• 0

kassasysteem voor snackbar.

Goede middag.

 

Ik wil een cafetaria gaan beginnen.

Nu ben ik op zoek naar een gemakkelijk kassasysteem.

Uiteraard heb ik een paar wensen omtremt dit systeem te denken aan;

 

- Touchscreen, met daarop de productgroepen. Broodjes/patat/frisdranken/warme dranken/snacks etc.

Vervolgens wanneer de ik/medewerker op een productgroep klikt, het product aan kan klikken.

Dit gedeelte moet gemakkelijk zijn omdat personeel komt en gaat.

- Het liefst koppeling met boekhoudsysteem of is dit niet persee nodig in een cafetaria?

- Een goed systeem mag geld kosten, een budget heb ik nog niet vastgesteld voor het kassasysteem.

- Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk maar goedkoop moet geen duurkoop worden.

- Goede service, wat als het systeem uit valt?

 

 

Ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zitten welke ervaring hebben met een bepaald kassa systeem en hun ervaring met mij willen delen. Waar moet ik op letten, de belangrijke zaken etc.

 

Alvast enorm bedankt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 1

Goede middag.

 

Ik wil een cafetaria gaan beginnen.

Nu ben ik op zoek naar een gemakkelijk kassasysteem.

Uiteraard heb ik een paar wensen omtremt dit systeem te denken aan;

 

- Touchscreen, met daarop de productgroepen. Broodjes/patat/frisdranken/warme dranken/snacks etc.

Vervolgens wanneer de ik/medewerker op een productgroep klikt, het product aan kan klikken.

Dit gedeelte moet gemakkelijk zijn omdat personeel komt en gaat.

- Het liefst koppeling met boekhoudsysteem of is dit niet persee nodig in een cafetaria?

- Een goed systeem mag geld kosten, een budget heb ik nog niet vastgesteld voor het kassasysteem.

- Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk maar goedkoop moet geen duurkoop worden.

- Goede service, wat als het systeem uit valt?

 

 

Ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zitten welke ervaring hebben met een bepaald kassa systeem en hun ervaring met mij willen delen. Waar moet ik op letten, de belangrijke zaken etc.

 

Alvast enorm bedankt.

 

 

 

 

 

 

gisteren heb ik de nieuwste kassa (online) zelf getest maandje gratis proberen https://www.sweebr.com/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ga je in een casco pand een cafetaria beginnen dan?

Normaal gesproken is er reeds een kassa als er een cafetaria overgenomen wordt.

 

Als je een complete voorraadadministratie wil bijhouden, dan kun je denken aan een kassa met koppeling. Dan zal je wel zelf moeten boekhouden. Belangrijk is in ieder geval dat je vele artikelen op de kassa kwijt kan en veel plu artikelen (voor sigaretten).

Succes.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Voorraadsysteem is bij een cafetaria vrij lastig. Vooral bij snoep, eigen productie, slaatjes, samengevoegde producten etc.

Een kassa met meerdere omzetgroepen, meerdere toetsen voor hardlopers en plu-artikelen is hetgeen het vaakst voorkomt.

 

Maar zoek je types of zoek je namen van kassaleveranciers? Op de horecava was een kassaleverancier kansrijk voor de innovatieprijs. Wellicht is dat hetgeen wat u zoekt.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Voorraadsysteem is bij een cafetaria vrij lastig. Vooral bij snoep, eigen productie, slaatjes, samengevoegde producten etc.

Een kassa met meerdere omzetgroepen, meerdere toetsen voor hardlopers en plu-artikelen is hetgeen het vaakst voorkomt.

 

Maar zoek je types of zoek je namen van kassaleveranciers? Op de horecava was een kassaleverancier kansrijk voor de innovatieprijs. Wellicht is dat hetgeen wat u zoekt.

 

Klopt, op de Horecava was dat in samenwerking met BDO, de jongetjes en meisjes van de cijfertjes dus..... Het systeem wat ik hierboven heb geplaatst heeft ook een voorraad systeem met plu's / groepen/presets (horeca!) en barcode opties....allemaal standaard... Het eerste idee voor dit systeem is ontstaan bij een sportkantine (= horeca / snackbar ...)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mijn zakenpartner is jarenlang chefkok geweest in restaurants in het wat hogere segment.

Vandaar de keus om veel zelf te maken, hij heeft meerdere certificaten mbt. voedsel/alcohol verkoop. Ook mag hij stagiares begeleiden. Ondanks dat hij een tijdje uit de running is geweest kent men zijn naam bij leveranciers nog steeds, dit bied meerdere voordelen. Ik zelf heb een mbo4 opleiding afgerond in de richting economie en ben daarna de hbo opleiding commerciele economie gaan doen. Deze heb ik 2 jaar lang gevolgd. Tijdens mijn mbo studie heb ik 3 jaar lang stage gelopen in de sector agf waarin ik de laatste 2 jaar vrij veel heb geleerd. Het is de bedoeling dat wij kennis aan elkaar overdragen.

