• 0

Hoeveel betalen voor een veelbezocht forum?

Beste kameraden,

 

Ik lurk al een tijd op dit forum, maar ik heb een prangende vraag en heb me daarom aangemeld.

 

Op dit moment ben ik in gesprek met een forum eigenaar voor een overname. Het forum heeft vrijwel zeker groeipotentieel en kan indien goed gemanaged jarenlang aan de top blijven in zijn niche.

 

Het forum haalt op dit moment rond de €400 aan google advertenties binnen per maand, met redelijk beperkte SEO, slechte lay-out, vrijwel geen onderhoud en alles oogt erg onprofessioneel. Desondanks heeft het forum nog wel een stijgende lijn qua pageviews en unieke bezoekers.

 

Pageviews zijn rond de 500.000 per maand.

 

Hoeveel zou ik voor het forum moeten betalen denken jullie?

 

Graag jullie gewaardeerde mening..

 

Groeten,

E.M.

 

Edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor jullie reactie allen.

 

 

Het is me niet helemaal duidelijk waarom je het forum over zou willen nemen.

 

- Omdat je zelf een enthousiast lid van het forum bent?

- Omdat je weet hoe je een forum rendabeler kunt maken?

- Omdat je ergens in wilt investeren en dit op je pad komt?

- Omdat je het gewoon eens wilt proberen?

- ?

 

 

- Omdat je weet hoe je een forum rendabeler kunt maken? Ja!

- Omdat je ergens in wilt investeren en dit op je pad komt? Ja!

- Omdat je het gewoon eens wilt proberen? Nee, niet proberen, maar echt serieus mee bezig gaan.

 

En omdat ik het idee heb dat het nog in de kinderschoenen staat.

 

Kan iemand van jullie trouwens een bedrijf (of iemand) aanraden die hulp en advies kan aanbieden bij een eventuele overname??

Link naar reactie
  • 0

Drie dingen.

 

1. Wij hebben vorig jaar een Facebook pagina met 95 000 fans verkocht aan iemand die dacht dat hij het beter kon. De page heeft momenteel nog 63 000 fans.

 

2. Op het internet is het geen kwestie van mooi ogen (dat is natuurlijk meegenomen) maar het moet werken. Toen Sanoma het forum voor aanstaande moeders overnam, dachten zij er iets mooiers van te kunnen maken. Hebben ze ook gedaan. Alleen moesten ze na 3 maanden onder druk van de community het ontwerp bijsturen.

 

3. Ik denk dat je qua prijs eerder de vergelijking moet maken met het overnemen van een verzekeringsportefeuille. Je bent een tijdje zeker van je inkomsten maar daarna is het aan jou. Ofwel blijven ze (en neemt het klantenbestand misschien toe) ofwel gaan ze op een ander. In de verzekeringssector is 75 tot 100 % van de jaarlijkse commissie gebruikelijk. Wat zou neerkomen op een bedrag tussen de 3 500 en 5 000 euro. Dat lijk mij voor beide partijen billijk.

 

hey dat is interessant! Zo'n facebookpagina. Geen hosting, geen domein, geen gedoe.

 

 

Bracht het wat op?

Link naar reactie
  • 0

- Omdat je weet hoe je een forum rendabeler kunt maken? Ja!

 

Ik stelde die vraag eigenlijk omdat het leek of je weinig thuis was in deze branche, aangezien je niet wist hoe je de waarde van dit forum moest bepalen.

 

Als je googelt op "wat is de waarde van een website" krijg je ook aardig wat informatie, maar die is misschien overbodig na alle reacties van HL-leden!

 

Daarnaast vroeg ik me af of je weet waarom de huidige eigenaar niet meer potentiële kopers benadert (dat zou ik wel doen als ik hem was).

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De vraag waar je nog steeds niet op geantwoord hebt in mijn ogen is die van Wouter over het lijstje met inkomsten, investering en tijdsbesteding.

 

Als je de inkomsten omslaat naar het aantal uren dat je er straks in gaat stoppen dan lijkt het mij dat er geen droog brood mee te verdienen is. Je geeft zelf immers al aan dat het om een niche gaat, een vertienvoudigen of meer lijkt mij er dan niet inzitten.

 

 

Ander punt wat ik in deze discussie mis is zelf een community opzetten.

Je geeft aan dat de huidige lay out ronduit ouderwets en amateuristisch is, daarmee zeg je eigen dat je dat ook aan wil pakken = investeren. Daarbij is een oude site moderniseren vaak duurder dan opnieuw beginnen met een fris ontwerp en nieuwe functionaliteiten die passen bij jouw visie.

 

Ook in dit geval zou ik zeggen, weeg goed tegen elkaar af of de investeringen in tijd en geld wel opwegen tegen de opbrengsten. Een community beheren is een tijdrovende aangelegenheid.

Zelf denk ik dat je dit meer als hobby moet zien dan als een manier om inkomen te verwerven.

500 euro klinkt leuk maar blijkbaar wordt even voorbij gegaan aan de belastingdienst die daar ook nog een deel voor wil hebben.

 

Sla je het om naar maandinkomen dan duik je bij een paar uur per week al snel onder het minimumloon.

De vraag is of je die tijd niet beter in andere activiteiten kunt stoppen die meer opleveren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.