• 0

Bedrijven benaderen voor Goede Doelen

Ik ben bezig met een website waar bedrijven goede doelen kunnen steunen.

De website gaat pas online zodra ik een aantal bedrijven heb gevonden.

 

Nu wil ik bedrijven benaderen die eventueel interesse hebben om een goed doel te steunen en op mijn website vermeld te worden.

 

Hoe kan ik deze bedrijven op een effectieve manier benaderen?

 

De website staat nog offline dus het concept en screenshots van de website heb ik in een document.

 

 

[titel verduideijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou een mail sturen met korte uitleg, en een webpagina met de complete informatie over het project voor de geïnteresseerde. Zo zou je ook kunnen tracke hoeveel interesse er is aan de hand van de hoeveelheid bezoekers.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Mail verdwijnt, wordt niks mee gedaan.

Flyers idem.

 

Blijft bellen over, en om je niet te ontmoedigen, als ik een onbekend nummer zie in het display, ben ik al op mijn hoede, en als er dan een verhaal komt met een lange aanloop, weet ik al genoeg.

 

En natuurlijk wil ik goede doelen steunen, maar als ik elk dergelijk telefoontje beloon met een financiele toezegging om dan als beloning ergens op of in vermeld te worden, dan hou ik zelf niks meer over.

 

Ik weet niet wat je wil met je idee, maar je zal een hele lange adem moeten hebben, wil het succesvol worden.

Link naar reactie
  • 0

Je kan natuurlijk heel veel bedrijven benaderen via de hele makkelijke kanalen(website, social media, forums, e-mail, telefoneren). Ik betwijfel echter hoe rendabel dat is. Je zult dan misschien de indruk opwekken van een opdringerige werver. Beter lijkt me dat je evenementen afstruint en gaat netwerken. Probeer je in de juiste kringen te wurmen. Als je in een direct gesprek laat merken aan een ondernemer of manager wat jij hun bedrijven te bieden hebt, kortom wat zij ermee opschieten, geef ik je meer kans van slagen. Veel succes.

Link naar reactie
  • 0

De eerste 10 bedrijven worden gratis op mijn website vermeld. Hiermee wil ik alvast een start maken en naamsbekendheid opbouwen. Later zitten er kosten verbonden aan een vermelding.

 

Het voordeel voor de bedrijven is dat ze er veel naamsbekendheid mee krijgen en werken aan hun imago door een goed doel te steunen. Dat zijn, neem ik aan, toch wel interessante factoren voor een bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt allemaal heel duidelijk maar toch vraag ik me af waarom een bedrijf zal betalen om op uw site te komen. Een bedrijf kan immers ook bijvoorbeeld aan KIKA doneren en dan via hun eigen site laten zien dat zij aan KIKA doneren. De rol van uw site lijkt mij dan ook onduidelijk. Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet naar uw site 'surfen' om te kijken welke bedrijven allemaal doneren. Het lijkt mij dan ook dat uw site niet veel bezoekers zal gaan trekken.

 

Waarom zal iemand uw site bezoeken?

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel voor de bedrijven is dat ze er veel naamsbekendheid mee krijgen

 

Als ik een potentiele klant zou zijn dan zou ik hier meteen mijn vraagtekens bij zetten. Hoe ga je zorgen voor die traffic, en dan ook nog zorgen dat de naam van de sponsor blijft hangen . Want dat laatste is naamsbekendheid, en die meet je niet door te kijken of een bezoeker een pagina met de naam van de sponsor (of meerdere namen) heeft bezocht

 

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt allemaal heel duidelijk maar toch vraag ik me af waarom een bedrijf zal betalen om op uw site te komen. Een bedrijf kan immers ook bijvoorbeeld aan KIKA doneren en dan via hun eigen site laten zien dat zij aan KIKA doneren. De rol van uw site lijkt mij dan ook onduidelijk. Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet naar uw site 'surfen' om te kijken welke bedrijven allemaal doneren. Het lijkt mij dan ook dat uw site niet veel bezoekers zal gaan trekken.

 

Waarom zal iemand uw site bezoeken?

 

Ik zal het concept uitleggen:

 

Bedrijven die zich aanmelden kiezen een goed doel en een bedrag dat men wil doneren. Onder elke actie bevindt zich een Like-button voor Facebook gebruikers. Bezoekers met een Facebook-account kunnen de actie steunen door op de button te klikken. Bij het bereiken van het aantal benodigde 'likers' gaat de actie door en doneert het bedrijf het vooraf bepaalde bedrag.

 

Bezoekers steunen een goed doel met slechts één klik op de knop! Het bedrijf doneert namens hen. Het verlaagt de drempel voor de consumenten om een goed doel te steunen.

 

Er bestaan al dergelijke acties op het internet waarbij een bepaald bedrijf een goed doel steunt. Echter is er geen verzamelplaats met alle donateursacties. De bezoekers kunnen ook zoeken op een bepaald goed doel en alleen dat goede doel steunen.

Link naar reactie
  • 0

Ik betwijfel of de bedrijven wel echt naamsbekendheid genereren. Wel geloof ik dat het goed is voor het imago van bedrijven en dat zij daarom misschien wil mee willen doen in dit project. Het is een ontzettend leuk idee maar toch ben ik er sceptisch over. Zo kan het zijn dat er een soort van 'blinde likers' komen die alles liken om ieder doel maar te kunnen steunen zonder aandacht te schenken aan het bedrijf wat er achter zit. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld als het eenmaal online is.

Link naar reactie
  • 0

Blijft bellen over, en om je niet te ontmoedigen, als ik een onbekend nummer zie in het display, ben ik al op mijn hoede, en als er dan een verhaal komt met een lange aanloop, weet ik al genoeg.

 

En natuurlijk wil ik goede doelen steunen, maar als ik elk dergelijk telefoontje beloon met een financiele toezegging om dan als beloning ergens op of in vermeld te worden, dan hou ik zelf niks meer over.

minstens drie bellers per week, soms zijn ze ook nog vervelend als je nee zegt... >;(

ik heb nu een paar vaste doelen, gerelateerd aan mijn doelgroep en daar blijft het nu bij.

 

 

Het klinkt allemaal heel duidelijk maar toch vraag ik me af waarom een bedrijf zal betalen om op uw site te komen. Een bedrijf kan immers ook bijvoorbeeld aan KIKA doneren en dan via hun eigen site laten zien dat zij aan KIKA doneren. De rol van uw site lijkt mij dan ook onduidelijk. Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet naar uw site 'surfen' om te kijken welke bedrijven allemaal doneren. Het lijkt mij dan ook dat uw site niet veel bezoekers zal gaan trekken.

 

Waarom zal iemand uw site bezoeken?

dat vraag ik me ook af, je wordt immers tegenwoordig bijna doodgegooid met goede doelenstichtingen, allemaal hebben ze een site, etc, etc. Ik ben dan ook wel benieuwd wat deze dan zo uniek maakt tov de rest

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waar TS zijn inkomen uit gaat halen? Alle donaties gaan 100% door naar de goede doelen.

Wat is het ondernemersidee hierachter van TS?

 

Eerlijk gezegd, inmiddels heb ik mijn buik al vol van spotjes op de radio waarin staat wat ik moet "liken" op Facebook. Ik kies de goede doelen die ik steun zelf en heb geen leuke ervaringen met gebeld worden door andere goede doelen met gebedel.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet dat in deze constructie het belastingvoordeel voor bedrijven dan hoogst waarschijnlijk niet meer telt. Giften aan goede doelen zijn aftrekbaar van de belasting. Wat betekend dat jij een onwijs belastingvoordeel gaat krijgen en de bedirjven zijn alleen maar facturen aan jou aan het betalen.

 

Hoewel dat dan weer kosten zijn en ook aftrekbaar zijn.

 

Misschien dat iemand met kennis hiervan er meer duidelijkheid over kan geven.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij is de bedoeling dat bedrijven gewoon zelf geld doneren en dat die donatie dan gemeld wordt op deze portal. De eerste tien donateurs krijgen een gratis plaatsing; de rest zou daarvoor moeten betalen. Waarom willen ze uberhaupt op deze pagina? Omdat de initiatiefnemer een link legt met Facebook, waardoor de donaterende bedrijven likes verzamelen.

 

Het is nogal een omweg. Waarom zouden mensen een website opzoeken om te bekijken welk bedrijf nou weer een donatie heeft gegeven? Dat kunnen die bedrijven in hun eigen media melden, en eventueel kunnen de bewuste goede doelen op facebook oproepen tot likes voor hun donateurs. Daarbij paste een soort van meldsysteem. Ik ben betrokken bij de dierenbescherming, dus ik like elke donateur als ik maar weet wie die donateur is. Mail me!

 

Maar daar zit geen verdienmodel in.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd, inmiddels heb ik mijn buik al vol van spotjes op de radio waarin staat wat ik moet "liken" op Facebook. Ik kies de goede doelen die ik steun zelf en heb geen leuke ervaringen met gebeld worden door andere goede doelen met gebedel.

 

Het is voor niemand een verplichting om te liken. Mijn website zal gewoon bestaan en ik zal er geen promotie op loslaten. Via de likes en een eigen Facebook pagina probeer ik de website onder de aandacht te krijgen.

 


 

 

Ik ben zelf een student marketing. Ik wil de mogelijkheden ontdekken van een goed doel in de marketing van bedrijven.

 

Ik zou zelf heel graag goede doelen willen steunen. Toch doe ik het nooit. Als ik op straat wordt aangesproken om eenmalig €2,- te doneren zeg ik met pijn in mijn hart nee. Op één of andere manier heb ik daar geen zin in, terwijl ik bij een 'zielige' straatartiest of bedelaar wel geld geef uit respect.

 

Een website als deze heeft al die rompslomp niet. Mensen (zoals ik) willen doneren, maar het gebeurt niet. Als ik toevallig zie dat één van mijn vrienden of Facebook een actie heeft 'geliket' dan kijk ik wel even op die website. Voor mij een kleine moeite om wel iets te kunnen betekenen zonder rompslomp.

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij is de bedoeling dat bedrijven gewoon zelf geld doneren en dat die donatie dan gemeld wordt op deze portal. De eerste tien donateurs krijgen een gratis plaatsing; de rest zou daarvoor moeten betalen. Waarom willen ze uberhaupt op deze pagina? Omdat de initiatiefnemer een link legt met Facebook, waardoor de donaterende bedrijven likes verzamelen.

 

Het is nogal een omweg. Waarom zouden mensen een website opzoeken om te bekijken welk bedrijf nou weer een donatie heeft gegeven? Dat kunnen die bedrijven in hun eigen media melden, en eventueel kunnen de bewuste goede doelen op facebook oproepen tot likes voor hun donateurs. Daarbij paste een soort van meldsysteem. Ik ben betrokken bij de dierenbescherming, dus ik like elke donateur als ik maar weet wie die donateur is. Mail me!

 

Maar daar zit geen verdienmodel in.

 

Om er zeker van te zijn dat het geld daadwerkelijk bij het goede doel komt, stuur ik de bedrijven een soort factuur (hier wil ik nog wel advies op krijgen) met daarop de vooraf afgesproken donatie en (in een later stadium) wordt er per (bijvoorbeeld) 1000 likers een bedrag van €20,- (excl. btw) in rekening gebracht. Ik zorg er dan voor dat de donatie goed terechtkomt. Ik vraag het goede doelen om een referentie. Dat is het verdienmodel. Zodra de website in populariteit stijgt vanwege het gemak (alles op één portal) ga ik een verdienmodel toepassen of eventueel met advertenties werken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf een student marketing. Ik wil de mogelijkheden ontdekken van een goed doel in de marketing van bedrijven.

maar wordt dit dan een bedrijfsactiviteit of een studieproject? ???

 

 

je hebt mij nog niet overtuigd dat dit een site wordt die ik zou moeten bezoeken?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

maar wordt dit dan een bedrijfsactiviteit of een studieproject? ???

 

je hebt mij nog niet overtuigd dat dit een site wordt die ik zou moeten bezoeken?

Het is gewoon een 'bedrijfsactiviteit'. Niet voor mijn studie.

 

Met slechts één simpele klik steun je al een goed doel. De rollen worden omgedraaid. Bedrijven doneren namens de consumenten.

 

Voor u valt er op de website niets te halen. Het is voor diegene die goede doelen willen steunen, maar geen contracten en administratieve rompslomp willen of zelf in de buidel willen tasten.

 

Het verlaagt de drempel om een goed doel te steunen. De bezoeker kan ook in eerste instantie op zijn of haar favoriete goede doel zoeken, mits die op dat moment gesteund wordt. Dat is de kern. De bedrijven erachter doneren slechts en komen met hun bedrijfsnaam op het Facebook-profiel van de 'liker'.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijven willen de likes graag op hun eigen Facebook pagina, niet op een of andere website waar ze geen idee hebben wie er geliked heeft.

 

Dat zal toch ook de bedoeling zijn? Dat die likes naar de juiste Facebookpagina gaan.

 

Aan loze likes heb je niet zoveel. Dat devalueert nu snel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als een Facebookgebruiker liked dan komt bijvoorbeeld het volgende op het prikbord van de liker:

 

"Higherlevel.nl steunt War Child met €750,-" (inclusief logo van Higherlevel.nl)

 

Het bericht linkt naar het artikel op mijn website waar het aantal likers is weergegeven.

Niet naar de Facebookpagina van het bedrijf, daar gaat het niet om bij het steunen van goede doelen.

 

Het gaat erom dat de goede doelen gesteund worden met extra donaties en niet dat het bedrijf meer likes krijgt op de eigen Facebookpagina. Daar profiteert enkel het bedrijf van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.