Hallo allemaal,

Ik vroeg me af als je een kleding webshop zou hebben en internationaal kleding levert(V.S./Canada/China/Japan en Australie) hoe het dan in de praktijk werkt met eventuele invoerrechten. Stel iemand uit Canada bestelt een broek bij een nederlandse webshop. Moet je het dan als cadeau verzenden of gewoon op de "legale" manier en elk kledingstuk gaat dan langs de douane? Moet er dan betaald worden en waar kan ik vinden hoeveel dat dan is per land. Ik vraag me ook af of andere webshops hun prijzen al hebben aangepast met eventuele invoerrechten in de prijzen doorberekend?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35230-kleding-webshop-internationaal/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

De link van Wouter doet het niet (meer), althans niet bij mij.

In het geval van een webshop zal je de producten doorgaans via de post verzenden. Voor meer informatie zou ik daarom even in het Handboek van de Douane kijken, hieraan is een heel hoofdstuk gewijd.

Overigens kent Nederland vrijwel geen uitvoerrechten, maar mogelijk kent het land van bestemming wel invoerrechten. Waarop deze invoerrechten worden geheven en hoe hoog de rechten zijn, dat verschilt per land en is vaak niet gemakkelijk vooraf te vinden. Ik verwacht dat de declaranten van Post NL je hier verder mee kunnen helpen, of misschien Douane zelf.

• 0

De link van Wouter doet het niet (meer), althans niet bij mij.

belastingdienst.nl valt nu ook onder de nieuwe overheidswebsites. Helaas zullen heel veel links op internet naar de oude site in een klap waardeloos zijn!

Ik gok dat douane.nl ook spoedig volgt in een nieuwe layout.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

beetje offtopic maar welke malloot beheert de website van de overheid....je kan zo eenvoudig zorgen dat je vanaf oude url toch op nieuwe url terecht komt.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar