Wij mijn ouders, broertje en ik hebben sinds kort een tweede zeilboot.

Deze is bij ons gekomen doormiddel van het verkopen met in ruil van de vorige boot van mijn ouders.

Mijn ouders hebben nog steeds een grote boot en die blijven ze ook houden.

nu willen mijn broertje en ik deze kleinere boot houden om bij ons in de haven wedstrijden mee te varen en met vrienden mee te nemen. Nu zijn de vaste laste niet zo klein dat mijn broetje en ik die samen kunnen ophoesten. en mijn pa wil de boot dan ook weg doen omdat twee schepen gewoon te veel is.

nu had ik bedacht om de boot als reclame te gaan gebruiken voor het bedrijf van mijn ouders en zo de kosten als een stuk te vermidderen zodat ik en mijn broertje het wel kunnen betalen nu hebben we het over de verzekering en het liggeld voor de haven dat komt op ongeveer 2500,- per jaar.

nu had ik al begrepen dat een boot niet zomaar fiscaal aftrekbaar is.

hebben jullie misschien een iedee of dat wel zo is als hij voor reclame doeleinde word gebruikt, b.v met wedstrijden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35160-zeilboot-als-reclame/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik vrees dat alleen de kosten van het reclamezeil wel aftrekbaar is van het bedrijf van jouw ouders, maar de kosten van de boot niet. Dat je ergens reclame op kunt zetten, wil niet automatisch zeggen dat dan het hele voorwerp aftrekbaar is voor de Belastingdienst. Bij een pleziervaartuig (waar we eigenlijk over spreken), is het prive-aandeel daarvan feitelijk vrij groot. Bij een groter jacht zou je nog kunnen denken aan zakelijke doeleinden in de vorm van recepties of vervoer, maar ook dat is al ver gezocht. Echter ken ik geen vergelijkbare uitspraken op dit gebied. Wellicht kan een fiscalist van een Belastingadviesbureau je zekerheid geven op deze vraag, maar ik ben al aardig zeker van mijn antwoord. Ik zou de boot zelf niet als zakelijk bezit gaan uitvoeren.

Gr.

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35160-zeilboot-als-reclame/#findComment-362001
Delen op andere sites

• 0
  • 0

Je moet in dit geval de boot niet op je vaders bedrijfsnaam zetten maar op eigen naam met je vader als sponsor die dan de kosten kan af boeken onder de noemer marketing mits er uiteraard wel reclame van de zaak op staat. Een eenvoudige naamsvermelding op de romp is al voldoende.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35160-zeilboot-als-reclame/#findComment-362024
Delen op andere sites

• 0

Ik vrees dat alleen de kosten van het reclamezeil wel aftrekbaar is van het bedrijf van jouw ouders, maar de kosten van de boot niet. Dat je ergens reclame op kunt zetten, wil niet automatisch zeggen dat dan het hele voorwerp aftrekbaar is voor de Belastingdienst.

Vandaar dat het WK Voetbal niet in Nederland georganiseerd wordt. Nike zou alleen de kosten van de shirts kunnen aftrekken. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35160-zeilboot-als-reclame/#findComment-362029
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar