeld op hen surf gedrag. Hier is het grotendeel van de internet gebruikers nog niet aan toe, en ervaren dat als niet fijn en voelen zich dan een beetje in hun privacy geschonden.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Groet

 

lars

Link naar reactie
  • 0

En wat is jullie ervaring hiermee? Hoeveel bezoekers halen jullie op de site / Hoeveel mensen gebruiken effectief de chat?

 

Ik zou het ook wel eens willen uitproberen, maar dan inderdaad enkel een button laten verschijnen wanneer je effectief online bent. Hoe ziet volgens jullie zo'n button er best uit? Ik richt me op prospects die een vraag hebben, niet om support te leveren aan bestaande klanten (die mailen me wel)...

Link naar reactie
  • 0

- Goede tip van Wouter Hol, zorg dat ie niet zichtbaar is wanneer offline.

 

- Als je wel online bent: zorg dan dat je snel kunt reageren. Mensen gaan online niet lang wachten op antwoord en als antwoord uitblijft zijn ze snel geïrriteerd. Dat is ook een echte conversie killer. Hou er rekening mee dat je dus wanneer je dit wilt uitproberen, je wel continue bereikbaar moet zijn.

 

- De chat functie buttons staan meestal rechtsonderin. Naar mijn gevoel werkt een meezwevende button beter dan een vast item op je website, maar daarover heb ik geen cijfers. Qua uiterlijk zou ik eerder gaan voor iets dat er uit ziet als mini chatbox dan een button. Wel natuurlijk duidelijk 'Chat nu' o.i.d. vermelden.

 

Wellicht is er iemand die mijn vermoedens kan bevestigen met cijfers.

 

 

 

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je de chatfunctie van harte aanbevelen. Het is een eenvoudige manier voor bezoekers om feedback te geven. Als iets niet duidelijk is op je site voor de bezoeker, dan is de drempel van chatten vaak lager dan een email sturen. Als we niet online zijn, dan verandert de chatbox in een feedback box.

Er zijn verschillende aanbieders van chatprogramma's. Elk met hun eigen voordelen, looks en prijzen. Mocht je besluiten een chatprogramma toe te voegen, kijk eerst goed rond welke het beste je past. Wij zijn overigens erg tevreden over olark.com (niet gelieerd).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn gevoel werkt een meezwevende button beter dan een vast item op je website, maar daarover heb ik geen cijfers.

 

Wellicht is er iemand die mijn vermoedens kan bevestigen met cijfers.

 

Dit kan je A-B testen, toch?

 

Ik geloof zelf ook dat een chatfunctie conversieverhogend kan werken, mits je het goed toepast. Dank voor alle tips die hier gegeven zijn. De bezoeker van de site komt daar omdat hij NU informatie wil. Kan hij dit niet heel snel vinden, dan is ie weg. Tenzij.... juist! De chatfunctie verhoogt voor die bezoeker de relevantie van de site en bovendien leer je het gedrag van sitebezoekers beter kennen.

 

Kortom: doe het alleen als je bereid bent het echt goed te doen.

Link naar reactie
  • 0

Voila, ik heb sinds gisteren de chatfunctie geïntegreerd in de website. Ik vermoed dat het wel maar een tweetal werkdagen per week online zal staan, maar voor prospects die mijn website bezoeken lijkt het me wel een meerwaarde.

 

Wat vinden jullie van de integratie?

screenshot.thumb.PNG.a4b2a6b9ad5efbb18d91c7ffb7bc68c1.PNG

Link naar reactie
  • 0

Voila, ik heb sinds gisteren de chatfunctie geïntegreerd in de website. Ik vermoed dat het wel maar een tweetal werkdagen per week online zal staan, maar voor prospects die mijn website bezoeken lijkt het me wel een meerwaarde.

 

Wat vinden jullie van de integratie?

Na 2 minuten zoeken kan ik nog geen chatfunctie ontdekken op de screenshot?

 

Edit: Blijkbaar links aan de zijkant in het midden. Nou hij valt dus zeker niet op.

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat op kleinere schermen die dichter bij de content zal staan, en dat die button meescrollt met je scherm. Als je dus effectief een tekst aan het lezen bent (waar je dus steeds links begint te lezen), dan moet het volgens mij ook oppassen.

 

Een andere optie is om ook een button in de sidebar van de inner pages weer te geven, maar dan vind ik het precies wat veel..

Link naar reactie
  • 0

Wat is je URL?

 

Zal sowieso afwachten worden wat het geeft, het is wel zo dat op breedbeeldschermen met een hoge resolutie de knop moeilijker te vinden is dan op bv. een laptop. Maar het design van de site moet mooi blijven, wil nu ook niet te "schreeuwerig" die chatbutton aanprijzen.

Link naar reactie
  • 0

Als je net zo snel reageert op chat berichten als op je eigen (dit) topic, dan maar misschien beter niet doen. ;D

 

Haha helemaal mee eens, gelukkig is het zo druk dat ik even een tijdje geen tijd heb gevonden om dit grondig te checken ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.