• 0

Embossing (diepdruk?) van pvc producten

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om pvc producten (in dikte variërend tussen de 4mm en 10 cm) middels embossing (diepdruk?) van een logo te voorzien. De naam wordt zichtbaar/leesbaar doordat je een reliëf creëert. Voor mijn gevoel werkt het met een combinatie van warmte en druk. Hoe heten de machines die dit kunnen? Iemand tips waar die te koop zijn? Of tips van bedrijven die dit doen. (Bij voorkeur in Nederland natuurlijk, een europese oplossing is ook prima)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou het moeten zoeken in de richting van modelabels, bijvoorbeeld bij Van Engelen en Evers in Heeze.

Als je zoekt op 'woven labels' (Europees) krijg je aanbieders van Fashion labels waarbij custom made pvc

labels ook vaak onderdeel van het leveringsprogramma is.

Link naar reactie
  • 0

We komen in de buurt qua techniek. Ik zoek een stuk gereedschap/machine waarmee je achteraf een reeds kant-en-klaar product zo kunt bewerken dat je middels een verdiept reliëf een logo kunt maken.

 

Ter vergelijk; In de "postwereld" heb je een preegtang of blinddruktang om zoiets met papier te doen. Ik zoek dus zoiets tbv zacht pvc.

Link naar reactie
  • 0

eigenlijk zoek je dus een verwarmde preegtang...als een soort brandmerk

ik ken hier geen 'off the shelf' gereedschap voor, maar je zou eens kunnen testen met een strijkbout / soldeerbout waar je je 'stempel' aan monteert.

 

let wel op: de C in PVC is van Chloride. Die C dampen krijg je binnen als je te warm (boven 250C) gaat!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.