• 0

Hoe beveilig ik mijn winkel?

Ik open binnenkort een slijterij. Nu ben ik bezig met de inrichting van mijn winkel en wil ik mijn winkel graag goed beveiligen tegen inbraak.

 

De ruiten van mijn winkel zijn enkel glas en de winkel bevindt zich in een slechte buurt dus er wordt in het algemeen veel ingebroken in deze buurt. Een slijterij heeft natuurlijk een kostbare voorraad. Maar ik ben een startende ondernemer en heb natuurlijk niet heel veel geld. Dus ben ik op zoek naar goedkope oplossingen om mijn winkel te beveiligen.

 

Mijn winkel heeft vijf grote ruiten aan de voorkant. Een achterdeur en 3 kleine ruiten aan de achterkant. Achter de kleine ruiten zitten ijzeren balken.

 

Nu zat ik te denken aan betongaas dat ik elke avond ophang tegen mijn ramen met een slotje eraan. Want rolluiken kosten een godsvermogen. Verder zat ik te denken om van de binnenkant een stalen buis tegen mijn achterdeur te bevestigen als ik mijn winkel afsluit.

 

Verder ben ik op zoek naar een goedkoop camerasysteem met een scherm erbij waar klanten zichzelf op zien waardoor ze weten dat ze opgenomen worden. Ik wil ook dat die camerabeelden worden opgenomen en naar internet worden gestuurd zodat ik op mijn computer of smartphone die beelden thuis kan bekijken.

 

De deuren zijn niet inbraakgevoelig dus er hoeven geen anti-inbraakstrips op de deuren te komen. Ook heb ik al een alarmsysteem waarmee ik aangesloten ben op een alarmcentrale.

 

Hebben jullie ideeen om mijn winkel goed te beveiligen en hebben jullie aanbevelingen wat betreft camerasystemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

vreemd, zeker omdat je geen folieglas hebt?

 

ik zou kijken of je wellicht samen met de verhuurder iets kan regelen?

het is ook voor hem beter goede beveiliging op zijn pand te hebben

Ik huur het casco dus de verhuurder doet niks. De verhuurder heeft alleen een brandverzekering op het pand, voor de rest mag ik alles zelf regelen.

Link naar reactie
  • 0

Hou ook het dak in de gaten. Ik weet niet of je een plat dak hebt of dat je bebouwing boven je hebt. Bij ex-collega's is het vaker gebeurt dat er een gat in de blikken constructie werd gemaakt om de drank te stelen.

Ja, ik heb de verhalen ook gehoord van concullega's. Er woont gelukkig iemand boven de winkel dus er kan niks van boven komen.

Link naar reactie
  • 0

In hoeveel tijd kan je zelf bij de winkel zijn?

 

Hier in de buurt word veel ingebroken, ik heb in de afgelopen 3 jaar wat ik me kan herinneren 5 keer gebeld en slechts 1x was men binnen 4 minuten ter plaatse en kon men de daders inrekenen. Record was een minut of 20.

 

Dieven zijn ook niet achterlijk en weten dit. Laatste inbraak bijvoorbeeld werd 3 huizen verderop een stoeptegel door de ruit heen gegooid. Dit hoorde ik, keek uit me raam en er kwam aan iemand naar buiten met de TV. Deze ging in een auto en weg waren ze.

 

Mocht je snel bij de winkel kunnen zijn is een bewegingssensor gekoppeld aan sms alarm een goede en goedkope oplossing.

Daarnaast zou je op de bewegingssensor een aantal grote bouwlampen kunnen aansluiten.

Dieven houden niet van licht, zorg dan wel voor een overdaad aan licht zodat de rest van de buurt denkt dat om 3 uur snachts de zon op komt.

 

Wat ik op opsp verz laatste tijd veel zie zijn ramkraken, simpel te voorkomen door paaltjes te plaatsen voor je winkel.

 

Als je het goedkoop wilt houden wees dan creatief.

 

Hiermee voorkom je niet dat men binnen komt maar je kan de schade wel beperken.

 

Gegroet.

Link naar reactie
  • 0
Glasbreuk is meestal al eigen risico

Glasbreuk "sec" is meestal geen gedekt evenement op een opstalverzekering, wel op een all risks polis (alle van buitenaf komende onheilen), Op de opstalverzekering (van de verhuurder dus!) is glasbreuk als gevolg van inbraak of poging tot inbraak op een goede polis wel gedekt.

 

Als in de huurovereenkomst echter staat dat glasbreuk -ongeacht de oorzaak - voor risico van huurder is, is een glas(breuk)verzekering aan te raden, deze biedt dan ook dekking voor inbraak. Maar vandalisme (bijvoorbeeld bekrassen of bekladden van ruite, of bij kunsstof glas het (ver)branden daarvan valt daar meestal weer niet onder: is immers geen breuk, daarvoor geldt alleen een all risks dekking.

 

en zo heeft elke maatschappij zijn `eigenaardigheidjes`.

Dat valt wel mee wat mij betreft. Een ASR heeft geen wezenlijk anderebepalingen dan Delta Lloyd, Nationale Nederlanden of Aegon Een brandverzekering is een redelijk standaard product, en de meeste polissen zijn afgeleid van de Beurs brand polis. Vrijwel iedere verzekeraar hanteert de zelfde set "garantiebepalingen"; dat zijn voorwaarden waaraan voldaan moet worden wil er dekking zijn bij schade. Bekende van die bepalingen zijn:

 

[*]bouwkundige en elektronische beveiliging met borg-certificaat (en alarminstallatie doormelding PAC)

[*]afvalopslag buiten op minimaal 10 of 25 meter van de opstal

[*]voldoende brandblusmiddelen, met jaarlijkse controle en onderhoud

[*]elektrische installaties voldoen aan de daarvoor geldende NEN normering en zijn/worden eens in de 5 jaar gecontroleerd

 

Waarin verzekeraars wel verschillen is in de sancties bij het niet nakomen van deze garantiebepalingen. Grofweg vallen de verzekeraars dan in 2 categoriën uiteen:

 

[*]verzekeraars die in dat geval bij schade niet uitkeren , tenzij jij kunt aantonen dat de schade niet veroorzaakt of verergert is door het niet nakomen van bepalingen. De bewijslast daarvoor (en de kosten van de benodigde expertise en procedures) zijn voor rekening van de verzekerde

[*]Verzekeraars die in dat geval bij schade een overeengekomen veel hoger eigen risico hanteren van - bijvoorbeeld - 10% van de verzekerde som tot een maximum van € 25.000,-. Ook hier geldt weer dat het hogere eigen risico komt te vervallen als je kunt aantonen dat de schade niet veroorzaakt of verergert is door het niet nakomen van bepalingen.

 

De 2e categorie verzekeraars, die de zogenaamde "zachte" garantiebepalingen hanteren, heeft mijn grote voorkeur: je hebt dan in ieder geval de zekerheid van dekking bij een calamiteit, ook als dan onverhoopt blijkt dat een van je personeelsleden zich niet aan de bepalingen heeft gehouden die jij als ondernemer zo overduidelijk hanteert en controleert

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik op opsp verz laatste tijd veel zie zijn ramkraken, simpel te voorkomen door paaltjes te plaatsen voor je winkel.

 

 

Mits de gemeente wil meewerken want in veel gemeenten mag het niet en werken totaal niet mee.

 

Gewoon betonnen plantenbakken neerzetten, zelf vullen is veeeeel beter en goedkoper, buurt ook weer blij

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bij het office centre kan je redelijk goede camera setjes kopen, vaak genoeg aanbiedingen en zorg ook gewoon dat je buiten gaat de deur en gevel opneemt.

 

Wat ik altijd heb 'geleerd' is dat je alleen zoveel mogelijk kan vertragen. Dus als je dure dranken hebt en die gewild zijn hou daar een beperkte 'grijp' voorraad van.

