• 0

Website Check : Phone-Gadgets.com

Omschrijving van je concept:

Phone-Gadgets.com is een webshop met accessoires voor smartphones en tablets. We verkopen dus hoesjes, kabels, opladers en dergelijke. We willen ons onderscheiden door middel van lage prijzen. Voor hoge kwaliteit producten.

 

Daarnaast hebben we een "aanvraagservice" indien er iets niet op de website te vinden is. Is er de mogelijkheid om dit product aan te vragen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een webshop gebouwd in Magento. Voorraad ingeslagen. Erg veel gelezen over SEO. Veel topics gelezen op Higherlevel ;).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een goedlopende webshop maken met zoveel mogelijk tevreden klanten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is erg veel concurrentie in deze markt. Of we echt onderscheidend zijn ten opzichte van de concurrentie dat weet ik niet. We proberen altijd de eerste te zijn als er een nieuwe smartphone uit komt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop wat tips en kritische opmerkingen te krijgen over mijn webshop zodat ik de website hierop kan aanpassen.

 

Alvast bedankt!

 

Rob

http://phone-gadgets.com

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Rob,

 

Een aantal opmerkingen na een eerste blik:

 

- in de tweede foto van je banner verdwijnt het "echt leer" logo achter de nummering van de foto's; kijk eens of je dat logo ergens anders neer kunt zetten (is volgens mij wel een logo met toegevoegde waarde)

 

- waarom staat er een verticaal streepje na de rode zin boven aan de homepage?

 

- de tekst in je zoekvenster is te lang (of je venster te kort), waardoor "winkel" afgekort wordt tot "wink", dat staat een beetje slordig

 

- waarom heeft je "reparatieservice" plaatje geen "doorklik-pijltje" net als de andere plaatjes?

 

- de mouse-over plaatjes bij je aanbiedingen staan nét te laag, waardoor het lastig is om de cursor zo te positioneren dat je de tekst aan de onderkant kunt lezen

 

- als ik dubbelklik op het plaatje van de datakabel uit je "daily deal" voor "een groot formaat" krijg ik inderdaad een héééél groot plaatje en ik moet even puzzelen om erachter te komen hoe ik dat weer wegkrijg; ik zou het je bezoekers wat makkelijker maken, want als ze daar niet achter komen ben je ze volgens mij kwijt

 

- hier en daar zie ik een taalfout, bijv. op je pagina "verzending": PG verzendt / PG biedt

 

- in je Algemene Voorwaarden verwijs je naar je Privacy Policy, maar waar vind ik die?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Huh? Bedoelt u de Valenta foto's? Deze heb ik gekregen van mijn leverancier? En indien ik foto's van u heb gekopieerd wil ik deze natuurlijk verwijderen. PM me maar.

 

Natuurlijk geef ik eerlijk toe dat ik enkele foto's via google afbeeldingen gevonden heb. Als ik foto's van uw website gekopieerd heb mijn excuses.

 

Edit: Twee foto's verwijderd. Mijn oprechte excuses.

Link naar reactie
  • 0
Wil toch niet zeggen dat iedereen voor een sterrenstatus gaat? Het meegeven van bijvoorbeeld product informatie is vele malen interessanter! Lees het artikel maar eens, zul je zien dat 't wel iets meer om het lijf heeft dan een paar sterretjes bij de zoekresultaten.

 

Ik ken de microformats al van voordat Google er iets mee is gaan doen ;) Prachtige implementatie van semantische webpagina's. Maar ik reageerde specifiek op Ralph z'n opmerking over waardering / sterretjes. Een flink aantal sites misbruikt dit door 4 of 5 sterren te laten zien zonder enige vorm van input van de gebruiker. Werkt (nog) absoluut goed voor het aantal kliks maar dat is gewoon misbruik. Google eens op 'fake hreview' of 'fake rich snippets' voor je zomaar sterretjes op je site zet. Kwestie van tijd voor Google er penalties voor geeft.

 

@Rob, sorry voor het off-topic gehalte.

Link naar reactie
  • 0

Wil toch niet zeggen dat iedereen voor een sterrenstatus gaat? Het meegeven van bijvoorbeeld product informatie is vele malen interessanter! Lees het artikel maar eens, zul je zien dat 't wel iets meer om het lijf heeft dan een paar sterretjes bij de zoekresultaten.

