• 0

voip ervaring en tips gevraagd

Wie heeft er tips of advies ten aanzien van voip.

 

Ik werk regelmatig vanuit huis en om naar buiten te bellen gebruik ik vaak mijn vaste privé lijn (betere verbinding). Uit kostenoogpunt maar ook uit zakelijk oogpunt (ik wordt nu ook wel eens op mijn privé nummer gebeld omdat mensen dat nummer hebben opgeschreven) wil ik graag een voip nummer. Ik heb al een fritzbox dus heb (volgens mij) verder geen apparatuur nodig. Er is een snelle internetverbinding (kabel) aanwezig.

 

Ik zoek er een met lage kosten en geen gezeur en wil graag een mooi nummer uit kunnen zoeken. Ik bel betrekkelijk weinig en merendeels naar vaste lijnen. Voor de mobiele gebruik ik eerder mijn mobiel omdat ik daar binnen mijn bundel bel (zou in de toekomst ook kunnen veranderen). Ik vind het voor de toekomst ook wel fijn dat mensen naar een vast nummer kunnen bellen, sommige mensen doen dat toch liever dan naar een mobiel. Ik zou dan het voipnummer kunnen laten doorschakelen naar mijn gsm als ik niet in de buurt van huis ben.

 

Totaal bel ik per maand ca 150 belminuten vast en 150 belminuten mobiel . Als er doorgeschakeld zou worden dan gaan de mobiele nummers nog omhoog. Buitenland bellen is niet van toepassing. Waar moet ik vooral op letten als ik de aanbieders ga vergelijken? Alvast dank voor de input.

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een Fritzbox hebt stelt het niet zoveel voor.

Nummer aanvragen en 1 of 2 voipaccounts koppelen met je fritzbox en klaar.

Let wel op de ondersteuning van een voip provider, weet dat veel conculega's op support er nog wel eens een zootje van maken. Dit merk je vooral in de prijs: Goedkoop = Duurkoop! (Alle betamax providers vallen hier in mijn optiek al onder)

 

 

 

*(Dit is geen eigen reclame!!)

PowerXS Telecom - xDSL - Glasvezel - VoIP - ICT Diensten

Link naar reactie
  • 0

Geen voip advies maar voor mij een reden om m'n relatief dure vaste aansluiting aan te houden: vanaf 1 maart is de belvrij bundel van de KPN ook van toepassing op bellen naar mobiel. Kost ca. 20 euro per maand meer dan een standaard abonnement. Met een voip account van 5 euro per maand + 2 euro voor een lokaal nummer en 0,09 cent per minuut naar mobiel zit je met 150 belminuten ook op 20 euro.

Link naar reactie
  • 0

Willem, abonnement op thuisadres kan niet zakelijk vergoed worden volgens mij, alleen belkosten?

 

Daar heb je een punt. Al heb ik gehoord / gelezen dat wanneer je aannemelijk kunt maken dat je extra kosten maakt vanwege het zakelijk gebruik die wel aftrekbaar zijn. Bijvoorbeeld ISDN in plaats van een analoge lijn omdat je meerdere nummers gebruikt. Daarnaast zou je nog kunnen stellen dat die extra kosten voor belvrij ten op zichte van een regulier abonnement belkosten zijn. Maar dat is voer voor fiscalisten.

 

M'n kabelverbinding heeft er in het afgelopen jaar trouwens ook 8 (kantoor)uur uitgelegen wat een extra reden is om een paar euro per maand meer te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Willem, abonnement op thuisadres kan niet zakelijk vergoed worden volgens mij, alleen belkosten?

 

Als je prive al een vaste lijn hebt, en je neemt er voip bij voor zakelijk, dan lijkt het mij dat je deze kosten wel degelijk zakelijk kan laten betalen. Dit omdat je dan voor prive een aparte lijn hebt en daardoor de zakelijke lijn ook alleen zakelijk gebruikt.

PowerXS Telecom - xDSL - Glasvezel - VoIP - ICT Diensten

Link naar reactie
  • 0

Als het het in een bundel gaat nemen, dan zul je inderdaad moeten splitten.

Ik zou zeker geen ISDN meer aanschaffen, gezien de hoge aanschafprijs van de centrale.

 

VoIP moet juist in de belkosten voordeliger zijn, als dat niet het geval is, heb je een dure provider te pakken :P

VoIP heeft juist het voordeel van goedkoop bellen... ;)

PowerXS Telecom - xDSL - Glasvezel - VoIP - ICT Diensten

Link naar reactie
  • 0

Janwillem, heb je mijn pm gezien?

 

het valt me op dat bellen naar mobiel doorgaans duur is, in vergelijk bij ziggo betaal ik naar vast en mobiel 8 ct per minuut, veel voip abonnementen zitten daar boven voor bellen naar mobiele nummers en zijn veel goedkoper bij bellen naar vaste nummers

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een fritzbox Wlan 7270 icm een voip nummer van voipstunt. Dit nummer is niet voor zakelijk gebruik maar wat ik je wel wil zeggen is dat ik veel problemen heb met mijn fritzbox, oa verbindingsproblemen bij een draadloze verbinding.

 

Als ik internet gebruik via de kabel (pc <- kabel -> fritzbox) dan heb ik continu een goede verbinding. Zo gauw ik draadloos ga dan ligt hij er een paar keer per dag uit en moet ik de fritzbox resetten. Dit speelt dus ook bij het bellen, heb er een dect toestel bij van fritzbox.

Link naar reactie
  • 0

Derek-Jan, dat is vervelend. Ik heb de 7390 en daarover lees ik veel goede ervaringen. Tot nu toe ook geen problemen gehad met de fritzbox, aanmelding van iphone (en ipad ;D) op de fritzbox ging ook erg goed, heel apart om met mijn mobiel of ipad naar een interne telefoon te kunnen bellen en op mobiel de vaste lijn op te kunnen nemen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al jaren voip en ben er erg enthousiast over. Ik gebruik diverse nummers op diverse locaties (thuis, kantoor, zelfs vakantiehuisje) en met diverse apparatuur (oa Cisco Linksys PAP2T en Siemens VOIP dect telefoon). Werkt allemaal prima, alleen met de Zyxel modem dat Telfort levert heb ik wat problemen (laat niet alles door).

Alles afgesloten via Callvoip.nl. Super service daar. Altijd goed telefonisch bereikbaar en ze doen echt hun best je te helpen. En veel info online beschikbaar op hun support omgeving.

Wat mij het beste bevalt is de mogelijkheid om on-line het gedrag van de lijnen in te stellen. Door gebruik van groepsnummers (alleen intern te gebruiken, niet gekoppeld aan een normaal extern nummer) is het bijv. mogelijk in te stellen dat als iemand je zakelijk nummer belt, dat de telefoons op 3 locaties tegelijk over gaan. Waar je hem het eerst opneemt, heb je verbinding. Het maakt dus niet uit of ik thuis werk of op kantoor, altijd op hetzelfde nummer bereikbaar. An mocht ik niet op tijd opnemen, dan schakelt hij door naar mobiel. Neem ik daar ook niet op, dan kan iemand een bericht inspreken dat ik per mail krijg toegestuurd.

Werkt perfect!

 

Succes met je keuze.

 

Groet,

Maurice.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.