• 0

Apple iphone&ipad app idee ontwikkelen

Beste HL gebruikers,

 

Dit is mijn eerste ontmoeting met HL na aanraden van mijn broer.

Als het ware heb ik een idee die ik wil uitwerken voor over 1,5 jaar.

Ik wil een Apple Iphone en Ipad app (ook voor de andere besturingsmodellen zoals blackberry etc) laten ontwikkelen waarvan ik nog geen soortgelijke gezien hebt in de Appstore.

De afzetmarkt zal Nederland zijn maar wil het wel internationaal willen lanceren.

Het zal een App moeten worden met een officiële internet site en een verbinding met elkaar.

De bedoeling is om er geld voor te vragen van circa €0,99,- tot €1,99,- euro voor de app en hiernaast ook een gratis light versie.

 

Wat ik me wil realiseren is het volgende.

 

na het spelen van het spelletje zal er na een tijdje een bedrag worden uitgekeerd aan de winnende op de ranglijst.

De overigen in de ranglijst zullen andere prijzen krijgen van bekende winkelketens.

Hier zou ik mijn plannen nog moeten voortbrengen dat ik hier dusdanige afspraken mee kan maken zodat er wordt ingestemd en ook als sponsor dient. meer het vertrouwens kwestie voor de koper van de app.

 

Er moet wereldwijd betaald kunnen worden met alle soorten betalingsmiddelen.

Heb ik, omdat ik een bedrag uitkeer, te maken met kansspel wetgeving?

Hoe kan ik verder mijn polan voortzetten en de nodige stappen zetten.

 

Ik heb zelf geen extreme bedragen waarme ik mijn plannen kan realiseren en dus wil ik

een app ontwikkelaar die zal snoepen van de winst.

 

Wat komt er nog meer bij kijken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over hoeveel winst heb je het? Een beetje app ontwikkelen al voor 1 platform ben je minimaal 3 maanden verder. Maar reken eerder op 6 a 12 maanden en dan heb je ook nog het onderhoud e.d. Een ontwikkelaar kost toch al snel 5 mille per maand, maar dat wordt vast meer zeker omdat het mobile app ontwikkelaars zijn. En als je dan ook nog voor andere platformen wilt ontwikkelen kost dat nog meer. Dus hoeveel winst denk je dat er in zit voor de ontwikkelaar tegenover de uren, die hij/zij er in moet steken?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Heeft Apple niet iets in zijn voorwaarden staan over het uitbetalen van geldbedragen nav. het spelen van een spel in/op een app? Dat zou ik eerst eens uitpluizen. Ik kan me voorstellen dat er best wat mensen zijn die een gokspelletje via Apple, Android of Blackberry willen verspreiden, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

 

Even als algemene tip, je lijkt je nu (te?) veel te focussen op details die nog helemaal niet aan de orde zijn. Zo heb je het al over bedragen die men voor de app moet betalen, terwijl je volgens mij nog geen idee hebt van hoeveel de app jou gaat kosten om te ontwikkelen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Fvddungen,

 

Bedankt voor uw reactie.

Als we zien dat een gelanceerde app die een kostenplaatje aan zich heeft hangen waarvan 30% naar apple gaat hou je er 70% over. Het is dan wel de bedoeling het concept uit te besteden aan 1 bedrijf die ook het onderhoud zal moeten doen in ruil voor 25% van de opbrengst.

 

Is dit volgens u een geschikte deal ? of heeft u daar een andere mening over.

De ontwikkelaar zal overigens als aandeelhouder worden natuurlijk van de 25%.

Dan behoud ik wel de auteursrecht en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

Heeft Apple niet iets in zijn voorwaarden staan over het uitbetalen van geldbedragen nav. het spelen van een spel in/op een app? Dat zou ik eerst eens uitpluizen. Ik kan me voorstellen dat er best wat mensen zijn die een gokspelletje via Apple, Android of Blackberry willen verspreiden, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

 

Even als algemene tip, je lijkt je nu (te?) veel te focussen op details die nog helemaal niet aan de orde zijn. Zo heb je het al over bedragen die men voor de app moet betalen, terwijl je volgens mij nog geen idee hebt van hoeveel de app jou gaat kosten om te ontwikkelen.

