• 0

Bel me niet register ook van toepassing bij nabellen van een mailing?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij willen een mailing doen aan zakelijke klanten.

 

Wat bedoel je precies met bovenstaande ?

 

Zijn de bedrijven die je de mailing gaat sturen al klant (geweest), of zijn dit bedrijven waar je nog nooit zaken mee hebt gedaan?

 

Overigens kunnen (naast consumenten) alleen een eenmanszaak, vof, maatschap of cv zich inschrijven in het bel me niet register. Overige rechtsvormen vallen hier buiten.

Link naar reactie
  • 0

Heb de regeling even weer opgezocht en hier lees ik dat je alleen het register moet raadplegen als je een telemarketing doet gericht op natuurlijke personen.

 

In jouw geval betreft het een mailing gericht op de zakelijke markt.

Hiermee heb je niet de verplichting om het bel me niet register te raadplegen.

 

Wanneer je wel richting consumenten telemarketing doet is de vraag of iemand klant is (geweest) wel relevant. Je mag je (oude) klanten namelijk altijd benaderen.

(Of het verstandig is, dat is natuurlijk de vraag. Mensen die zich hebben geregistreerd geven al aan dat ze deze telefoontjes niet wenselijk vinden en gaan minder snel in op een aanbieding.)

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling:

Er is ook een evenknie van het bel-me-niet-register, dat is het geen-reclame-in-de-brievenbus-register :)

www.postfilter.nl

 

Juridische status is mij onbekend, maar bij klachten van consumenten welllicht handig om aan te tonen dat jouw bedrijf zijn verantwoordelijkheid neemt om onnodig consumenten te spammen te beperken.

 

Link naar reactie
  • 1

Heb de regeling even weer opgezocht en hier lees ik dat je alleen het register moet raadplegen als je een telemarketing doet gericht op natuurlijke personen.

 

In jouw geval betreft het een mailing gericht op de zakelijke markt.

Hiermee heb je niet de verplichting om het bel me niet register te raadplegen.

Lees hier de uitleg van "natuurlijk persoon":

 

"Het Bel-me-niet Register is alleen voor consumenten. Volgens de wet vallen bepaalde bedrijven daar ook onder. Dat zijn natuurlijke personen zoals VOF's, maatschappen en eenmanszaken."

 

Alleen als je dus zeker weet dat dat soort bedrijven niet op je lijst staan, kun je gaan bellen zonder het register te raadplegen.

Link naar reactie
  • 0

Bij hele grote mailings kan PostNL ook een ontvangstonderzoek doen. Zij hebben een bestand met mensen die zich opgegeven hebben om aan dat soort onderzoeken mee te doen en kunnen ze daarom bellen.

 

Dit zal voor een zakelijke mailing misschien niet zo relevant zijn, maar er zijn in de toekomst vast mensen die met wat hulp van Google op dit topic uit zullen komen.

Link naar reactie
  • 0

Zonder de link van Pieter nog gelezen te hebben, heb ik nog geen antwoord op de vraag gezien.

 

Er is een uitleg geplaatst over wat natuurlijke personen zijn, maar er is niet verduidelijkt of je door het eerst toesturen van een mailing de regels kunt omzeilen (ik denk het niet).

 

Als je een bestand maakt kun je natuurlijk de natuurlijke personen er uit filteren, of het bel-me-niet register checken.

Link naar reactie
  • 0

Wel jammer dat wanneer je je aan de wet wilt houden je hier weer geld aan moet gaan geven. Niet alleen via de telefoon, maar een brief of folder mag dus ook niet meer zonder dat je zeker weet dat iemand zijn bedrijf niet heeft aangemeld.

 

Aan de andere kant de spamwet wordt ook niet echt gecontrolleerd, pas bij heel veel medlingen gaat men een onderzoek instellen.

 

edit: Foutje van mij het Postfilter is een zelfreguleringsinitiatief, dus hoef je je er niet aan te houden. Als je particulieren wil benaderen moet je wel diep in de buidel tasten, iets meer dan 3300 euro per jaar !!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.