 

Ik ken de microformats al van voordat Google er iets mee is gaan doen ;) Prachtige implementatie van semantische webpagina's. Maar ik reageerde specifiek op Ralph z'n opmerking over waardering / sterretjes. Een flink aantal sites misbruikt dit door 4 of 5 sterren te laten zien zonder enige vorm van input van de gebruiker. Werkt (nog) absoluut goed voor het aantal kliks maar dat is gewoon misbruik. Google eens op 'fake hreview' of 'fake rich snippets' voor je zomaar sterretjes op je site zet. Kwestie van tijd voor Google er penalties voor geeft.

 

@Rob, sorry voor het off-topic gehalte.

Ok, point taken. Die sterretjes geloof ik ook zeker niet in en daar zal zeker wel 'wat' op gaan volgen in de nabije toekomst. Daar zou ik me zeker niet blind op staren.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre dekt de naam de lading?

Waarom geen domeinnaam zonder hyphen? Hoe zit het met de Nederlandse varianten?

Wat is jouw taalgebied of geografische markt?

Waarop richt je je met SEO?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

In hoeverre dekt de naam de lading:

Op dit moment bieden we een standaard assortiment aan. Op termijn gaan we ons steeds meer richten op gadgets en unieke producten. De naam dekt dus redelijk de lading.

 

Domeinnaam:

Phonegadgets.com is te koop. De persoon vraagt er 15.000 dollar voor. Dit hadden we niet over voor een domeinnaam. Op dit moment richt ik me op de Nederlandse markt. Ik weet dat ik beter een .nl domein had kunnen registreren. Dit realiseerde ik me pas toen ik me bezig ging houden met SEO.

 

SEO:

Ik probeer goede content te plaatsen op mijn website. Daarnaast de gebruikelijke H1 H2 H3 enz tags goed in te vullen. Ook probeer ik zoveel mogelijk links naar de website te genereren. Ik ben zeker geen SEO expert, maar ik doe mijn best.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob

Link naar reactie
  • 1
SEO:

Ik probeer goede content te plaatsen op mijn website. Daarnaast de gebruikelijke H1 H2 H3 enz tags goed in te vullen. Ook probeer ik zoveel mogelijk links naar de website te genereren. Ik ben zeker geen SEO expert, maar ik doe mijn best.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob

Qua indeling /opmaak/url-structuur ziet de website er als ik snel kijk er goed en logisch uit. Handige tool vind ik Lipperhey om snel een beeld te krijgen of je op de goede weg bent op SEO gebied.

 

Verder prima design, overzichtelijk. Volgens mij wel een markt met veel concurrentie, succes er mee!

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ziet er over het algemeen netjes uit, voor een template website zeker 'http://www.hellothemes.com/themes/hellowired/'.

 

De HTML code is niet heel erg netjes opgebouwd, ondanks dat ik op sommige pagina's wel een semantische opbouw ontdek. Er is veel inline opmaak code te vinden en dat is nadelig voor je SEO. Ook de W3C validator slikt de code niet helemaal, er staan namelijk 13 fouten in de code. Ik denk ook dat de HTML / Tekst verhouding iets beter kan.

 

Qua usability zit het goed, alles dat belangrijk is valt goed op door de oranje kleur.

 

Ondanks mijn opmerkingen ben je toch zeker op de goede weg. Ik denk dat dit een webwinkel is die wel geaccepteerd kan gaan worden. Ik zou zeggen, ga zo door!

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vragen over handelsnaam, domeinnamen en doelmarkt zijn alleen om de focus en jouw doordachtzaamheid na te gaan. In domeinnaam, logo en woordgebruik op jouw webshop zie ik kapitalen, kleine letters met en zonder streepje en met en zonder .com door elkaar gebruikt worden. Mogelijk verwarrend voor klanten.

 

Land en taal lijken me in basis goed opgenomen in metadata. Of dat voor de productomschrijvingen en URI's geldt is een volgende vraag. Accessoires laten zich voor iedereen lastig omschrijven in handelsnamen en content. Andersom is een sterk merk met goede naamsbekendheid opbouwen ook lastig.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio

 

Bedankt voor je post. De webwinkel bestaat nog maar 14 weken. Er is heel veel gedaan in een korte tijd waardoor we af en toe wat foutjes maken. Er staan ook er niet zo veel producten op. Dit komt allemaal nog wel.

 

De productomschijvingen moeten nog uitgebreid worden, twitter en facebook moeten bijgehouden/aangemaakt worden.

 

In ieder geval bedankt voor je feedback.

Link naar reactie
  • 0

De website ziet er heel goed uit!

Alleen is het wel een beetje raar dat je een .com domeinnaam hebt voor een Nederlandse website. (Waarom nu niet gewoon veranderen)

En de footer ziet er ook niet echt zo professioneel uit. Maar voor de rest ziet de webshop er heel goed uit!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.