 

Wij willen in het begin voor 95% alles zelf doen en zodra het goed gaat lopen langzamerhand personeel aannnemen.

 

Pakjes sigaretten los, wat bedoeld u hiermee?

 

 

Link naar reactie
  • 1

Sigaretten maak je vrij weinig marge op. Als dit niet in een apparaat zit, maar gewoon op een schap, dan verkoop je ze los. Is dus ook makkelijker om te stelen.

Ik moet zeggen dat ik het een gewaagde sprong vind. Mede afhankelijk van de buurt en regio waar je gaat beginnen, maar de stap naar een cafetaria vind ik niet erg logisch. Eerder een bistro of combinatie.

 

Hebben jullie al een zaak overgenomen?

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Middag,

 

Nee, wij hebben nog geen zaak overgenomen.

 

Ik kan er niet teveel over zeggen, langs de locatie welke wij ingedachte hebben komen iedere dag +/- een 3500 (unieke)mensen gelopen. Daarnaast werken er in de directe omgeving +2000 mensen. Op de plek zit nu een cafe welke (plates)maaltijden aanbied, in de woonwijk zit een shoarma zaak welke redelijk goed loopt. De locatie zit half in de woonwijk en half in een gebied met levendige bedrijvigheid.

 

In de wijk die direct in de buurt ligt wonen nog eens een paar duizend mensen.

 

Wat wij willen gaan doen is sochtens starten met koffie, ontbijt, broodjes richting de middag zullen dit broodjes / soepen ed. worden en dan in de loop van de dag overgaan in de richting van een snackbar. Op die manier willen we meer continuiteit.

 

Het is dus niet 100% een cafetaria of bistro of snackbar.

Hoe zou jij zo iets omschrijven?

 

@gewaagde sprong, mag ik je vragen wat je hier gewaagd aan vind buiten het feit dat het starten van een onderneming altijd gewaagd is.

 

@ de sigaretten, dit zie ik als een service artikel. In de wijk achter de snackbaar wonen veel lager opgeleiden en deze roken meer. De shoarma zaak verkoopt geen sigaretten. Grote kans dat als men deze bij mij koopt men ook bij mij de patatten en snacks komt kopen.

 

Gr

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goede middag.

 

Ik wil een cafetaria gaan beginnen.

Nu ben ik op zoek naar een gemakkelijk kassasysteem.

Uiteraard heb ik een paar wensen omtremt dit systeem te denken aan;

 

- Touchscreen, met daarop de productgroepen. Broodjes/patat/frisdranken/warme dranken/snacks etc.

Vervolgens wanneer de ik/medewerker op een productgroep klikt, het product aan kan klikken.

Dit gedeelte moet gemakkelijk zijn omdat personeel komt en gaat.

- Het liefst koppeling met boekhoudsysteem of is dit niet persee nodig in een cafetaria?

- Een goed systeem mag geld kosten, een budget heb ik nog niet vastgesteld voor het kassasysteem.

- Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk maar goedkoop moet geen duurkoop worden.

- Goede service, wat als het systeem uit valt?

 

 

Ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zitten welke ervaring hebben met een bepaald kassa systeem en hun ervaring met mij willen delen. Waar moet ik op letten, de belangrijke zaken etc.

 

Alvast enorm bedankt.

 

 

 

 

 

 

gisteren heb ik de nieuwste kassa (online) zelf getest maandje gratis proberen https://www.sweebr.com/

 

Middag,

 

Heb een uurtje rondgekeken @ sweebr.

Erg leuk dat men je rond laat kijken in het systeem, grote kans dat dit hem gaat worden.

 

Reusje erbij!

 

gr

Link naar reactie
  • 0

Het gewaagde vind ik de stap van chef-kok bij een restaurant in de hogere sfeer naar een cafetaria man. De stap van jezelf ook. Ik vraag me af of jullie daar voldoening genoeg aan kunnen krijgen.

 

Je formule klinkt ingewikkeld, wat vaak voor publiek dan ook ingewikkeld is. Wat evt kan werken als je beide zaken scheidt van elkaar, maar meestal is het geen groot succes als je 2 kanten op mikt.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

In princiepe is het niet ingewikkeld;

We verkopen koffie, ontbijt, belegde broodjes, soepen, fris en alcohol, huisgemaakte patat en snacks.

 

Ik zelf ben erg ondernemend ingesteld en sta achter de keuze om een cafetaria(zullen we het zo maar noemen?) op te zetten. De Horeca branche had ik zelf nooit aan gedacht, daar ik die kennis niet bezit wel heb ik affiniteit met eten. Echter word de kennis op gebied van food ingebracht door mijn zakenpartner. Mooi dat je over voldoening begint, deze haal ik inderdaad niet uit het uit bakken of beleggen van een broodje. Waar ik voldoening uit wil halen is het opbouwen vanaf de grond, van een horeca zaak, deze beheren en uiteindelijk 1 of meer vestigingen erbij.

