• 0

Webshop - SEOshop of Magento?

Hoi!

 

Ik heb mijn klant binnen! Nu is het tijd voor de volgende stap. Ik moet een webshop openen. een 2e. Ik zit nu bij SEOshop, maar dit bevalt me niet echt goed. Nu heb ik gehoord van Magento. Dit schijnt erg uitgebreid te zijn/? Hebben jullie tips qua aanbieders enzo? En bij SEOshop betaal ik 28,00 per maand + 2% van mijn maandomzet. Ik denk dat dit opzich goedkoper moet kunnen...

 

Groeten,

Daan

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ah, gratis. Altijd goed. Maar er zullen dan vast redenen zijn waarom er ook een betaalde versie is. Is even gaan googlen dan.

 

Bedankt Wouter!

 

Software is open source inderdaad.

Maar laat ik je nu gelijk even uit de droom helpen (dat is namelijk een heel vaak gemaakte fout van mensen) Open source is niet hetzelfde als gratis!

 

Je kan de software in dit geval gratis downloaden maar kan zijn dat je voor heel veel andere dingen wel moet betalen.

 

Zo heb ik al tientallen keren mensen horen klagen dat ze het belachelijk vinden dat ze soms erg veel geld moeten betalen voor modules, of zelfs voor programmeurs die aanpassingen doen.

Reden van klacht is dan altijd: het is open source software dus waarom moet ik voor dat soort zaken betalen?

 

Open souche betekend dus dat de broncode beschikbaar is voor andere ontwikkelaars maar niet dat perse alles gratis is (dan heb je het over freeware).

 

Kosten waartegenaan je zal gaan lopen (als je dat niet zelf kan) zijn o.a.:

 

Hosting - magento kan niet toe met hosting accountje van 10 euro per maand maar heeft serieuze hosting nodig omdat het anders heel traag wordt..

Design - als je wat anders wil als 1 van de standaard templates zal je designer moeten huren die een design + magento template voor je gaan maken. en die zijn meestal niet heel goedkoop (tussen de 400 en 900 euro heb je een redelijk goedkope te pakken).

extra modules - als je wat extra functies wil kan je soms een gratis module vinden, maar heel veel modules kosten ook gewoon geld (tussen de paar tientjes en vele duizenden euro's per module).

updates - zolang je standaard templates en modules houd is updaten eenvoudig en gratis. Hbe je ingewikkeldere modules en/of design zal er bij updates ook daarin vaak steeds wat aangepast moeten worden waaraan je weer kosten hebt.

Betalings systeem - kosten voor koppeling (soms) en eventueel abonnement.

enz.

enz.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb lange tijd een magento shop gehad waarbij ik van de demotemplate alleen het logo, een paar plaatjes en wat kleurtjes had aangepast. Dus in principe helemaal gratis. Daarbij de gratis betaalmodules van mijn betaalproviders erin en draaien maar.

 

Het kan dus wel, het is meer de vraag wat je wilt.

 

Maar tegenwoordig kun je op basis van Wordpress ook prima webshops bouwen.

 

Kijk bv eens naar woocommerce : http://vimeo.com/29198966 (korte video)

 

 

Link naar reactie
  • -4

Hi Daan,

 

Zou je eens kunnen bellen? (020-8202391) even vragen naar Ruud.

 

Even een overzicht van de feiten:

 

SEOshop

[*] Een centraal e-commerce platform (Software as a service) met zeer veel functies

[*] Centraal onderhoud zonder extra kosten of dure onderhoudscontracten

[*] Starten kan al vanaf € 24,- per maand

[*] Meer dan 45+ integraties voor de Europese markt direct ingebouwd, waaronder betaalproviders, affiliatenetwerken en meer.

[*] Direct starten, geen wachttijden of ontwikkeltrajecten

[*] Multichannel: Eenvoudig meerdere webwinkels starten

[*] Volledig eigen ontwerp en zelf programmeren

[*] Direct 14 talig met alle tijdzones

[*] Hosting en domeinnaam in prijs 1 pakket

[*] Incl. Facebook & Mobile webwinkel met checkout, zeer gevanceerd

[*] Alles is aanpasbaar via de Template Engine & API, zie ook smashingprints.com

 

 

Magento

[*] Open source, geen platform, standalone op Go versie na. (Go is traag en gericht op US)

[*] Onderhoudscontract vaak duur met wachttijden

[*] Begininvestering van minimaal € 5000,-

[*] Modules zelf installeren, programmeerkennis vereist

[*] Ontwikkeltraject van minimaal twee maanden

[*] Multichannel enkel mogelijk met Enterprise editie (€ 10.000,-)

[*] Broncode is aanpasbaar, template ook

[*] Standaard Engels, Nederlands beschikbaar na installeren vertaalmodule

[*] Eigen hosting provider en domeinnaam nodig (€ 100,- p/m +)

 

 

 

Zowel voor kleine als grote ondernemingen is SEOshop een erg geschikt webwinkel platform. De software is constant in ontwikkeling waardoor u altijd profiteert van de nieuwe updates. Een voorbeeld. Google products wordt gelanceerd in Nederland. Wanneer u Magento heeft kan uw Webdesign bureau deze module integreren op basis van uurtarief, bij SEOshop ontvangt u deze update kosteloos voordat Google de functionaliteit beschikbaar gemaakt heeft.

 

Wat zijn de risico’s

Magento is zeer uitgebreid, het gros van de functionaliteit dat SEOshop niet heeft wordt door 99% van de gebruikers niet gebruikt. De hoeveelheid van functionaliteiten gaat ten koste van de gebruiksvriendelijkheid waardoor uw team eerste een cursus nodig heeft.

 

De meeste Magento leveranciers kopiëren de broncode van klanten die ze eerder hebben gehad, ontwerpen een nieuwe voorkant en verkopen het door. Fouten die gemaakt zijn worden ook gekopieerd. Tegelijkertijd hebben zij een schaalbaarheidsprobleem doordat de werkzaamheden zeer kostbaar en tijdrovend. Ontwikkeltrajecten die geschat worden op drie maanden duren een half jaar. Wat had u omzet niet kunnen zijn in die zes maanden?

 

Tevens kun je Magento niet upgraden als modules niet compatibel zijn met de hoofdversie van Magento. Dit kan zorgen voor veiligheidslekken, maar kost veel tijd die u ook in marketing kunt investeren.

 

 

@Daan,

Bel even, ik ben bereid alles met je door te nemen en je te laten zien waarom wij een goede oplossing bieden. Wellicht kent u pas de helft van de functionaliteit? Zie ook eens: http://vimeo.com/35327357

 

SEOshop webwinkels, binnen 24 uur het hoogste niveau bereikt! http://www.seoshop.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee joh, niet een hele server huren. Een webhostingpakket met php en mysql ondersteuning is voldoende.

 

Fvddungen

Kijk eens naar de laadtijden, een shared sever of simpel VPS pakket (ca. 60 eur p/m) gaat het echt niet redden met 1000 bezoekers per dag.

 

Na even googlen heb ik er een gevonden:

http://www.eiwitpoeder.nl/ (Magento)

 

Ga daarna eens naar:

http://www.eigenwijskinderkleding.nl (SEOshop)

 

Qua pageload is seoshop 10x zo snel, m.a.w. meer pageviews > meer orders + beter voor Google

SEOshop webwinkels, binnen 24 uur het hoogste niveau bereikt! http://www.seoshop.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan in het begin beste magento links laten liggen. Dat draait niet lekker op shared hosting. Later kan je dan nog altijd overstappen. Er zijn genoeg alternatieven.(opencart, zencart, oscommerce, prestashop) De vergelijking die seoshop maakt met magento is marketing praat. De opstartkosten bedragen geen €5000 en de hosting kosten ook geen €100. Bij bedrijven die zo een all-in one pakket aanbieden moet je oppassen dat je geen last krijgt van een vendor lock-in.

Link naar reactie
  • 0

Beste ts,

 

Heb je al gekeken naar alternatieven? Als je tijd hebt kan je voor een stuk minder een leuke webshop opzetten. Ik heb anderhalf jaar geleden het één en ander uitgezocht en ik ben toen voor prestashop gegaan. Het is mij (zonder enige kennis) voor een paar honderd euro gelukt om een webshop voor mijn bedrijf op te zetten. Ik ben zeer tevreden met prestashop en veel modules zijn gratis. Daarnaast kunnen de meeste website designers overweg met prestashop, dus mocht je er zelf niet meer uitkomen dan heb je een ruime keuze uit externe bedrijven die kunnen helpen.

 

Succes!

 

Groet,

 

Thijs

 

PS: het is wel belangrijk dat je er de tijd voor neemt, maar het forum van prestashop biedt veel hulp. Alle vragen die ik tegenkwam waren al aanbod gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Heb geen ervaring met SEOshop of Magento, maar kijk eerst wat voor eisen je wilt stellen met je webshop. Daarna zou ik pas kijken welke open source systeem of dergelijke je kunt gebruiken hiervoor. Zelf werk ik nu een tijdje met Bigcommerce, is nog niet erg populair in NL maar wel in Amerika en dit ziet er zeer professioneel uit.

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 1

 

Maar tegenwoordig kun je op basis van Wordpress ook prima webshops bouwen.

 

Kijk bv eens naar woocommerce : http://vimeo.com/29198966 (korte video)

 

Heb een tijdje geleden allerlei open source Webshop programma's geprobeerd. Magento steekt overal duidelijk met kop en schouders boven uit wat mij betreft maar is super traag op een gewone server en veel te ingewikkeld voor een simpele shop. Uiteindelijk lukt het wel wat werkend te krijgen maar ook bij het configureren zit je regelmatig naar een draaiend cirkeltje te kijken. Heb Ziggo zakelijk met 60 Mb/s dus daar kan het niet aan liggen.

 

Uiteindelijk ben ik op Wordpress terecht gekomen met de WP ecommerce plugin. Was erg eenvoudig om iDeal in te bouwen (eis 1). En om gratis te verzend boven een bepaald order bedrag te integreren(eis2). Neef heeft de template wat aangepast aan mijn wensen. Met name de "one step check out" (eis 3).

 

Wat mij betreft een aanrader, zeker voor een voor een kleine shop.

 

Link naar reactie
  • 2
SEOshop

Een centraal e-commerce platform (Software as a service) met zeer veel functies

Centraal onderhoud zonder extra kosten of dure onderhoudscontracten

Starten kan al vanaf € 24,- per maand

Meer dan 45+ integraties voor de Europese markt direct ingebouwd, waaronder betaalproviders, affiliatenetwerken en meer.

Direct starten, geen wachttijden of ontwikkeltrajecten

Multichannel: Eenvoudig meerdere webwinkels starten

Volledig eigen ontwerp en zelf programmeren

Direct 14 talig met alle tijdzones

Hosting en domeinnaam in prijs 1 pakket

Incl. Facebook & Mobile webwinkel met checkout, zeer gevanceerd

Alles is aanpasbaar via de Template Engine & API, zie ook smashingprints.com

 

 

Magento

Open source, geen platform, standalone op Go versie na. (Go is traag en gericht op US)

Onderhoudscontract vaak duur met wachttijden

Begininvestering van minimaal € 5000,-

Modules zelf installeren, programmeerkennis vereist

Ontwikkeltraject van minimaal twee maanden

Multichannel enkel mogelijk met Enterprise editie (€ 10.000,-)

Broncode is aanpasbaar, template ook

Standaard Engels, Nederlands beschikbaar na installeren vertaalmodule

Eigen hosting provider en domeinnaam nodig (€ 100,- p/m +)

 

had er al een kneus voor gegeven maar toch nog even uitgebreider op terugkomen:

wat een slecht marketing praatje zeg...

 

Jullie laten bij jezelf wel erg veel weg hoor....

 

starten vanaf 24 euro per maand. Ja + 2% van je omzet. laten we even zeggen een omzet van 300.000 per jaar is dat dus 6.000 euro per jaar = 500 euro per maand nog extra aan verplichte afdracht.

 

45+ in integraties voor jullie software.... wow.... bij magento heb je 5000+ modules beschikbaar.

 

Volledig eigen ontwerp en zelf programmeren .... ja als je dat kan kan je dat bij magento ook zelf. Kan je dat niet moet je ook voor jullie dus nog een dure designer inhuren om dat te verzorgen dus ook daarvoor dan nog kosten.

 

en zo zullen er nog wel talloze nadelen van jullie software ten opzichte van magento te noemen zijn.

 

Dan betreffende opmerkingen over magento. Magento kan duur zijn, maar ook heel goedkoop. net wat je er mee wil.

 

Begininvestering van minimaal 5000 euro: volledig uit jullie duim gezogen.

Als je zelf kan designen en programmeren of genoegen neemt met vrij standaard shop of beschikbare templates ben je voor paar tientjes klaar.

Compleet custom designs liet ik zelf voor rond de 500 euro maken.

 

Modules zelf installeren, programmeerkennis vereist. - wederom gewoon een keiharde leugen. Juist bij Magento is installeren van modules eenvoudig. je copieerd een link van de module en plaatst die in een box in de admin en drukt op installeren en klaar is het. 2 drukken op een knop en is geïnstalleerd. Enige uitzondering is als je zeer ingrijpende veranderingen in de software/layout hebt gemaakt dan moet er mogelijk iets meer gebeuren.

 

Multichannel enkel mogelijk met Enterprise editie (€ 10.000,-). Ik weet niet wat jullie precies met multichannel bedoelen maar met gratis versie van Magento kan je meerdere shops tegelijk beheren vanuit 1 administratie systeem.

 

Nu heeft beide software dus zowel voordelen als nadelen maar SEOshop verspreid zoveel onjuiste informatie en/of laat belangrijke zaken weg dat je mag tweiffelen aan de rest van wat ze over hun eigen software vermelden

Link naar reactie
  • 0

Heb je Magento Go al bekeken? Is de nieuwste telg van de Magento familie. Magento Go is hosted en gericht op het MKB.

 

Er is laatst een artikel van mij over de verschillen tussen Magento Community en Magento Go op Twinklemagazine.nl geplaatst. Mocht je wat meer willen weten dan is dit misschien een goed uitgangspunt.

 

http://twinklemagazine.nl/achtergronden/2011/12/magento-welk-pakket-is-geschikt/

Link naar reactie
  • 0

Wat een heerlijk eenzijdig verhaal van Seoshop. De site welke zij benoemen, eiwitpoeder, draait anders als een tiet.

Nadeel van Seoshop is ook dat je altijd vastzit aan bepaalde designs en opmaak.

 

Stel je haalt in het eerste jaar een omzet van 100.000E, dan ben je op jaarbasis al €2000 kwijt aan commissie. Reken daar de opstartkosten nog bij en je zit zo op €3000.

 

Een Magento shop is tegenwoordig al voor 2000-2500e verkrijgbaar inclusief eigen design en talloze optiets (ideal/onestep checkout etc.etc.) Na het eerste jaar heb je de opstartkosten er uit, bij SEOshop mag je het 2e jaar ook weer vrolijk 2% aftikken.

 

Uitgaan van een omzet van €150000 ben je in 2 jaar al €5000e kwijt.

Link naar reactie
  • 0

SEOshop is een echte afrader. Het is vele malen duurder dan wat men zegt. Maar dat niet alleen: de helpdesk helpt je niet, dat wil zeggen ze verwijzen je standaard door naar een dure webdesigner om je vraag/probleem op te lossen. Ze vinden het ook heel normaal dat de meest simpele en elementaire dingen gewoon helemaal niet kunnen met seoshop. wil ik dat toch dan moet ik maar de template editor aanschaffen (nog eens 24,99 per maand erbij) en een cursus HTML / CSS volgen, OF een dure webdesigner inhuren. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ze je vrijwillig verder zullen helpen, er moet een commerciele deal tegenover staan. Het zijn jongens met heel veel euro tekentjes in de ogen, de rest boeit hun niet. TRAP ER NIET IN. SEOshop = seoFLOP...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.