• 0

Merkkleding (restpartijen en faillisementpartijen) vanuit Italië importeren

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel student en ben erg druk, maar ik sta te popelen om zelf te gaan ondernemen.

Er zijn allerlei soorten dingen die mij interesseren maar ik vind voornamelijk mode erg leuk. Dan bedoel ik geen winkeltje maar iets groots!

Een goeie vriend van ons uit Italië koopt restpartijen op bij grote winkels, faillissementpartijen ga zo maar door.

Ik vind dit erg interessant want het gaat voornamelijk om de grote populaire merken die hij op koopt.

Het lijkt me super om een grote outlet te beginnen of gewoon door heel Nederland te verkopen d.m.v. het huren van lege loodsen en bedrijfspanden waar je bijvoorbeeld een weekend lang de kleding gaat verkopen.

Ik weet dat hier natuurlijk heel veel aan vooraf gaat en er heel erg veel uitgezocht moet worden, ik zit tenslotte midden in mijn studie en heb momenteel weinig tijd om een businessplan te schrijven etc.

 

Ik was alleen even benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of dit echt mogelijk is...

Hoe het zit met het invoeren van de kleding en de bijkomende kosten hiervan en bepaalde regels!! Een beetje globaal zodat ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

 

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat kan en dat mag!

 

Kosten zijn ondermeer transport

 

Oke top, normaal gesproken mag merkkleding natuurlijk niet goedkoper worden aangeboden als de concurrentie en moet de consumentenprijs aangehouden worden. Deze kleding is van ''het vorige seizoen'''. Er zitten ook merken tussen als Stone Island en normaal gesproken moet je als winkel zijnde recht krijgen om dit merk te verkopen. Is dit ook geen probleem is het geval van een Outlet ?

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me niet. Bij een faiilisement is het zaak dat de inboedel wordt verkocht. Dat zou betekenen dat merkkleding met exclusief verkooprecht ook niet mag worden verkocht door de curator.

 

Heeft u enig idee waar ik hier meer informatie over kan vinden... De vriend in Italië kan mij hier ook niet veel over vertellen want daar zijn er behoorlijk veel outlets waar dit wel toegestaan is.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel student en ben erg druk, maar ik sta te popelen om zelf te gaan ondernemen.

Er zijn allerlei soorten dingen die mij interesseren maar ik vind voornamelijk mode erg leuk. Dan bedoel ik geen winkeltje maar iets groots!

Een goeie vriend van ons uit Italië koopt restpartijen op bij grote winkels, faillissementpartijen ga zo maar door.

Ik vind dit erg interessant want het gaat voornamelijk om de grote populaire merken die hij op koopt.

Het lijkt me super om een grote outlet te beginnen of gewoon door heel Nederland te verkopen d.m.v. het huren van lege loodsen en bedrijfspanden waar je bijvoorbeeld een weekend lang de kleding gaat verkopen.

Ik weet dat hier natuurlijk heel veel aan vooraf gaat en er heel erg veel uitgezocht moet worden, ik zit tenslotte midden in mijn studie en heb momenteel weinig tijd om een businessplan te schrijven etc.

 

Ik was alleen even benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of dit echt mogelijk is...

Hoe het zit met het invoeren van de kleding en de bijkomende kosten hiervan en bepaalde regels!! Een beetje globaal zodat ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

 

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

 

Beste Chiaram,

 

De kosten voor het invoeren van kleding kan je opzoeken op onderstaande link.

http://gebruikstarief.douane.nl/

Ik heb vanochtend zelf met de douane gebeld over de kosten van invoeren. Werd uitermate goed geholpen.

Met de man die ik aan de lijn had samen door de taric codes gelopen en gekeken welke ik nodig heb.

Het lijstje wat ik nu afloop om goederen in te voeren is.

 

Leverancier zoeken. (Die heb je la zo te lezen)

Kosten importeren: taric code (aan de taric code kan je zien hoeveel % je aan import moet betalen over het totaal bedrag en niet te vergeten BTW.

 

Als de goederen op het vliegveld/haven zijn binnen gekomen hoe ga je dit op het juiste adres krijgen. Hier ben ik ook nog mee bezig. Waarschijnlijk kan Blous (Zie topic https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=40249 ) je daar meer oververtellen.

 

Groet Patrick

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel student en ben erg druk, maar ik sta te popelen om zelf te gaan ondernemen.

Er zijn allerlei soorten dingen die mij interesseren maar ik vind voornamelijk mode erg leuk. Dan bedoel ik geen winkeltje maar iets groots!

Een goeie vriend van ons uit Italië koopt restpartijen op bij grote winkels, faillissementpartijen ga zo maar door.

Ik vind dit erg interessant want het gaat voornamelijk om de grote populaire merken die hij op koopt.

Het lijkt me super om een grote outlet te beginnen of gewoon door heel Nederland te verkopen d.m.v. het huren van lege loodsen en bedrijfspanden waar je bijvoorbeeld een weekend lang de kleding gaat verkopen.

Ik weet dat hier natuurlijk heel veel aan vooraf gaat en er heel erg veel uitgezocht moet worden, ik zit tenslotte midden in mijn studie en heb momenteel weinig tijd om een businessplan te schrijven etc.

 

Ik was alleen even benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of dit echt mogelijk is...

Hoe het zit met het invoeren van de kleding en de bijkomende kosten hiervan en bepaalde regels!! Een beetje globaal zodat ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

 

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

 

Beste Chiaram,

 

De kosten voor het invoeren van kleding kan je opzoeken op onderstaande link.

http://gebruikstarief.douane.nl/

Ik heb vanochtend zelf met de douane gebeld over de kosten van invoeren. Werd uitermate goed geholpen.

Met de man die ik aan de lijn had samen door de taric codes gelopen en gekeken welke ik nodig heb.

Het lijstje wat ik nu afloop om goederen in te voeren is.

 

Leverancier zoeken. (Die heb je la zo te lezen)

Kosten importeren: taric code (aan de taric code kan je zien hoeveel % je aan import moet betalen over het totaal bedrag en niet te vergeten BTW.

 

Als de goederen op het vliegveld/haven zijn binnen gekomen hoe ga je dit op het juiste adres krijgen. Hier ben ik ook nog mee bezig. Waarschijnlijk kan Blous (Zie topic https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=40249 ) je daar meer oververtellen.

 

Groet Patrick

 

 

Patrick, Italie is nog steeds in de nog bestaande EU, dan heb je geen invoer / uitvoer

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel student en ben erg druk, maar ik sta te popelen om zelf te gaan ondernemen.

Er zijn allerlei soorten dingen die mij interesseren maar ik vind voornamelijk mode erg leuk. Dan bedoel ik geen winkeltje maar iets groots!

Een goeie vriend van ons uit Italië koopt restpartijen op bij grote winkels, faillissementpartijen ga zo maar door.

Ik vind dit erg interessant want het gaat voornamelijk om de grote populaire merken die hij op koopt.

Het lijkt me super om een grote outlet te beginnen of gewoon door heel Nederland te verkopen d.m.v. het huren van lege loodsen en bedrijfspanden waar je bijvoorbeeld een weekend lang de kleding gaat verkopen.

Ik weet dat hier natuurlijk heel veel aan vooraf gaat en er heel erg veel uitgezocht moet worden, ik zit tenslotte midden in mijn studie en heb momenteel weinig tijd om een businessplan te schrijven etc.

 

Ik was alleen even benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of dit echt mogelijk is...

Hoe het zit met het invoeren van de kleding en de bijkomende kosten hiervan en bepaalde regels!! Een beetje globaal zodat ik weet wat er allemaal bij komt kijken.

 

Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt!

 

Beste Chiaram,

 

De kosten voor het invoeren van kleding kan je opzoeken op onderstaande link.

http://gebruikstarief.douane.nl/

Ik heb vanochtend zelf met de douane gebeld over de kosten van invoeren. Werd uitermate goed geholpen.

Met de man die ik aan de lijn had samen door de taric codes gelopen en gekeken welke ik nodig heb.

Het lijstje wat ik nu afloop om goederen in te voeren is.

 

Leverancier zoeken. (Die heb je la zo te lezen)

Kosten importeren: taric code (aan de taric code kan je zien hoeveel % je aan import moet betalen over het totaal bedrag en niet te vergeten BTW.

 

Als de goederen op het vliegveld/haven zijn binnen gekomen hoe ga je dit op het juiste adres krijgen. Hier ben ik ook nog mee bezig. Waarschijnlijk kan Blous (Zie topic https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=40249 ) je daar meer oververtellen.

 

Groet Patrick

 

 

Patrick, Italie is nog steeds in de nog bestaande EU, dan heb je geen invoer / uitvoer

 

Shit, Ik ben nieuw en probeer een beetje te helpen maar maak niet echt de slimste opmerkingen op dit moment. :-[

Link naar reactie
  • 0

 

Oke top, normaal gesproken mag merkkleding natuurlijk niet goedkoper worden aangeboden als de concurrentie en moet de consumentenprijs aangehouden worden.

 

 

Mag en mag. Als jij een overeenkomst hebt met de merkhouder omdat je groothandel of detailhandel bent, wil je de verhouding niet verzieken. Maar jij hebt zo'n overeenkomst niet, dus je mag verkopen voor elke prijs. Pas wel op dat er geen namaak gemengd wordt in restpartijen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi ChiaraM,

 

Dit is wel heel toevallig. Ik ben zelf namelijk met precies hetzelfde idee als jou begonnen en flink opzoek naar informatie. De informatie wat ik hier tot nu toe heb gevonden heeft me erg geholpen. Wie weet kunnen we in de toekomst wat meer informatie uitwisselen!

