• 0

Paar keer mislukt voordat je succesvol werd?

Hoi,

 

Als ik zo terug blik op de afgelopen jaren heb ik toch regelmatig ideeën gehad. Soms bleef het bij een idee, heb ik dit idee op HL geplempt en kreeg ik hier positieve reacties op maar heb ik er uiteindelijk toch niets mee gedaan. Toch ontvang ik er tot op de dag van vandaag soms nog mailtjes over van mensen die het initiatief ook willen op starten en mij om tips vragen.

 

Ook heb ik een informatieve website gehad. Het idee was erg leuk. De bezoekers kwamen (10.000 per maand), maar de inkomsten bleven uit. De website bestaat inmiddels niet meer, omdat het te veel tijd opslurpte en ik nagenoeg geen inkomsten had na vier jaar.

 

Nu heb ik weer twee ideeën in de koelkast staan. Ik ben er niet naar op zoek, maar op de één of andere manier denk ik gewoon met enige regelmaat: "Daaaaat zou handig zijn!", ik schrijf het idee op, doe onderzoek en kom er bij één idee achter dat het in Amerika al wel bestaat, wat mij aan het denken zet dat als het uberhaupt al bestaat, het hier in NL ook potentie heeft.

 

Ik ben commercieel, ik denk creatief, ik vind het ook leuk om al mijn tijd er in te steken, maar toch red ik het elke keer net niet of weet ik niet hoe ik verder moet. Nu denk ik ook weer, zal ik hier wat mee gaan doen? Of zal het net als die andere projecten mislukken. Ik denk dat ik een echte ondernemer ben, zie overal kansen liggen, maar het ontbreekt nogal aan succes. Daarom ben ik op zoek naar successtory's om de moed er in te houden zeg maar. :-)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Mijn stelregel is: van elke10 ideeën moet je er tenminste eentje uitvoeren, van elke 10 uitgevoerde ideeën hoeft er maar eentje succesvol te zijn. Met uitvoeren bedoel ik ook: delen met anderen en zien hoe ver het gaat.

 

Veel ideeën is een gave, een talent, een vaardigheid die je kan oefenen. Daar hoort ook bij dat je ideeën deelt en trots bent als iemand anders er succes mee heeft. Dus niet jaloers. Jij hebt immers ideeën zat. En het is nog maar de vraag of je er zelf succes mee gehad zou hebben.

 

Dus gewoon doorgaan met ideeën krijgen. En niet gefrustreerd raken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

je weet van tevoren niet of het zal lukken en statistisch gezien zullen de meeste ideeën mislukken.

 

Na deze hoopvolle mededeling ;) is het enige wat je kunt doen in het idee te geloven en daar naar handelen. De uitvoering is het belangrijkste, het idee en product/dienst zal onderweg bijna altijd wel veranderen.

 

mogelijkheden om je idee te testen zonder heel veel geld/tijd/moeite te investeren

- maak een prototype

- praat met mogelijke gebruikers/klanten

- onderzoek of er een markt is of gemaakt kan worden

 

je hebt al een aantal dingen uitgeprobeerd, dus gewoon blijven proberen, zeker als je het leuk vindt om te doen.

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie
  • 0

Zodra je er haast niet meer van kunt slapen weet je dat je idee extra aandacht nodig zal hebben...

 

Dat is een stelregel die ik nu hanteer (heb een chronisch overschot aan ideeën en gebrek aan motivatie/overtuiging om mijzelf tot uitvoering te zetten :))

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie berichten!

Hoe pak je het aan als je wel een idee hebt, maar geen geld?

Zet je het dan in de ijskast totdat je over een aantal jaar wel geld hebt? Of is er ook een manier om mensen te benaderen die met jouw willen kijken naar het idee en hier in willen investeren? Ik denk dat er zoiets wel bestaat en helemaal hier op HL, maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken.

Link naar reactie
  • 0

is er ook een manier om mensen te benaderen die met jouw willen kijken naar het idee en hier in willen investeren?

 

www.novu.nl biedt mensen met idee-en ondersteuning.

Sinds een aantal jaar bestaat http://www.idexpress.nl/

Syntens kan adviseren

http://www.bannederland.nl/nl/13/ondernemers.html is een vereniging waar veel nederlandse business angel netwerken bij aangesloten zijn.

 

Ikzelf zit altijd zo lang te dagdromen tot ik het idee zo vormgegeven heb zodat ik zelf bijna geen geld in hoef te leggen. De tijd dat je zit te dagdromen kun je verkorten door met mensen te praten die weten waar ze het over hebben.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je verhaal zo lees denk ik bij je eerste case vooral; zonde! 10.000 bezoekers per maand (als ze ten minste relevant zijn) valt altijd inkomsten uit te halen.

 

Als je weer iets gaat opstarten op internet adviseer ik je allereerst om eens wat kennis op te doen van internet marketing. Zorg vanaf het begin dat je de website start dat je je statistieken inzichtelijk maakt en dus kan zien waar het mis gaat op je website waardoor er geen inkomsten uit komen.

 

Je idee is de basis, heeft het betrekking tot internet is het belangrijk om te investeren in marketing en conversie optimalisatie.

 

P.S. Weet je ook waarom je vorige projecten niet aangeslagen zijn? Dat zijn namelijk mooie leermomenten die je kan meenemen in toekomstige projecten. Fouten zijn niet erg om te maken maar, maak niet keer op keer dezelfde fout.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.