• 0

Bedrijf (eeuw oud) in problemen door wanbetalers. Creativiteit gevraagd!

Vanwege Google ben ik hier als Ondernemer in nood ;-)

 

Vanwege de te verwachten antwoorden zal ik de beperkingen aangeven.

Ondanks het afbetalen van 171.000 de afgelopen 2 jaar aan ABN-Amro, komt daar geen geld vandaan.

We zitten in de bouw en afbouw, dus factoring is ook geen optie.

Ik kan niet bij de opdrachtgevers van mijn debiteuren komen en ons werk blijft achter in panden waarvan zij de eigenaar niet zijn.

Ik vroeg ook om creativiteit ;-)

 

Juli 2011 ben ik begonnen met een incassobureau om mijn geld te innen.

Hoe tevreden klanten ook zijn, betaald werd er niet.

Wij doen aan vooruitbetalingen, sommige bedrijven willen of kunnen daardoor geen zaken met ons doen.

Inmiddels verschillende rechtszaken gewonnen, maar nog komt het geld niet!

Een bedrijf dat mij 16.000 moet betalen voor prachtig werk doet een voorstel aan de deurwaarder van 50 euro per maand.

En er zijn meer van dat soort verhalen, dus ook op dat gebied zoek ik geen heil.

 

Op papier ziet het bedrijf er goed uit, maar andermans wanbetalen maakt van mij ook een wanbetaler.

Ik verdom het als slachtoffer te wachten, dus ik zoek naar oplossingen...

 

Wat is een oplossing, want ik heb alleen maar tijd of geld nodig om uit deze situatie te komen.

Crowdfunding? 25% verkopen voor 75.000? (veel meer dan ik nodig heb en beetje weinig voor de waarde van het bedrijf)

Ik ben bereid om te lenen tegen 25% rente, knokploeg voor wanbetalers, uitstel vragen bij crediteuren?

Beter betalende particulieren in plaats van aannemers en bouwbedrijven?

 

Ik ben gebaat bij 2 dingen: tijd, er zijn voldoende opdrachten in het verschiet en geld, waar dan weer weinig tijd voor is.

 

In geen geval is faillissement een optie, noch zullen leveranciers waar wij soms al tientallen jaren mee werken dit aanvragen, maar ook zij zijn gebonden aan hun kredietverzekeraar etc.

Zolang het bedrijf doordraait is het geld waard en levert het geld op.

 

Wie is creatief en heeft oplossingen voor dit soort situaties?

 

Ondernemer in nood

 

 

[titel ingekort - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo ondernemer in nood, voor mij een wat onduidelijk verhaal, wat ik eruit haal is dat je liquiditeitsproblemen hebt als gevolg van wanbetalers en dat je huisbankier niet bij wil springen. Ik neem aan dat je door je eigen reserves heen bent. Hoe is je financiele situatie, hoe hoog zijn je schulden, heb je personeel, heb je hoge vaste lasten?

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kan niet bij de opdrachtgevers van mijn debiteuren komen en ons werk blijft achter in panden waarvan zij de eigenaar niet zijn.

Mijn klanten zijn bedrijven, veelal grote aannemers / bouwbedrijven waarvan het aanspreekpunt geen invloed heeft op de betalingen.

Onze werkzaamheden zijn 1 a 2 dagen, zelden langer dan 5 dagen, vooruitbetalingen zijn al op de bank voor wij beginnen.

 

Ik mag dan bijvoorbeeld X winst maken op papier, maar als per maand XX niet betaald wordt, heb ik een probleem.

Ik had meer verwacht van het rechtssysteem, ik had verwacht als ik de rechtszaken zou winnen, dat ik dan geld zou zien, schijnbaar werkt dat niet zo in Nederland.

Hetgeen mij het meest nekt, is uitgevoerd werk wat niet betaald wordt. (door faillissement of rechtszaak. )

 

Mijn schulden zijn peanuts (55.000) maar bedreigend genoeg.

Als een leverancier maar lang genoeg zijn geld niet krijgt, krijg je een kredietafwaardering etc.

Het gaat niet zozeer om de leverancier, het gaat mij meer om de kredietmaatschappij die er achter zit.

De huidige omzetten zijn voldoende om de vaste lasten te betalen, tenzij ik deze betalingen niet binnen krijg.

Het gaat echt om een betalingsachterstand waar ik maar niet overheen kom.

Het is een rollende bal achter mij aan en zodra ik betalingen binnen krijg, gaat er geld naar de oudste facturen, maar ik kom niet vooruit en de taal van de leverancier wordt dreigender.

 

Particulieren waar wij graag mee werken, stellen momenteel de werkzaamheden uit.

Het zijn goede vragen allemaal, maar geen antwoorden.

Met een focus op het probleem, zal je alleen het probleem zien.

Met een focus op oplossingen, ontstaan mogelijkheden.

 

Wie weet raad?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het zijn goede vragen allemaal, maar geen antwoorden.

Met een focus op het probleem, zal je alleen het probleem zien.

Met een focus op oplossingen, ontstaan mogelijkheden.

 

Wie weet raad?

Als ik van mezelf uitga dan worden de vragen gesteld omdat er meer info nodig is om een goed beeld te vormen en met je mee te kunnen denken. Maar als je op zoek bent naar het wonder die op basis van een paar zinnetjes jouw probleem kan oplossen, succes ;)

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg een gevoel dat je bedrijf een behoorlijke afloscapaciteit heeft (gezien je aflossingen aan de ABN) of dat echt zo is kan ik op basis van de summiere info niet zeggen.

 

Het zou zo maar kunnen dat wanneer je dit op een goede wijze presenteert aan een nieuwe financier (bank) dat die bereid is je een nieuwe faciliteit te geven.

 

Het zou verder mooi zijn als je een activiteit hebt/doet die nu nog klein is maar wel een mooie marge heeft en zekere betalers kent. Hier zou je dan mee kunnen trachten verder te groeien.

Link naar reactie
  • -6

Hallo,

 

Misschien dat www.incassoregister.nl iets voor u is.

Zelf online incasseren. De dreiging zit er in dat degene die niet binnen de door incassoregister.nl gesteld termijn betalen op de "zwarte lijst"komen en dus de kans lopen datze als wanbetaler te boek staan en dat er zich andere schuldeisers gaan melden.

 

Marten Visser

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Misschien dat www.incassoregister.nl iets voor u is.

Zelf online incasseren. De dreiging zit er in dat degene die niet binnen de door incassoregister.nl gesteld termijn betalen op de "zwarte lijst"komen en dus de kans lopen datze als wanbetaler te boek staan en dat er zich andere schuldeisers gaan melden.

 

Marten Visser

Vertel er dan ff bij dat dit je eigen bedrijf is (hoewel de site niet voldoet aan de eisen van kenbaarheid van wie erachter zit).

Schermafbeelding_2012-01-22_om_17_29_34.thumb.png.89c6f645b4357b50ea9505f6be35d70b.png

Link naar reactie
  • 0

In mijn eerdere post staan antwoorden op de gestelde vragen, dat had ook gequote mogen worden ;-)

Excuus als deze antwoorden summier zijn, zodra ik meer vertel weten velen wie ik ben, inclusief Google.

 

 

Ik red mij met de huidige situatie als ik niet een rollende bal had van 55.000 achterstand.

Alles wat binnenkomt gaat naar de achterkant van de bal waardoor er geen verschil in de situatie ontstaat.

Ik blijf aan het rennen met de bal op dezelfde afstand, daar zoek ik een oplossing voor.

 

De afgelopen jaren heb ik vreselijk veel afbetaald en ben door alle reserves heen.

Om in de beeldspraak te blijven van de bal, telkens als ik iets harder ren, loop ik vertraging op door niet-betalende klanten.

Wat nu als ik een klant heb die mij 8.000 niet betaalt, of 5.000? Dan wordt de bal groter.

Als iedereen op tijd betaalt, wordt de bal kleiner, de bedragen die niet betaald worden zijn vrijwel altijd restbedragen.

En geen enkel bedrijf in de bouw gaat 100% vooraf betalen, ik moet wel opdrachten blijven harken.

 

Ik heb zo'n 150 - 200 opdrachtgevers per jaar, voornamelijk in de bouw of afbouw.

Mijn groeiperiode loopt vanaf maart, knallen vanaf juni tot en met de kerst.

De branche is onbespreekbaar voor factoorbedrijven en banken.

Daarnaast lost het ook weinig op voor de huidige situatie.

 

Mijn blik is gericht op 2 oplossingen voor de korte termijn: uitstel van betaling en geld.

 

Zijn er mensen die andere inzichten hebben, andere manieren, andere wegen waar ik geen rekening mee heb gehouden?

Antwoorden die gericht zijn op de toekomst? 5 personen die mij 10.000 lenen en 15.000 terug krijgen in 36 termijnen (25% rente) een onderhandelaar die mij bij kan staan, een business angel met mogelijkheden voor betere opdrachten of andere ingangen, wat zie ik over het hoofd?

 

Er is geen sprake van dreigend faillissement, ik zoek een oplossing voor de snelheid en de grootte waarmee de bal rolt en ik weet dat ik pas weer in maart / april versnellen kan.

Alvast bedankt met het oplossings- en toekomstgericht meedenken

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Mijn blik is gericht op 2 oplossingen voor de korte termijn: uitstel van betaling en geld.

Als je blik al gericht is, dan moet je geen advies vragen, maar op de daartoe bestemde plaatsen de oplossing inkopen.

 

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een investeerder in de bouw stapt, als het jou zelf - kennelijk - niet lukt de onderneming gezond te drijven.

 

Hooguit dat iemand het bedrijf over wil nemen die denkt het beter te kunnen dan jij.

Link naar reactie
  • 0

Ook deurwaarders met een grosse in de hand komen bij sommige bedrijven niet verder, welke deurwaarder of incassodienst het dan ook is, reclame voor jezelf maken in dit onderwerp zal mij niet helpen

 

Ik ken een man die heeft een rechtszaak gewonnen en moet wachten tot de belastingdienst afbetaald is voor hij mag, hij heeft de afgelopen 2 jaar nog niets gekregen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de reden dat er - ondanks - procedures niet geïnd wordt? Want dat lijkt mij de kern van het probleem.

Beantwoord deze zeer logische vraag eens wat meer in detail: Heb je vonnissen liggen, hebben opdrachtgevers geen geld, heb jij geen geld om door te zetten, maken deurwaarders/advocaten fouten in de procedures of wat is er aan de hand?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de reden dat er - ondanks - procedures niet geïnd wordt? Want dat lijkt mij de kern van het probleem.

Beantwoord deze zeer logische vraag eens wat meer in detail: Heb je vonnissen liggen, hebben opdrachtgevers geen geld, heb jij geen geld om door te zetten, maken deurwaarders/advocaten fouten in de procedures of wat is er aan de hand?

Ik heb vonnissen liggen, zie ook mijn allereerste post, die niet geïnd kunnen worden, daar zijn verschillende omstandigheden voor.

De een zegt slechts 50 te kunnen betalen, de ander dreigt met zijn eigen faillissement etc.

Ik had verwacht met een vonnis snel dat geld te hebben, de deurwaarder zegt dat dit anders ligt.

 

Link naar reactie
  • 0

Google maakt vanzelf duidelijk wat voor armoezaaiers bij Nettax werken.

 

Hallo,

 

Misschien dat www.incassoregister.nl iets voor u is.

Zelf online incasseren. De dreiging zit er in dat degene die niet binnen de door incassoregister.nl gesteld termijn betalen op de "zwarte lijst"komen en dus de kans lopen datze als wanbetaler te boek staan en dat er zich andere schuldeisers gaan melden.

 

Marten Visser

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat is de reden dat er - ondanks - procedures niet geïnd wordt? Want dat lijkt mij de kern van het probleem.

Beantwoord deze zeer logische vraag eens wat meer in detail: Heb je vonnissen liggen, hebben opdrachtgevers geen geld, heb jij geen geld om door te zetten, maken deurwaarders/advocaten fouten in de procedures of wat is er aan de hand?

Ik heb vonnissen liggen, zie ook mijn allereerste post, die niet geïnd kunnen worden, daar zijn verschillende omstandigheden voor.

De een zegt slechts 50 te kunnen betalen, de ander dreigt met zijn eigen faillissement etc.

Ik had verwacht met een vonnis snel dat geld te hebben, de deurwaarder zegt dat dit anders ligt.

 

Heb je dat laten checken door een jurist/advocaat die je vertrouwd? Zijn de betalingsregelingen wel afgedwongen nu?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De een zegt slechts 50 te kunnen betalen, de ander dreigt met zijn eigen faillissement etc.

Dreigen doet geen pijn. Gewoon executeren en wat ze zeggen doet er ook niet toe.

Ik had verwacht met een vonnis snel dat geld te hebben, de deurwaarder zegt dat dit anders ligt.

Klinkt alsof de deurwaarder niet goed aangestuurd wordt.

Link naar reactie
  • 0

De een zegt slechts 50 te kunnen betalen, de ander dreigt met zijn eigen faillissement etc.

Dreigen doet geen pijn. Gewoon executeren en wat ze zeggen doet er ook niet toe.

Ik had verwacht met een vonnis snel dat geld te hebben, de deurwaarder zegt dat dit anders ligt.

Klinkt alsof de deurwaarder niet goed aangestuurd wordt.

 

Dank voor het antwoord!

De rechtszaken zijn nog geen 6 weken geleden allemaal gewonnen, 1 is vorige week gewonnen, dus ik weet niet exact wat er met de laatste gaat gebeuren maar ik ga hen nu meteen aanschrijven.

Het incassobureau waar ik zaken mee doe loopt hard voor mij, maar ik weet niet hoe dat zit met het deurwaarderskantoor dat zij inhuren.

 

Mijn financiële positie is wel erg verbeterd sinds ik alles over betalingen uit handen gaf.

 

Ook ga ik met mijn leveranciers praten, kijken of zij hun vorderingen willen opschorten, geen idee hoe ik dat vragen moet.

Helaas ben ik wel van ze afhankelijk, dus als zij mij niet meer willen leveren is er bijna geen alternatief in de markt.

 

Waar is die tijd dat er gewoon een bank opstond en zei: heeft u 10 nodig? Ik geef u er 20! ;-)

Link naar reactie
  • 0

[...]

Waar is die tijd dat er gewoon een bank opstond en zei: heeft u 10 nodig? Ik geef u er 20! ;-)

Dat lost niks op. Let op wat Steven zegt, doorpakken nu met de vonnissen in handen. Als je niet weet hoe het moet haal er dan hulp bij, iemand zoals Steven. Dan hoor je niet allemaal verhalen maar weet je gewoon hoe 't zit en wat je kansen zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Even resumeren.

 

Voor de openstaande vorderingen er meer achter aan al dan niet met en door de zelfde deurwaarder.

 

Blijft over de creativiteit hoe bij nieuwe opdrachten te zorg te dragen dat men wel op tijd betaalt of nog beter bereidt is een deel als voorschot te betalen.

 

Overigens is er al gekeken naar de Bbz om het tijdelijk tekort te overbruggen?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

misschien is het een idee om de vorderingen te verkopen. je hebt daar verschillende partijen voor die dat soort vorderingen kopen. Of ze kopen is wel afhankelijk van aantal zaken.

En je krijgt daarvoor slechts 10 tot 50% van de oorspronkelijke waarde van de vordering.

Maar mogelijk dat dit voor jou net voldoende is om je problemen op te lossen en de ellende van die vorderingen achter je te laten en weer fris te kunnen doorgaan.

 

 

en gerechtelijke uitspraak zegt niet veel. Heb ook een stuk of 30 rechttzaken gewonnen en nog geen 1 daarvan is ondertussen volledig betaald.

Zijn allemaal particulieren waarvan uiteindelijk bleek dat er veel meer schulden waren of ze na een uitspraak plots verhuist zin zonder zicht ergens opnieuw in te schrijven.

Alle vonnissen die ik heb zijn tussen de 4 en 1 jaar oud. Had zelf ook wel wat meer van rechtspraak en incasseren na een vonnis verwacht.

 

Link naar reactie
  • 0

Staat mij bij dat een deurwaarder na gerechtelijke uitspraak meteen beslag kan leggen en invorderen bij het vermoeden dat er een faillissement nadert of dat de schuldenaar de goederen gaat verkopen etc.

Voordeel bij het direct invorderen is dat de ondernemer meestal meteen over de brug komt.

 

Hoe deze regeling heet weet ik niet meer maar neem aan dat Steven K dat vast wel wel weet.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.