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

Let wel even op dat als je vanuit Italie naar Nederland gaat je bij voorkeur niet door Zwitserland rijd. Is veelal iets korter maar dan krijg je wel met de douane te maken. Dus rij bij voorkeur door Oostenrijk of Frankrijk zodat je binnen de EU blijft(scheelt weer in het opmaken van transit formaliteiten. Maar meesten transport bedrijven weten dit! En zoals Iwan al opmerkte heb je niets van doen met invoerrechten als het om EU goederen gaat die binnen de EU worden vervoerd.

 

Maar nog even "off topic" voor Patrick. Weet niet of de douane je het "fenomeen" douane waarde heeft uitgelegd maar hou hier rekening mee als je de invoerrechten gaat berekenen! en vraag meteen een art 23 vergunning aan bij de belasting dienst zodat je de BTW niet direct bij binnenkomst hoeft te betalen. Maar deze kan opnemen in je aangifte.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal,

 

Ik zit er precies midden in!

 

Ik werk samen met een Chinese bedrijf. Ben net terug uit Milano en Heb weer een groot order geplaatst voor Versace Jeans, Versace Collection, Galliano, CNC , Custume Nationale, Calvin Klein etc..... Al deze produkten gaan Naar China.

 

2 jaar geleden Heb ik alle leftover/stock leveranciers van Italie in kaart gebracht. Alle leveranciers door heel italie bezocht. Tot aan sicilie aan toe. En natuurlijk heel veel gekocht.

 

Ik kan je bijna alle merken leveren, Prada, Gucci, Versace,Calvin Klein, cavalli, Dolce Gabbana, Abercrombie ..... Te veel merken om op te Noemen. Tot aan Hermes aan toe.

 

Maar problem is dat de Nederlandse consumenten helemaal niet mode bewust zijn! Hoe de Nederlanders zilch kleden, dat is echt huilen met de pet op! Vorige week stond er nog in de krant: van alle europese landen, staat Nederland op een na de laatste plaats, wat betreft hoe mensen zilch kleden.

 

Jim

 

 

.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb toch nog even gezocht naar de "gouden" tip van Hans van den Bergh In de aanloop naar mijn nieuwe activiteiten heeft mij dit aardig op weg geholpen. :)

 

Quote : Fvddungen op 30 november 2012, 12:10

 

Wacht even de reactie van Hans van den Bergh af. Hij heeft altijd de mooiste tip voor mensen als jij. Iets met 5 A4tjes enzo.

 

 

 

Bij dezen:

 

Schrijf op een A4tje de zin: 'Wie ben ik?', op een tweede A4tje:'Wat kan ik?', op de derde: 'Wat wil ik bereiken?', op de vierde: 'Hoe is dat te bereiken?' en op de vijfde: 'Wat is ervoor nodig om dit te bereiken?'

 

Deze vijf vragen gaan de hele dag door je hoofd spoken, neem elke dag een uurtje de tijd om alle antwoorden die in je opkwamen op de betreffende A4tjes te noteren en leg het dan weer een dag weg, let op dat je dit in willekeurige volgorde doet! Leg na een aantal weken de A4tjes in de bovenvermelde volgorde. Je krijgt dan de basis voor je ambitieplan of je (persoonlijke) businessplan.

 

Succes en groet,

 

Hans

   

Ga hier eens mee aan de slag en zet voor jezelf op een rijtje wat je wil. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een ouder topic, maar ik zou hier toch nog bij aan willen sluiten. Ik heb goede contacten in Amerika voor het importeren van (merk)kleding. (ik heb op HL 2 topics hierover gevonden maar die waren echt heel oud, vandaar dat ik hierbij aansluit).

 

Ik zit echter met het volgende punt van parallel-import. Ik krijg er geen duidelijk antwoord/beeld van. Vanuit Amerika kan ik van bekende merken (merken die in Europa al verkocht worden en merken die vooralsnog alleen in Amerika verkrijgbaar zijn) overstock/last year partijen kopen.

 

Nu weet ik dat aan de ene kant merken en hun distributiekanalen bezwaar kunnen maken als hun producten in europa, zonder toestemming, verkocht worden (ik richt me op groothandel, maar wil mijn afnemers natuurlijk ook niet in verlegenheid brengen - het trucje ik importeer en verkoop binnen europa door aan detailisten gaat natuurlijk niet op).

 

Echter; van mensen die ervan horen te weten (in Amerika en Europa) hoor ik ook dat in overstock gevallen ik niet rechtstreeks koop van de merken maar van tussenpersonen die de collecties weer van warenhuizen/de merken zelf hebben gekocht omdat deze niet meer verkoopbaar zijn (voor volle pond). Deze zeggen dat doordat de merken er op deze manier al afstand van hebben gedaan, zij ook geen bezwaar kunnen maken tegen verkoop in Europa voor prijzen onder marktconform voor huidige collecties. Nogmaals, het gaat hier om stock van voorgaande jaren, overstock van warenhuizen en stock in kleuren/materialen die uiteindelijk niet door merken aan warenhuizen verkocht konden worden.

 

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die juridisch gezien weten hoe het zit en/of hier ervaring mee hebben. Ik wil een en ander natuurlijk best uitproberen, maar heb geen zin in allerlei problemen die voorkomen hadden kunnen worden. Er zullen dus kledingzaken zijn die in dit geval meteen zullen gaan dreigen met juridische stappen maar ik weet dus niet in hoeverre ze een been hebben om op te staan....of hoe het met mijn been zit.

 

De douane schijnt ook nog een rol te spelen; die kunnen merken op de hoogte stellen als er een partij van hun kleding geimporteerd wordt, maar zijn weer niet op de hoogte van het feit dat het hier om suplus stock of stock van voorgaande seizoenen betreft.

 

Bijkomend iets; ik heb al afnemers buiten europa. Kan het fysiek importeren van deze kleding vanuit Amerika naar Europa om ze vervolgens were door te verkopen aan bedrijven buiten europa tot complicaties lijden? Dropshippen is een mogelijkheid maar het probleem is dat ik in Amerika nog niet de mogelijkheid heb om partijen te sorteren. dat zou ik dus hier moeten doen, de extra (transport-, inklarings- en andere) kosten ten spijt.

 

ik hoo rgraag van jullie.

 

groeten,

 

Steve

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die juridisch gezien weten hoe het zit en/of hier ervaring mee hebben. Ik wil een en ander natuurlijk best uitproberen, maar heb geen zin in allerlei problemen die voorkomen hadden kunnen worden.

 

 

Dan moet je der met een grote boog omheen lopen. Je kan je nu al geen goed advies veroorloven, dus als er straks één merkeigenaar is die bezwaar maakt, ga je direct voor schut. Het is best leuk om prinzipe reiter te zijn, maar als je geen juridisch onderlegd weerwoord kan geven op de onvermijdelijke blafbrief (of inbeslagname) dan is het allemaal verspilde moeite.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie, TwaBla, precies mijn punt; ik ga dit niet doen voordat ik (redelijk) precies weet wat ik kan verwachten en hoe te pareren.

 

Probleem is niet dat ik me geen goed advies kan veroorloven; ik krijg van verschillende kanten verschillende verhalen/adviezen. Dus wat betreft de in Europa al verkijgbare merken, daar ga ik me waarschijnlijk niet aan wagen. Vervelende is wel dat als ik deze kleding in Europa had gekocht, het helemaal geen issue zou zijn.....

 

Ondernemen is natuurlijk ook risico's nemen....maar dan wel gecalculeerde.....

Link naar reactie
  • 0

hoi,

 

volgens mij hoef dat helemaal geen probleem te zijn als maar kunt aantonen met een factuur!

 

Ik kom in Italie, zoveel Amerikaanse opkopers tegen die Italianse merken kopen voor USA, terwijl deze merken daar al worden verkocht.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jim,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat men er in Amerika iets minder moeilijk over doet dan hier in Europa. per slot van rekening verkopen die merken hun restpartijen ook gewoon aan retailers daar die ze voor dumpprijzen verkopen.

 

Ik wil de kleding van USA naar hier halen. De factuur is het probleem niet; die krijg ik natuurlijk wel; maar een factuur weerhoudt retailers en/of merken hier niet om blafbrieven (dank TwaBla) te sturen en met juridische stappen te dreigen. Als ik vooraf toestemming krijg van merken om dit te doen, is er geen probleem. Die krijg je alleen niet. Dus is het zoeken naar de juridische gronden op basis waarvan deze vorm van import zou mogen, en daar zijn de meningen dus over verdeeld, blijkt.

 

De cruq lijkt te liggen in het feit wanneer merken/warenhuizen hun restpartijen verkopen, ze dan nog zeggenschap hebben over deze kleding en voorwaarden kunnen stellen, zoals ze dat wel kunnen doen als ze hun collecties verkopen aan/via retailers (min. prijs, soort collectie, plaatsing, etc.). Als Macy's van Calvin Klein koopt, en de onverkochte restpartij doorverkoopt aan handelsonderneming CheapoClothes, dan kan Calvin Klein daar verder geen voorwaarden meer aan verbinden......zegt de ene kant. De andere kant denkt daar anders over als je die in Europa aan de man wilt brengen.

 

Steve

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.