Hallo iedereen.

Na alle websites hebben gelezen ben ik er nog steeds niet over uit wat de procedure is.

Ik ben begin van dit jaar verhuist naar turkije, en nu wil ik vanuit hier een nederlandse webwinkel beginnen.

Het enige is ik voer dus niet in grote partijen in, maar stuk voor stuk net zo veel als klanten bestellen.

Alleen hierover kan ik niks vinden op de websites van de overheid.

Ik wil namelijk niet dat mijn klanten geld moeten betalen aan het postorde bedrijf en de douane.

Alleen voor zo'n vergunning vragen ze prijzen enz, maar een paar hakken is natuurlijk niet het zelfde als laarzen.

Zoals je dan nu wel begrijpt, dat ik vast ben gelopen.

Iedereen ze hulp en ideen zijn welkom!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35162-invoeren-vanuit-turkije/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

• 0

Jij voert niet in vanuit Turkije; jij voert uit.

Heb je al uitgezocht op welke manier je die schoenen laat bezorgen? En hoe je retouren gaat verwerken? En hoe je betalingen verwerkt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

retour accepteren we niet, we gaan de prijs echt laag houden waardoor iedereen wel een poging wil wagen om het grofgezecht te zeggen.

Alle bestellingen die ik binnenkrijg breng ik hier naar de PTT en die verzenden het.

Ik ga binnenkort met een paar laarzen langs om te zien welke prijs ze hier voor rekenen en die prijs wordt mijn verzendprijs.

Betalingen gaan via overschrijving, en als ik een poging zie om naar nederland te gaan en alles heb uitgeplozen wil ik ook betalingen via ideal gaan doen, Die kan ik nu alleen helaas nog niet actief zetten aangezien ik nog geen kvk nr heb.

Maar weet jij dus of de nederlandse douane hier geld voor rekent bij aankomst. Aangezien het een nederlandse webwinkel is wil ik niet dat mijn klanten een verrassing krijgen. Ik wil dus zelf van te voren alles geregeld hebben.

Alvast bedankt voor je reactie.

• 0

retour accepteren we niet,

Kan niet, dan overtreed je de wet. Klanten hebben het recht om de bestelling retour te zenden binnen 7 dagen na ontvangst. Je zult daar dus een oplossing voor moeten bedenken.

Overschrijving is achterhaald, zonder iDeal ga je het niet redden. Je kan relatief eenvoudig iDeal via een payment service provider aanbieden.

• 0

zoiets had ik wel gelezen maar dat is toch alleen als je een bv bent, en geen eenmanszaak?

Indien je gelijk heb, dan kunnen ze retourneren maar wel aan een turks adres.

Dus de vraag is dan nog of ze het zullen doen.

En ideal kreeg ik bij het service pakket van mijn webwinkel.

Maar zonder KVK nr kan ik hem niet in werking stellen.

Vandaar dat ik eerst met overschrijvingen begin.

Maar voor dit alles waar we het nu over hebben moet ik weten wat er bij komt bij de douane in nl?

Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vraag.

Hoe dat zit..

• 0

retour accepteren we niet, we gaan de prijs echt laag houden waardoor iedereen wel een poging wil wagen om het grofgezecht te zeggen.

Okay, je gaat vanuit Turkije schoenen aanbieden in een nl-website en je gaat op prijs concurreren. Met een belabberde service.

Grofgezecht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Belabberende service?

Ik weet niet waar je dat idee vandaan haalt....

En een beetje vriendelijker mag opzich ook wel.

Het grappige is dat niemand me nog een concreet andwoord heb gegeven.....

Zoals ik zij ik ben startende, maar als op deze manier hier advies wordt gegeven, snap ik niet dat higherlevel.nl nog bestaat.

belabberd vind je niet.

Ik ben zelf nederlandse en heb hiervoor ook een service bedrijfje gehad voor mensen die geen creditcard hadden alleen daar had ik niet met invoer regels te maken, aangezien klanten hier zelf voor aansprakelijk waren.

(lees de andere webwinkels vanuit andere landen waar je wat kan bestellen, zelfde policy...)

Maar aangezien ik een nederlandse webwinkel heb, wil ik niet dat mijn klanten voor een verrassing komen te staan.

Zo belabberd ben ik dus.

Anyway let's move on.

Iemand nog die wel weet wat de douane zal doen met schoenen die binnenkomen (dus maar 1 paar per zending)

Ik heb begrepen van de kvk met alle zendingen onder een waarde van 6000 euro die vanuit turkije komen, dat als ik die aangeef bij de douane dat er alleen nog btw betaald dient te worden..

Iemand nog ervaring hiermee? En hoe geeft je dat aan bij de douane..

• 0

Belabberende service?

Vergelijk jouw aanbod eens met andere webwinkels in schoenen. De ruilregels zijn doorgaans errug klantvriendelijk. Maar dat is mogelijk doordat de prijzen redelijk hoog zijn. Als je goedkope schoenen verkoopt vanuit Turkije en je maakt retourzendingen lastig, dan heeft dat invloed op je reputatie. Maar je maakt die keuzes uiteraard zelf.

• 0

Tja ik kan er helaas niks aan doen, als ik in nederland zou wonen zou het makkelijk zijn. Maar aangeezien ik in turkije woonachtig ben en vanaf hier alles regel zullen de zendingen toch echt deze kant oip moeten.

En ook op de website van de overheid stond dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor de kosten van het terug sturenee.

En neem als voorbeeld. Asos,lipsy, voor mijn pakketje terug sturen naar engeland was ik ook 13 euries kwijt.

Dus ik denk dat het noig wel mee valt.

Ik ga maar eens verder zoeken naar het antwoord op mijn vraag.

• 0

Belabberende service?

ik wel hoor, je geeft het zelf al aan:

zoiets had ik wel gelezen maar dat is toch alleen als je een bv bent, en geen eenmanszaak?

Indien je gelijk heb, dan kunnen ze retourneren maar wel aan een turks adres.

Dus de vraag is dan nog of ze het zullen doen.

Als ik schoenen bestel op een NL-site en ze passen niet en ik kom erachter dat je het retourneren zo lastig mogelijk hebt gemaakt zal ik vooral nooit meer bij je bestellen en dat ook uitgebreid verkondigen aan mijn vrienden op FB of op feestjes, etc,etc... geen goed reclame dus!

De consument is inmiddels al behoorlijk verwend met de luxe retourregelingen van de grote shops.

(overigens bestel ik niet op een webwinkel waar je nog moet overschrijven, zonder Ideal ben je uberhaupt kansloos)

"zoek het maar uit"

• 0

Een positieve invalshoek: presenteer het als een voordeel dat je middenin Turkije zit. Daar komen heel veel schoenen vandaan. Turkije heeft niet de reputatie die Italië en Frankrijk hebben, maar daar kan jij iets aan doen. Vertel dat je dicht bij de bron zit. Toon hoe modisch het aanbod is! Geef eventueel voordeel door, niet alleen qua prijs maar ook op andere terreinen. Leg duidelijk uit hoe betaling en verzending werken, en wat de klant kan doen als de bestelling niet bevalt. Zappos en Zalando concurreren op bestelgemak; zelfs las je daar niet tegenop kan kun je best iets positiefs doen met je service. Met je verpakking. Met je keuze, Met speciale producten. Enz.

• 0

Alles wat je er schrijft is ook mijn bedoeling. Het is de oom van mijn man van wie de schoenenfabriek is.

Hij gaat alles maken zoals ik denk wat nieuw en mooi is. Ook wil ik mijn merknaam op de doos, En een bijpassende tas waar ook weer het merk opstaat.

En ik vermeld ook duidelijk op de website dat wij opereren vanuit turkije.

Ik wil zien of ik wel een paypal kan koppellen, want inschrijven bIj de kvk kan alleen persoonlijk.

En aangezien een ticket in lira"s nogal prijzig is omdat ik zelf niet werk, heb ik helaas geen keuzen.

Vandaar dat ik me inderdaad wil onderscheiden op een andere manier.

En ook orders uit andere landen wil verwerken.

Het is dus echt niet zoi dat ik even geld wil vangen. Ik ben zelf een fashionista, en sommige schoenen die er zijn kan je simpelweg niet vinden.

Of ze zijn erg prijzig.

En met negatiefheid kom ik nergens positief zijn heeft me veel verder gebracht.

• 0

Misschien kan iemand hier een goede verpakkingstip geven. Een bubblewrap die je bv vacuum zuigt, met een sluiting die geschikt is voor retourzendingen. Die ga je onvermijdelijk krijgen. Reden om heel goed op je maatvoering te letten.

• 0

Technische gezien zul je voor alle schoenen een aangifte moeten doen ten invoer. En ja je kunt met 0% invoerrechten importeren wanneer er een ATR verklaringen op je factuur staat. (ATR is niet van toepassing op Anti-dump regelgeving).

Dit kan heel goed via de koerier / Post die je zult gebruiken alleen de kosten zullen gemaakt worden en betaald moeten worden. Ik zou hier eens heel goed naar kijken als ik jouw was want dat kan het "goedkoop" wel eens heel duur maken omdat je per stuk verzend!

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar