• 0

Ben ik gebonden aan de voorwaarden die in mijn overeenkomst zijn opgesteld?

Het verhaal is als volgt: ik ben heb eenmanszaak waarbij ik mezelf verhuur als ICT-er. Momenteel heb ik een contract met tussenpersoon A. Tussenpersoon A heeft weer een contract met tussenpersoon B en tussenpersoon B verhuurt mij uiteindelijk aan de eindklant.

Nu heeft mijn directe tussenpersoon in de overeenkomst laten opnemen dat wanneer ik direct met ofwel de tussenpersoon B ofwel bij de eindklant zaken wil doen, ik een afkoopsom moet neerleggen van 25000,= euro.

Daar mijn directe tussenpersoon geen contract heeft met de eindklant vroeg ik mezelf af hoe sterk ik sta als ik dit ga aanvechten.

Het levert mij namelijk per uur flink meer op.

 

Iemand een idee? Of is er meer informatie nodig?

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het een fors bedrag maar als je dat afgesproken hebt is het vreemd dat je er nu onder uit wilt.

Zonder A had je het werk bij de 'eindklant' ook niet gehad.

 

Helemaal gelijk, maar nu het er op lijkt dat ik heel 2012 bij deze klant mag blijven en ik daar voor gezorgd heb daar beide tussenpersonen helemaal niets doen.

 

Zij vangen een leuk uurtarief dat buitengewoon hoog is, leek het mij een goed idee om dit eens aan te kaarten. Het gaat op jaar basis namelijk om een bedrag van rond de 40000 euro meer omzet, dus of er 15000 euro op vooruit of 40000 euro, lijkt mij de moeite waard dacht ik zo ;)

 

Overigens hebben ze al genoeg verdient aan het werven van deze klant voor mij in 2011.

Link naar reactie
  • 0

Wil de eindklant uberhaupt wel direct een overeenkomst met jou? Dat is namelijk helemaal niet zo voor de hand liggend.

 

Verder staat het je natuurlijk vrij om bij een vervolgcontract te onderhandelen over de marge met je tussenpersoon.

 

Ja de eindklant wil dit. Misschien in Utopia maar in reallife wordt er niet van de marges afgeweken, spreek uit ervaring en uiteraard al aangekaart.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen jurist en die zal wellicht nog wel langskomen in dit topic, maar wanneer je willens en wetens een overeenkomst bent aangegaan met tussenpersoon A en in die overeenkomst expliciete afspraken zijn gemaakt m.b.t. concreet genoemde partijen en jij vervolgens daar je handtekening onder hebt gezet, dan ga je er niet aan ontkomen om die 25.000,00 te voldoen.

 

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel zo logisch, wat zou immers een contract waard zijn als dat niet het geval zou zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zij vangen een leuk uurtarief dat buitengewoon hoog is, leek het mij een goed idee om dit eens aan te kaarten. Het gaat op jaar basis namelijk om een bedrag van rond de 40000 euro meer omzet, dus of er 15000 euro op vooruit of 40000 euro, lijkt mij de moeite waard dacht ik zo ;)

 

Overigens hebben ze al genoeg verdient aan het werven van deze klant voor mij in 2011.

Jij hebt jezelf toch verhuurd aan A tegen een tarief waar jij akkoord mee bent gegaan? Daar is toch niets aan veranderd? Dat is hoe tussenpersonen geld verdienen en dat wist je toen je aan de klus begon. Waarom zou je dan contractbreuk plegen? Hou je gewoon aan de afspraken die je hebt gemaakt.

 

En juridisch: in een B2B contract houdt zo'n beding gewoon stand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.