• 0

contract voor stagaire?

hoi

 

ik heb een kleine onderneming, nu wil het jongetje wat bij mij een vakantie baantje heeft een week stage lopen voor school.

de school stelt eenzijdige eisen waarbij ik een contract van de school moet tekenen.

 

met dit schrijven van de school uit komen ze nogal arrogant over.

 

gezien het tekort aan stageplaatsen ben ik volgens mij in de positie om eisen te stellen, zo is er bijvoorbeeld niks geregeld over de verzekering.

 

is er ergens online een standaard contract voor stagaires voor bedrijven te vinden?

 

bedankt

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je geeft niet aan dat je zelf al gezocht hebt.

 

Vraag, plaats dat stagecontract hier eens, verwijder wel even de naam van de school om gedoe te voorkomen..

 

 

De min van onderwijs zit op twitter, waag er een tweet aan met de vraag, "is dit een aantrekkelijk stagecontract voor een ondernemer?" + link naar contract

twitter.com/#!/vanbijsterveldt

 

 

Ik had 2 weken geleden een soortgelijke ervaring met Fontys.

 

Binnenkort heb ik een aantal hbo en wo stageplekken te vergeven, lijkt me we de moeite.

Alleen als je wat info wil moet je eerst door een invulformulier waar je een kwartier mee bezig bent omdat hij ingevuld is vanuit de optiek van een paranoide schoolbestuur. Ok, dan geen Fontys stagelopers, niet mijn probleem.

Belgie ligt voor mij om de hoek, onderwijs is er beter en mijn doelgroep bevind zich daar ook.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik snap dat gedoe met stagiaires ook niet, hoor. In het verleden heb ik ook stageplaatsen aangeboden, maar het was voor mij geen must om stagiaires te hebben. Maar als ik dan vervolgens zag hoeveel tijd en energie ik er in moest stoppen om zelf die plekken ingevuld te krijgen, had ik zoiets van laat maar.

 

Ik dacht dat de insteek was 'School zoek stageplekken om stagiaires te plaatsen' en niet 'Bedrijven zoeken stagiaires om stageplekken te vullen'.

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hallo Munga,

 

Misschien iets aan de late kant maar de aansprakelijkheidsaspecten van de stagegever/het stagebedrijf (u dus) voor de stagiair is in het verleden mede reden geweest waarom er te weinig stageplaatsaanbieders waren. Dit is bijvoorbeeld ook door "de besturenraad voortgezet onderwijs" onderkend en erkend en zij adviseren scholen zelfs om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten zodat het stagebedrijf niet voor alle schades opdraait (zie ook hun website). Wil uw school er niet aan, verwijs hier dan naar.

 

Maar wat er ook gebeurt Munga, conform het Burgerlijk Wetboek bent u als stagebedrijf/stagegever aansprakelijk voor de veilige arbeids-/werkomstandigheden. Dus mocht de stagiair een bedrijfsongeval overkomen dan kunt u aangesproken worden (7: 658 lid 4 BW).

 

Kijk bij de aansprakelijkheidsdekkingen van/voor stagiaires (vooraf) dus met de school en met de stagiair naar de dekking voor (wie dat dan ook dekt, als het maar van te voren afgedekt wordt en dat dat bekend is bij alle betrokkenen):

[*]fouten van de stagiair bijv. schades aan uw eigendommen/zaken;

[*]fouten van de stagiair bijv. schades aan eigendommen/zaken van derden;

[*]ongevalschade en/of schades aan spullen van de stagiair zelf.

 

Ben benieuwd hoe uw concept bij de bewuste school valt (ik heb overigens tegen geringe kosten ook een exemplaar beschikbaar, maar daar kan uw eigen exemplaar toegespitst op uw eigen situatie waarschijnlijk niet tegen op).

 

Sterkte met de stagiair,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 25-1-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.