• 0

Financieren en Investeerders.

Beste HL-leden,

 

Om mijn onderneming op te zetten heb ik 1.7 miljoen euro nodig.

Gezien de banken weer eens droog brood gaan/moeten eten, heb ik van de bank afgezien en ben ik mij gaan richten op investeerders.

 

Na wat heen en weer mailen met een raadslid van de gemeente ben ik bij een grote groep investeerders terecht gekomen welke zeer geïnteresseerd zijn in mijn idee. Daar ben ik dus heel blij mee!

 

Echter rest mij de vraag of dit wel verstandig is. Ik heb geen ervaring in investeerders en alles daar om heen.

 

Hebben alle investeerders zeggenschap binnen het bedrijf? Hoe is dit geregeld? Kan dit contractueel vastgelegd worden?

Kunnen investeerders zomaar opeens hun geld/aandelen terug vragen, is hier een termijn aan gebonden?

 

Helaas kan ik niet veel kwijt over deze nieuw te starten onderneming gezien meer mensen hier mee bezig zijn en ik hun niet slimmer wil maken dan ze al zijn.

 

- Mario.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In aanvulling daarop: Ties heeft ook meegewerkt aan de gids startkapitaal. Extragratis te downloaden op de site van een andere HL-er Nilse de Witte, maar omdat het vrijdagmiddag is hier de directe link naar de PDF

 

Mochten je inspanning succes hebben dan is op dezelfde site nog een handleiding om tot een participatieovereenkomst te komen. Zie deze PDF

 

Icm de opmerking van Marco wens ik je veel leesplezier van het weekend

Link naar reactie
  • 0

Veel ondernemers die ik begeleid hebben een goed idee, maar nog geen businesscase. Als je een sluitende businesscase hebt is het meestal geen probleem meer om aan de financiering te komen. Maak vooral inzichtelijk waarom jij degene bent die het allemaal toe een succes gaat maken. Er zijn methoden waarmee je dit kunt objectiveren.

Met vriendelijke groet,

 

Jan Wietsma

Iedere ondernemer heeft recht op krediet

Initiator van de KredietWijzer

Auteur "Ondernemer! Regel zelf uw krediet"

Programmadirecteur MKB-kredietcoach

 

Kijk ook eens op:

http://www.linkedin.com/in/janwietsma

http://www.mkbkredietcoach.nl

ht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.