• 0

Financiering start bedrijf

Beste lezers,

 

Ik heb al een tijdje de ambitie om een webdevelopment bedrijf te starten, echter heb ik zelf totaal geen vermogen om hiermee te starten. Motivatie, inzet en skills genoeg maar daarmee alleen red ik het helaas niet. Zijn er volgens jullie investeerders/partners hiervoor in deze crisis tijd, en zo ja waar kan ik die vinden? Ik ben nog totaal nieuw in het ondernemen op wat algemene kennis na dan, dus alle hulp en tips zijn welkom.

 

Groetjes en dank, Denniz v Draanen.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas Marco, ik ben van de goot me naar de top aan het werken, dat geluk heb ik niet dat er wel vermogende mensen in me omgeving verkeren. :P Maar dank voor de tip sowieso! 8)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Wat is precies je financieringsbehoefte?

 

Ik kan me zo voorstellen dat het slechts een paar duizend is voor software en PR. Als je zelfs dat niet in je directe omgeving kunt loskrijgen, heb je wellicht ook niet het sociaal kapitaal om succes te kunnen hebben met je bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

@ pieter Ik zie niet in wat vermogen te maken heeft met sociaal capabel functioneren. ;) Denk dat het meer gaat om inzettingsvermogen en vakkundigheid waar hij bij mij niet aan ontbreekt .

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Waar ik mee wil starten als webdevelopment bedrijf zijn het maken van websites, web applicaties, onderhoud, design, online marketing en diverse eigen commerciële websites.

 

Wat er nodig is, voornamelijk financiering voor reclame en een ervaren ondernemer als investeerder.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 1

Wat heb je nodig om te starten (spullen, niet geld)? Volgens mij heb je al een computer, want anders kwam je niet op HL :). Wat mis je dan nog? Ik zou verwachten dat je er zo wel bent.

 

Het lijkt mij erg lastig om een investeerder te vinden. Maar wellicht kan je een bevriende ondernemer van je talent overtuigen en een opdracht krijgen. Loop het vuur uit je sloffen, lever topkwaliteit en vraag (een deel) vooruitbetaling. Investeer dit meteen weer in je bedrijf en zoek met je referentie in je hand de volgende klant.

 

Klinkt misschien zuur, maar je moet het ZELF oplossen. Dat is ondernemen. Er zijn teveel mensen met een droom en zonder geld die op risico van anderen de stap willen maken. Helaas werkt het zo niet, tenzij FFF (Friends, Fools & Family) bijspringen. Verder is er vanuit een uitkeringssituatie vaak wel wat mogelijk. Of bbz.

 

Ik ken ook 2 jongens die video producties maken. Echt heel goed. Zij werken als vakkenvuller bij de Appie en investeren alles in apparatuur. Zo werken ze de ene dag met grote artiesten / dj's en de andere weer bij de Appie. Maar ze krijgen nu steeds meer opdrachten en komen uit de startblokken. Real talent will find its way.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 1

Als webdeveloper kun je makkelijk vooruit komen zonder kapitaal.

 

1 Schrijf je in bij de kvk. Zolang je 0 inkomen hebt heb je geen last van de BD. En kun je gewoon je job blijven doen.

2 Als webdeveloper zou ik EERST een EIGEN website bouwen. Je zegt goed te zijn ...zo laat zien wat je in huis hebt.

3 Plaats je portfolio en laat zien waar je goed in bent en op welke domein je skills hebt...(welke markt binnen de web development).

4 Schrijf je in op fora's en freelance websites. Genoeg te vinden..zoals (elance.com) etcetera. Genoeg opdrachten, maar ook genoeg opdrachtnemers, dus zul je eruit moeten blinken en zeker focussen op hetgeen waar jij denkt goed in te zijn.

5 zoek simpele opdrachten en bouw zo je portfolio op en beetje bij beetje zullen deuren voor je openen.

 

En elke stap die je neemt blijven vragen op HL en ook replayen als het goed gaat ;D

 

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 1

Reclame als webdeveloper is in beginsel onnodig.

Disclaimer: ik ben niet objectief, maar spreek uit mijn subjectieve ervaring als webdeveloper.

 

Mijn persoonlijke ervaring met reclame:

- goudengids/telefoongids: duur en geen meetbare reacties. Na vijf jaar opgezegd en toevallig een maand later een (kleine) klant die aangaf me via de gouden gids te hebben gevonden. Andere klanten kwamen vooral via bestaande klanten, via zoeken op google en via de gerealiseerde websites.

- relatiegeschenkjes zoals uitdeelpennen: vooral leuk voor bestaande relaties. Laten slingeren of uitdelen had geen meetbaar resultaat.

- adverteren in offline media: hoeft niet veel te kosten, maar beperkt bereik en dus geen direct resultaat

- visitekaartjes: vooral handig voor bestaande contacten en bij toevallige ontmoetingen. Vistaprint kaartjes tegen minimale kosten zijn goed genoeg. Gewoon zelf ontwerpen dus of iets minder origineel: een standaard ontwerp kiezen. Iets is beter dan niets.

 

Wat volgens mij wel werkt:

- laat iedereen weten wat je doet,

- laat iedereen weten wat je kan

- laat iedereen zien wat je al hebt gemaakt (eigen projecten zijn ook prima)

- laat iedereen weten dat je beschikbaar ben voor klussen

- werk bij gebrek aan klussen aan eigen projecten die je kan promoten en waar onderaan de vermelding van je bedrijfssite staat.

- werk aan je portfolio en je CV.

 

(Nb. met "iedereen" bedoel ik natuurlijk niet iedereen in Nederland, maar iedereen die je persoonlijk spreekt/belt/mailt/SMSt/Skyped/Facebookt/Twittert/etc/..)

 

Voor ervaring van anderen heb je al helemaal geen investeerder nodig. Ook met mijn 25+ jaar ervaring in ICT zou ik geen geld in je investeren. Misschien bij voldoende overtuiging wel geld in je killer-app-project of tijd in coaching... Dat laatste bijvoorbeeld door actief in te gaan op interessante posts c.q. vragen op HL!

 

Succes... (en dwaal vooral niet verder maar ga aan de slag!)

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de nuttige reacties! Ik ben al bezig aan een bedrijf website, met de projecten die ik gemaakt heb erop vermeld. Zodra deze af is zal ik jullie mijn skills laten zien. Echter wordt er meermaals gezegd dat reclame niet zo verstandige investering is, maar hoe kom ik dan aan me klanten? Via via ben ik al wel bekend, maar dit zijn allemaal kleine opdrachten waar ik niet van rond kan gaan komen. Hoe krijg ik de grotere klanten binnen?

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

L.A. zei trouwens: Zolang je 0 inkomen hebt heb je geen last van de BD.

 

Als ik alle winst weer terug in het bedrijf steek heb ik dan 0 inkomsten? Of trappen ze hier niet in en gaat het er gewoon om hoeveel erin is gekomen dat jaar?

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Wat voor reclame heb je eigenlijk in gedachten? en op wat voor klanten wil je je dan richten?

 

De tips van L.A. zijn zo slecht nog niet.

 

Folders sturen, advertenties zetten is allemaal een kostbare aangelegenheid en geeft waarschijnlijk weinig resultaat.

 

Bekendheid moet groeien en daar moet jezelf aan werken, En je zal moeten accepteren dat de hele webdevelopment markt ook een verdringingsmarkt is.

 

alleen op marktplaats staan al zo'n 500 aanbieders. :P

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
L.A. zei trouwens: Zolang je 0 inkomen hebt heb je geen last van de BD.

 

Als ik alle winst weer terug in het bedrijf steek heb ik dan 0 inkomsten? Of trappen ze hier niet in en gaat het er gewoon om hoeveel erin is gekomen dat jaar?

   

Beetje kort door de bocht. Winst moet je gewoon over afrekenen bij de BD. Alleen als eenmanszaak geldt wel als je aan het urencriterium komt de zelfstandigenaftrek en daarnaast heb je ook je heffingskortingen.

 

Dus als je weinig winst heb zal je ook niet zoveel belasting betalen, maar je moet er wel rekening mee houden. En BTW moet je altijd afdragen over je omzet minus de betaalde BTW over jouw inkopen/kosten.

Link naar reactie
  • 0

@ henkh voornamelijk online reclame zoals op facebook en in adsense. Het soort klanten waar ik me op wil richten zijn klanten die gaan voor kwaliteit (meer en deel van die 500 op marktplaats zjin prutsers :p), eigen software (geen joomla of andere cms), mooi en strak design. Klanten die dus niet willen bezuinigen op hun website maar juist de kracht van het internet zien.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

mooie doelstelling: met kwaliteit kan je jezelf inderdaad onderscheiden van de prutsers. Maar je moet die kwaliteit wel kunnen laten zien.

 

Een beetje kip en ei verhaal dus. Je schrijft dat je bezig bent met jouw bedrijfswebsite. In hoeverre heb je al opdrachten gedaan die je als referentie kan gebruiken? Een portfolio is van levensbelang om jouw kwaliteiten te tonen.

 

Als je dat op orde hebt kan je gericht gaan werken aan klanten.

 

Social Media hoeft niet veel te kosten en kan je veel opleveren getuige de reactie van Rick Veenstra in dit topic:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=40280;start=30#msg377557

Link naar reactie
  • 1

Even twee kleine dingetjes van mijn hand dan voor de nieuwsgierigen: www.witheva.nl en www.followruil.nl

En dit is nog oud werk me kwaliteit is gestegen de afgelopen maanden. Nu bezig aan een aantal projecten waar ik ook me kwaliteit en kunde mee wil laten zien aan de klanten, maar deze zien jullie later wel, deze zijn nog niet ver genoeg af om te laten zien.

 

PS zoals je op followruil kunt zien ken ik de kracht van Sociale Media. :P 8)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 1

Prima, vanaf nu geen verwijzingen naar eigen initiatieven meer in berichten. Dat is één van onze huisregels.

 

Korte internetresearch toont dat je actief genoeg bent en naar mijn inschatting al snel als ondernemer aangemerkt zal worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je wat laat zien. Nou ben ik echt een leek op website design gebied en ik vind al gauw wat leuk. Als je je eigen website in het topic zet van "wat vindt je van mijn website" dan zal je vast de nodige nuttige reacties krijgen.

 

En nogmaals starten hoeft niet zoveel te kosten, zorgen dat je gezien wordt is veel belangrijker. En tijdelijk een (bij)baantje om in je levensonderhoud te voorzien is geen schande.

Link naar reactie
  • 0

@Denniz: goed om even wat werk te laten zien. Er gaat in ieder geval een "eigen idee" van je werk uit.

 

Voor mijn gevoel heb je in plaats van geld, meer baat bij:

- relevante samenwerkingspartners/opdrachtgevers

- meedenkers

Dan heb je het voordeel van geld, contacten, opdrachten etc.

 

Misschien een suggestie om de HL bijeenkomst te bezoeken en contacten te leggen?

Link naar reactie
  • 0

@highio Weet ik daarom heb ik ook zo lang gewacht met het toch delen van linken, maar dacht dat het wel relevant was deze keer.

 

@henkh Ik merk dat de meeste reactie meegeven dat het niet zoveel hoef te kosten, dit maakt me al een stuk positiever voor een start.

 

@Starterscoach Mijn voorkeur zou inderdaad een partner zijn met ondernemings-ervaring, dus mocht iemand interesse hebben na het zien van me werk stuur me gerust een PM.

 

@djluc Ik ben zowel designer als programmeur. (jep zeldzaam ras :P)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien ben je gepassioneerd van hetgeen je doet. Je hebt een duidelijk statement in je handtekening staan, hebt al wat werk gedaan. Allemaal de inhoud van je vak. Wat nog niet echt duidelijk is: Ben je de ontwerper of de techneut?

 

Je vraag heeft juist totaal niets te maken met de inhoud van je vak. Dat zie je ook terug, het is niet echt "je ding". Houd er rekening mee dat je dat deel er ook bij krijgt als ondernemer. Je krijgt veel zaken die je afleiden van je vak. Het handigste is om een lijstje te maken van alles wat je nodig hebt en van alles wat je moet doen om uit de startblokken te komen.

 

Dan krijg je zicht op de situatie en weet je hoe je er voor staat en worden de stappen zichtbaar.

 

Qua financiering zou je inderdaad echt middelen nodig kunnen hebben, of je dat puur in advertenties moet stoppen vraag ik me af. Hoe is je ervaring met sales? Mijn ervaring is dat je netwerk grotendeels je eerste sales bepalen.

 

Mocht je voor een plan met een kleine hoeveelheid middelen gaan dan zou bootstrapping voldoende kunnen zijn om te starten. http://en.wikipedia.org/wiki/Bootstrapping#Business

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Overige verwijzingen of projecten kunnen in de handtekening, of misschien is een portfoliosite iets om je werk te plaatsen. Maak daarbij vooral duidelijk waar je kwaliteiten liggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.