 

Als je zoveel ruit hebt is een rolluik een hele investering, misschien kan je een crea ijzersmit vinden die achter je etalage stalen balken kan lassen, dan maak je er iets moois van wat je ook als etalage kan gebruiken, bijvoorbeeld verticale waarop je ook flesje kan zetten

 

Overigens geven gemeente ook subsidies aan het mkb voor preventie en als laatste, praat en blijf in contact met je buren / wijkagent

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Fedde,

 

Helaas geen praktische tips van mijn kant, maar misschien vind je de informatie op deze site over veiligheid en criminaliteitspreventie interessant. Bijvoorbeeld over: criminaliteitspreventie, cameratoezicht en de subsidieregeling Veiligheid kleine bedrijven (zie tabblad subsidies).

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik als (voormalige) tabakszaak sta natuurlijk erg in de belangstelling van boeventuig. Er zijn in de zeventien jaar dat ik dit nu doe zo'n vier inbraken geweest. De laatste twee in 2006 met een stoeptegel door de ruit. Ik had ook alarm maar mijn ervaring is dat ze zich daar niks van aantrekken! Dus een giga rolluik maar aangeschaft (4000,- geloof ik) en sindsdien slaap ik rustig.

 

Voordat mijn rolluik er was heb ik wat stalen buizen besteld bij de plaatselijke metaalhandel. Gaatje erin laten boren en elke dag 's avonds achter de deuren geschroefd (ik woon boven). Kan je via achteren naar buiten dan is dat misschien een oplossing die niet duur is. Als ze zien dat er geen doorkomen aan is gaat de stoeptegel ergens anders door de ruit.

 

Het zijn vaak figuren die niks te verliezen hebben en er niet om geven dat ze opgepakt worden dus houdt daar rekening mee. Kijk eens naar je zaak door de ogen van een inbreker: die willen snel naar binnen en snel naar buiten met de handel. Ze weten altijd dat ze een paar minuten de tijd hebben.Wel sjouwen met die flessen zeg!

 

Alarm en link naar alarmcentrale: wat mij betreft geldverkwisting. De politie komt nog eens tien minuten later langs en dan zijn ze allang weg. Dus de goedkoopste oplossing lijkt mij inderdaad metaal achter de ramen.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje inbreker trekt zich tegenwoordig niets meer aan van cameras. Ze hebben allemaal een bivakmuts of zo over hun hoofd. En zelfs al zijn ze zichtbaar in beeld heb je er vaak weinig aan. Vaak zijn het buitenlandse bendes, die niet bekend zijn bij de politie. Zelfs al worden ze gepakt en bekennen ze, de schade is al aangericht. Volledige schadevergoedingen worden zelden toegekend, en trouwens van een kale kip kan je niet plukken. Dan moet je in zo'n geval nog extra advocaat en deurwaarderskosten gaan betalen en lopen de kosten alleen maar meer op. Een waakhond schrikt daarentegen wel nog af. Kan je een waakhond daar 's nachts zetten? Ook zoiets simpels als een babyfoon blijkt vaak nuttig. Dan weet je direct of er iets aan de hand is, of dat het vals alarm is.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje inbreker trekt zich tegenwoordig niets meer aan van cameras. Ze hebben allemaal een bivakmuts of zo over hun hoofd. En zelfs al zijn ze zichtbaar in beeld heb je er vaak weinig aan. Vaak zijn het buitenlandse bendes, die niet bekend zijn bij de politie. Zelfs al worden ze gepakt en bekennen ze, de schade is al aangericht. Volledige schadevergoedingen worden zelden toegekend, en trouwens van een kale kip kan je niet plukken. Dan moet je in zo'n geval nog extra advocaat en deurwaarderskosten gaan betalen en lopen de kosten alleen maar meer op. Een waakhond schrikt daarentegen wel nog af. Kan je een waakhond daar 's nachts zetten? Ook zoiets simpels als een babyfoon blijkt vaak nuttig. Dan weet je direct of er iets aan de hand is, of dat het vals alarm is.

De babyfoon is wel een interessant apparaatje. Het enige probleem is dat ik 20 minuten van mijn zaak af woon.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.