• 0

Hoeveel winst houd je nog over aan kledij

Hoi ,

 

Ik ben fanny en ben momenteel aan het rondinformeren naar alle formaliteiten omtrent het opstarten van een kinder/baby kledingzaak. Ik heb ook al enkele merken die met mij willen samenwerken.

 

Nu is mijn vraag het volgende:

mijn aankoopprijs per stuk is 14 Euro.

De verkoopprijs is 35 Euro.

Dit alles zonder btw.

 

Hoeveel winst per verkoop houd je uiteindelijk nog over? Na belastingen,en overige aftrekkingen waarvan ik misschien nog niet volledig op de hoogte ben ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bruto winst op dit product is 21 euro. Veel meer zinnigs valt er voor ons niet over te zeggen. Wij weten niet welke kosten je moet maken om het product te verkopen, dat weet jij als ondernemer het beste. Verder hangt het er vooral van af hoeveel van deze producten a 21 euro bruto winst je verkoopt hoeveel belastingen je daar over moet betalen.

 

EDIT even rekenfoutje gecorrigeerd.

Link naar reactie
  • 0

 

Ja, dat is een ingewikkelde rekensom die veel ondernemers in hun bedrijfsplan moeten maken. Probleem is dat er allerlei variabelen zijn.

 

Je koopt X exemplaren in voor een bepaalde inkoopprijs. Daarvan verkoop je (vul maar in) een bepaald percentage voor de volle adviesprijs. Daarna ga je afprijzen om je restant kwijt te raken. Uit je inkomsten koop je opnieuw X' exemplaren in, en dezelfde cyclus herhaalt zich. Hoe sneller je verkoopt, hoe beter het is.

 

Uit de brutomarge betaal je je kosten.

 

Aan het end van het jaar blijft er hopelijk iets over onder de streep. Daar betaal je inkomstenbelasting over. De rest is je inkomen. Waarvan je wellicht al een deel hebt opgenomen gedurende het jaar.

 

Veel plezier met ondernemen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties ! Ik heb er alvast al wat uit opgestoken.

 

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met hoeveel voorraad je het best opkoopt als starter?

Gezien het moeilijk is om te weten welke maatjes het beste verkopen bij een eerste voorraad ...

Ik zou samen werken met een 5tal kledingmerken van maatjes 50-56 tot maat 134-140.

Link naar reactie
  • 0

Wouter, hoe heb je die berekening gemaakt? Dus, hoe kom je op 21 euro uit?

Heb het vraagstuk aan mijn accountant voorgelegd. Toen hij het berekend had ging ik met de eer strijken op dit forum.

 

LOL De rekening voor het maken van deze som zal ook wel rond de 20 euro zijn. ;D

 

Betreffende de voorraad en maten kan je het beste informatie vragen bij de vertegenwoordigers, zij weten precies wat er speelt in de branche.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Een voorbeeld rekensom met een aantal mogelijk onkosten.

Door alles terug te rekenen naar 1 product (theoretisch model) krijg je een gevoel van

de druk die deze onkosten op je winst per product hebben.

 

De hoogte van deze bedragen berusten niet op enige ervaring in webshops.

Onderzoek deze zelf door prijzen op te vragen en diefstal en verlies percentages te onderzoeken :)

 

Jij koopt voorraad 10 Stuks kleding

14 Euro Exc BTW Inkoop / kledingstuk

 

   5 Euro Exc BTW / 10 Stuks kleding (Transport van Leverancier naar jouw magazijn)

   =0,5 Euro Exc BTW Transport kosten / KledingStuk

 

Klant koop toevallig 2 stuks kleding bij jou

   5 Euro Exc BTW / 2 Stuks kleding (Transport van Jou naar Klant)

   =2,50 Euro Exc BTW Transport kosten / kledingstuk

 

   1 Euro Exc BTW / 2 Stuks Ideaal Betalingskosten

   =0,50 Euro Exc BTW betalings kosten / KledingStuk

 

   1 Euro Exc BTW / 2 Stuks Verpakkingsmateriaal

   =0,50 Euro Exc BTW verpakkings kosten / KledingStuk

   

   10% Klanten stuurt de bestelling terug (Wet bescherming consumenten afstand verkoop)

   Daar heb je wel de bestellingsonkosten + terugverstuur onkosten maar geen winst, verreken deze als onkosten op de 90% geslaagde verkopen

   0,66 Exc BTW Onkosten door wet bescherming consumenten afstand verkoop

      =(2,50+0,50+0,50+2,50)/9

 

   5% Klanten beweerd bestelling nooit ontvangen te hebben, diefstal

   Daar heb je wel de bestellingsonkosten en verlies van het aanschafwaarde product maar geen winst, dus die verreken je met de 95% geslaagde verkopen

   0,94 Exc BTW Onkosten door wet bescherming consumenten afstand verkoop

      =14,00+0,50+2,50+0,50+0,50)/9

 

Totale Onkosten per kledingstuk

   14 Euro Inkoop

   +0,5 Euro Exc BTW Transport kosten / KledingStuk leverancier -> Jou

   +2,50 Euro Exc BTW Transport kosten / kledingstuk   Jou -> Consument

   +0,50 Euro Exc BTW betalings kosten / KledingStuk

   +0,50 Euro Exc BTW verpakkings kosten / KledingStuk

   +0,66 Euro Exc BTW bestelling retour

   +0,94 Euro Exc BTW Diefstal

 

   Totaal 19,60 Euro Exc BTW kosten

   Verkoop prijs 35 Euro

   Winst=15,40

 

Zo zou je ook nog een onkosten post erin kunnen verwerken van 20% niet verkochte voorraad.

 

P.S. Ik ben ook geen boekhouder :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.