 

Mijn zakenpartner heeft altijd al een eigen zaak willen hebben echter ontbreekt bij hem het financiele gedeelte.

Daarnaast is hij van mening dat het toetreden tot het hogere segment voor nieuwkomers erg lastig is. De marges zijn zeer krap(denk aan 1 werknemer per klant, dure producten, weinig afzet, hoge prijzen voor inventaris etc). Een cafetaria is volgens hem wat dat betreft makkelijker realiseerbaar.

 

Voor je inzet in dit topic heb ik je een reus gegeven

 

Gr

Link naar reactie
  • 0

Waarom ik het heb gezegd, is gelegen in het feit dat ik geboren en getogen ben in een cafetaria. Dus ik weet waarover ik praat.

Vanaf kinds af aan heb ik erin meegeholpen, dat geen wat jij wilt is gewoon erg lastig te bereiken. Als ik de zaak over zou hebben genomen, was dat ook de richting waar ik naar toe wil. Maar dat is hel lastig om te bereiken, zeker nu.

 

Je moet niet denken dat het makkelijk is om een volwaardig salaris uit een cafetaria te halen, laat staan 2. Als je vervolgens meerdere zaken wilt, heb je ook meer personeel nodig. En duurder personeel (bedrijfsleider). Dan moet je nog maar afvragen of er winst uit een zaak te halen is. Praat ik niet over het feit dat een beetje cafetaria 12 uur per dag open is.

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Er zal toch wel wat in te verdienen zijn ???

 

Zelfs banken zijn positief over de snackbars / cafetarias

 

Laten we voor op stellen dat ik geen dollar tekens in mijn ogen heb.

We zijn ons er van bewust dat het geen vetpot(leuke woordspeling) is, tenzij het echt loopt als een tierelier.

Dan nog blijft het hard werken.

 

De minimale verwachting is dat we er 2 salarissen aan over houden?!

 

Waar ik me na jou post over verbaas is dat er meerdere goedlopende snack ketens zijn.

De bekendste zijn denk ik Smullers, Febo.

 

Gegroet.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Banken waren tot voor kort geleden NIET positief over cafetaria's. Lenen was haast onmogelijk. Het tij lijkt daar een beetje te keren, naar mijn mening terecht want cafetariahouders zijn hardwerkende mensen en vaak is het een draaiend verhaal wat overgenomen wordt.

 

Maar een overname van een cafetaria kost ook wat. Hoe meer omzet (en winstpotentie), hoe duurder de zaak. Dergelijke zaken is veel vraag naar.

Aantal jaren geleden was er meer marge binnen cafetaria's. De overheid/gemeentes hebben een aantal maatregelen genomen (of zaken toegestaan) waardoor de winstgevendheid zwaar onder druk is gekomen. Denk maar aan gokkastenbeleid/drankbeleid/openingstijden supermarkt/benzinepompen.

 

De meeste groepen van cafetaria's zijn er al vele jaren, hebben wellicht eigen panden en dus ook lagere kosten. Maar er is zeker nog te verdienen in cafetaria's. Maar wees gewaarschuwd voor het harde werk en grote risico wat je gaat lopen. Of de verdiensten daar altijd mee in pas lopen, is maar de vraag.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 1

Openbravo is top. Gebruiken wij ook in het restaurant. Er zijn speciale modules voor bijvoorbeeld restaurant gebruik. Ook kun je hem koppelen aan openerp voor heel veel meer (hebben wij niet). Ik heb het draaien op een touchscreen kassa/computer van ebay. Het touchscreen werkt iets minder fijn, vandaar dat we vaak naar de muis grijpen. Dat heeft niets met de software te maken, maar met het touch screen zelf.

 

Je mag gerust eens komen kijken als je in de buurt bent.

Link naar reactie
  • 0

Waarom ik het heb gezegd, is gelegen in het feit dat ik geboren en getogen ben in een cafetaria. Dus ik weet waarover ik praat.

Vanaf kinds af aan heb ik erin meegeholpen, dat geen wat jij wilt is gewoon erg lastig te bereiken. Als ik de zaak over zou hebben genomen, was dat ook de richting waar ik naar toe wil. Maar dat is hel lastig om te bereiken, zeker nu.

 

Je moet niet denken dat het makkelijk is om een volwaardig salaris uit een cafetaria te halen, laat staan 2. Als je vervolgens meerdere zaken wilt, heb je ook meer personeel nodig. En duurder personeel (bedrijfsleider). Dan moet je nog maar afvragen of er winst uit een zaak te halen is. Praat ik niet over het feit dat een beetje cafetaria 12 uur per dag open is.

 

 

Kan jij mij bekend maken wat jij vanaf jongs af aan voor werkzaamheden hebt verricht in de cafetaria waar over je schreef?

Welke leeftijd had je toen je begon te helpen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.