Beste Wouter, het klopt inderdaad dat ik niet weet wat het me zal kosten vandaar dat ik het wil uitbesteden aan de ontwikkelaar en onderhouder in ruil voor een percentage van de omzet.

het is nog maar een idee waaraan gewerkt moet worden en ik nog lang niet klaar ben.

Daarvoor wil ik graag ideeen over hoe ik het beste kan doorlopen van deze looplijn.

Link naar reactie
  • 0

Over de 25% kan ik geen zinnig woord zeggen, aangezien je zelf geen idee hebt wat de verwachte winst is. En ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je weinig kans zult hebben een ontwikkelaar te vinden, die mee wil liften op jouw 'succes'. Bedrijven doen dit zeker niet en zzp'ers/freelancers hebben vaak ook hele andere ambities. Been there, done that. Ik heb zelf daar in het verleden ook een paar keer flink mijn vingers mee gesneden.

 

Is het wellicht handiger om eerst een goed businesplan en financieel plan te maken en daarmee een investeerder te zoeken? Van dat investeringsgeld betaal je dan de ontwikkelaar, die een goed ontwerp en app bouwt. Zal niet makkelijk zijn, maar ik denk dat dat toch meer kans heeft.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Over de 25% kan ik geen zinnig woord zeggen, aangezien je zelf geen idee hebt wat de verwachte winst is. En ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat je weinig kans zult hebben een ontwikkelaar te vinden, die mee wil liften op jouw 'succes'. Bedrijven doen dit zeker niet en zzp'ers/freelancers hebben vaak ook hele andere ambities. Been there, done that. Ik heb zelf daar in het verleden ook een paar keer flink mijn vingers mee gesneden.

 

Is het wellicht handiger om eerst een goed businesplan en financieel plan te maken en daarmee een investeerder te zoeken? Van dat investeringsgeld betaal je dan de ontwikkelaar, die een goed ontwerp en app bouwt. Zal niet makkelijk zijn, maar ik denk dat dat toch meer kans heeft.

het klopt misschien wat u zegt maar daar oriënteer ik me nu ook op.

vandaar of een uitbesteding of een investeerder die er wat in ziet.

Wat zou een soortgelijke app ongeveer kosten met een bijhorende internet site ?

Link naar reactie
  • 0

Was vergeten te vermelden dat het uiteindelijk geen gok spel zal worden maar een spelletje waar jij en je medespelers een spelletje spelen en uiteindelijk zomaar een cadeau krijgen.

Ik wil me niet echt in de gok categorie plaatsen.

 

Ze krijgen toch pas een cadeau als ze nr. 1 staan met de hoogste score voor het spelletje?

 

Als het een verslavend spelletje is en je beloont de beste gamer van de maand met een cadeau van grote waarde dan zal er wellicht een discussie gaan ontstaan of er sprake is van een gokspel. Ansich is zo'n discussie marketingtechnisch niet verkeerd vanwege de free publicity.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Was vergeten te vermelden dat het uiteindelijk geen gok spel zal worden maar een spelletje waar jij en je medespelers een spelletje spelen en uiteindelijk zomaar een cadeau krijgen.

Ik wil me niet echt in de gok categorie plaatsen.

 

Ze krijgen toch pas een cadeau als ze nr. 1 staan met de hoogste score voor het spelletje?

 

Als het een verslavend spelletje is en je beloont de beste gamer van de maand met een cadeau van grote waarde dan zal er wellicht een discussie gaan ontstaan of er sprake is van een gokspel. Ansich is zo'n discussie marketingtechnisch niet verkeerd vanwege de free publicity.

 

 

het zou natuurlijk heel mooi genomen zijn. Maar navraag leert dat er al tal van deze soorten spellen aanwezig zijn.

Mijn systeem is natuurlijk anders als een maand cadeau.

En apple doet er kennelijk niet zo makkelijk over want heel veel zijn er genegeerd vanwege verkeerde of geen vergunningen.

De vergunning op zich is weer een probleem die je heel moeilijk krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Denk wel dat apple erg hoge eisen stelt aan apps. Dus met deze richtlijnen kom je er niet.

 

Probeer eerst je app functioneel helemaal te documenteren relaties tussen functies etc etc. En dan kan je gaan kijken of jou app uberhaupt wel mogelijk is.

 

En is dit spelletje alleen voor iOS (apple) of wil je ook kunnen spelen op android

Gespecializeerd in websites, webshops, webapplicaties en design. Daarnaast doen wij ook aan (retail) productontwikkeling en print en drukwerk. Bekijk onze website www.classymedia.nl voor meer informatie!

Link naar reactie
  • 0

Het ontwikkelen van een app (algemeen) kost natuurlijk een berg geld. (vanaf 5000 euro zegmaar)

 

Het bijhouden van alle versies (Appel, Android, Blackberry (RIP)) heeft nog meer voeten in de aarde. Kijken alleen maar naar de updates die je dagelijks moet downloaden bij sommige apps. Het team dat daar achter zit moet deze update eerst maken, testen etc.

 

Verder stelt Apple inderdaad strenge eisen aan een app. Wij zijn een keer bezig geweest voor een multinational waarom het puur ging adresgegevens van alle vestigeingen, landen (en personen) bereikbaar te maken. Deze app werd in de eerste ronde afgekeurd omdat het geen algemeen doel diende... ??? Wij hebben toe een rss feed toegevoegd met nieuws (ik geloof over aandelen) en toen werd deze wel geaccepteerd. (Het algemene informatie doel werd zeker gediend ofzo..)

 

Welke doel zal jouw app aan deze wereld toevoegen??

 

Denk goed na over je doelgroep en over de verdiensten die je hier uit kunt halen. 100.000 potentiele zijn nog geen kopers en als 5% het koopt is dat dan genoeg? Overigens is rekenen op 5% erg royaal.. denk eerder aan 0,05%.

Link naar reactie
  • 0
Er moet wereldwijd betaald kunnen worden met alle soorten betalingsmiddelen.

De app zal via de app store gekocht en betaald moeten worden en dan kan dat dus enkel met een creditcard of met een speciale prepaid card.

Eventuele volgende in apps aankopen moeten ook weer via de apps store gekocht worden.

Is een voorwaarde dat alles via de app store loopt.

 

Goed voorbeeld hiervan is dat kranten op hun eigen site abonnementen wilden verkopen voor hun apps uit de apps store maar dat niet mochten van apple.

Link naar reactie
  • 0

 

Verder stelt Apple inderdaad strenge eisen aan een app. Wij zijn een keer bezig geweest voor een multinational waarom het puur ging adresgegevens van alle vestigeingen, landen (en personen) bereikbaar te maken. Deze app werd in de eerste ronde afgekeurd omdat het geen algemeen doel diende... ??? Wij hebben toe een rss feed toegevoegd met nieuws (ik geloof over aandelen) en toen werd deze wel geaccepteerd. (Het algemene informatie doel werd zeker gediend ofzo..)

 

 

Hoi,

 

Omdat er al een topic overloopt, en ik op internet ook al het 1 en ander heb terug kunnen vinden, wil ik graag even op bovenstaand bericht reageren. Ik heb ook een idee voor een app, ik heb het plan al uitgewerkt, mogelijkheden, financiele deel etc, maar ik loop nu vast. Hoe moet ik dit verder oppakken? Moet ik met Apple contact opnemen? Ik neem aan dat je daarmee doelde op een zogezegde "eerste ronde"? Moet ik zoiets uit besteden aan een bedrijf, of is het ook mogelijk dat je dit zelf kunt doen...

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond, ik vraag mij af of je je verdienmodel niet veel meer op advertising moet richten. Dat wil zeggen, je maakt de app voor gebruikers gratis= toegankelijker, en je laat de adverteerders betalen en prijzen ter beschikking stellen. "Jupiler match of the day" " Gilette scheerspel". Enz, enz. Adverteerders stellen in de huidige

markt een grote mate van traffic op prijs. Houdt er rekening mee dat Apple vaak een percentage van de omzet zal opeisen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Serdiz,

 

Uitbetalen van cash is in Nederland uit den boze. Of het nu via een website, app, of in een zaaltje is.

Zolang het kleinschalig is of in verenigingsverband, zoals bij de lokale bingo wordt het wel gedoogd, maar het mag officieel niet.

 

Wat wel mag is een slagzin afmaken en dan een prijs uitkeren, dan valt het nl. niet meer onder kansspel, maar onder wedstrijd en bij een wedstrijd mag je wel een prijs winnen. Contanten zijn daarbij wel weer moeilijk, maar een vvv bon mag bijvoorbeeld wel weer.

 

Als je toch geld uit wilt keren zul je een truuk moeten bedenken. Zoals het winnen van punten, waarbij je met die punten weer iets kunt kopen in een (aangesloten) webshop. Zo werkt dat ook met airmiles bijvoorbeeld of DE punten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Serdiz,

 

Mooi dat je een idee heb en wilt ondernemen! Toch wat kritische puntjes.

 

Ik zie ook problemen in het financieren van de programmeur. Als je zelf kon programmeren kon je het als hobby-zonder-kosten maken en dan maar zien waar het schip strand. Er zijn eenmans-appjonairs die dat gelukt is. Denk aan de Duitse knaap Thomas Illiger die een lief spelletje met een vogeltje maakte voor zijn vriendinnetje. Maar het is wel een uitzondering.

 

De inkomstenkant is een groot vraagteken. Een aanzienlijk deel van de app aankopen en in-app aankopen vloeit naar Apple. Maar hoeveel mensen zullen de app kopen? Als je in de appstore kijkt, lijkt het of er maar 100 apps zijn en je daar wel tussen kunt. Maar er waren er vorige maand al meer dan 700.000 en er komen elke maand duizenden bij. Hoe ga jij daartussen opvallen?

 

Het uitbetalingsmodel zal ook problemen opleveren, omdat je zit met internationale regelgeving. Alleen al daarom zal Apple het waarschijnlijk niet eens toestaan. Wat je wel kunt doen is dat mensen items voor in het spel verdienen. Daar zijn mensen in spelletjes ook gek op. Door dezelfde items ook als inapp aankoop aan te bieden krijgen ze het idee dat ze dan toch iets hebben gewonnen dat geld vertegenwoordigt.

 

Waar ga je trouwens de internationale lancering van betalen? Om vandaag de dag indruk te maken op wereldwijde technojournalisten moet je van goede huize komen. Allemaal invliegen en overgieten met Dom Perignon in het Okura? Een leuke app maken en wachten tot het spontaan wordt ontdekt is wel een hele grote gok, zeker gezien de investeringen die je moet doen in het ontwikkelen. Je moet een plan hebben, en geld.

 

Je wilt een wereldwijde app en je zoekt sponsors in de vorm van winkelketens. Hoe ga je aan tafel komen bij die wereldwijze spelers? Even de CEO van Amazon opbellen en dan in je privejet bij hem op de koffie? If you succeed in doing this, tell me how. Je kunt ook kleinere winkelketens zoeken per land en via de app de juiste laten zien. Maar dan moet je dus nog veel meer landen bezoeken en die winkelketens daar allemaal gaan overtuigen. Kun je dat?

 

Je enthousiasme is goed, maar het lijkt me totaal onrealistisch helaas.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het knelpunt bij Apps zit in de meeste gevallen niet bij het ontwikkelen of onderhouden. Dit kan een creatieve hobbyist tegenwoordig makkelijk zelf met software zoals phonegap.

 

Waar het in 99% van de gevallen fout gaat is het vinden van eindgebruikers die:

1. Je app downloaden en

2. Je app (intensief) gebruiken.

 

Je kan nog zo'n mooie app hebben, als niemand hem kan vinden, kan niemand hem gebruiken en kun jij op jouw beurt niets verdienen.

 

Belangrijk is dan ook om VOORAF te bepalen hoe je aan je eindgebruikers gaat komen. Als je bijvoorbeeld met affiliate netwerken gaat samenwerken voor het genereren van downloads/installs zijn hier natuurlijk ook nog aanzienlijke kosten aan verbonden (gemiddeld $1,00 per install). Je moet dan ook duidelijk weten hoe je app gaat zorgen dat je in ieder geval die kosten terug verdient.

 

Dan is er nog een ander punt wat vaak onderschat wordt... Loyaliteit van je gebruikers.

70% van de personen die een game downloaden en installeren verwijderen deze binnen 72 uur weer van hun device.

Dat geeft natuurlijk issues als jij net daarvoor nog dik betaald hebt voor een nieuwe install. Jij wil dat je eindgebruikers niet alleen gebruik maken van je app, maar vooral gebruik BLIJVEN maken van je app.

 

Al met al een paar zeer belangrijke punten om over na te denken.

Voordat je o.a. deze punten op een rijtje hebt, kun je ook eigenlijk niet weten wat er voor een mogelijk investeerder of developer die op rev-share basis voor je werk over kan blijven.

 

Mvg

Joost - Mob Invest

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.