• 0

Betaal ik teveel aan mijn boekhouder?

Ik stuur 1x per 3 maanden , een envelop richting mijn boekhouder met inkoop + verkoopfacturen + aantal bonnetjes. Intotaal is het gemiddelde per maand 10x inkoopfacturen + 10x verkoopfacturen + 10 bonnetjes. Dus intotaal 30 blaadjes per maand. Ik stuur het per 3 maanden 1x op naar mijn boekhouder. Ik betaal ''per maand 83 euro''.

 

Betaal ik niet teveel? En waarom betaal ik ''iedere'' maand , terwijl ik die blaadjes 1x per 3 maanden opstuur? Is dit normaal , of kan het ook zo zijn dat ik alleen 1x moet betalen , dus 1x per 3 maanden?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Onvoorstelbaar dit. 80 euro voor 30 'papiertjes' inboeken vind je al teveel? En hoe zit het dan met de kosten die de man maakt voor de faciliteiten die hij nodig heeft om jou papiertjes in te boeken? (werkplek, computersysteem, software, back-up, telefoon) ?

 

Gun de man ook wat inkomen!

Link naar reactie
  • 0

Onvoorstelbaar dit. 80 euro voor 30 'papiertjes' inboeken vind je al teveel? En hoe zit het dan met de kosten die de man maakt voor de faciliteiten die hij nodig heeft om jou papiertjes in te boeken? (werkplek, computersysteem, software, back-up, telefoon) ?

 

Gun de man ook wat inkomen!

 

Ik vind het niet teveel. Ik vroeg me gewoon af of niet teveel betaal. Het blijkt dus dat ik niet teveel betaal. Dus mijn vraag is al beantwoord.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

wat is dit nou voor onzin >:(

 

Hoe kunnen jullie weten hoe lang die boekhouder bezig is met verwerken? En hoe komen jullie erbij dat het daarmee klaar is.

 

Ten eerste komt Altan dus blijkbaar met 30 facturen in en uit per maand langs. Dat zijn er dus 120 per kwartaal. Beetje boekhouder boekt dat in 2,5 tot 3 uur in.

 

MAAR, dan ben je er nog niet! BTW aangifte opstellen inclusief eventuele correcties. Na afloop van het jaar maakt je boekhouder de balans en winst- en verliesrekening, kijkt hij de debiteuren, crediteuren, banksaldi en BTW aangiftes, etc. na of deze aflopen met de werkelijkheid en doet hij je IB aangifte.

 

Met 80 euro per maand voor jouw eenmanszaak kun je je boekhouder echt geen oplichter noemen. En stiekem hoop ik dat hij dit leest en je als klant vaarwel zegt, want dit verdient je boekhouder niet. Omarm de beste man nu eens in plaats van te klagen over zijn kosten.

 

groet

Joost

 

 

30 x 3 = 90 blaadjes.

 

Hhahahahahahaha op deze reactie heb ik een reus voor gekregen ,en die reactie is echt grappig ahahah Joost die moetje lezen :P

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Onvoorstelbaar dit. 80 euro voor 30 'papiertjes' inboeken vind je al teveel? En hoe zit het dan met de kosten die de man maakt voor de faciliteiten die hij nodig heeft om jou papiertjes in te boeken? (werkplek, computersysteem, software, back-up, telefoon) ?

 

Gun de man ook wat inkomen!

 

Ik vind het niet teveel. Ik vroeg me gewoon af of niet teveel betaal. Het blijkt dus dat ik niet teveel betaal. Dus mijn vraag is al beantwoord.

'teveel' is meer dan het *jou* waard is. Het hele concept van een economie is dat jouw beoordeling van waarde en verdeling anders is dan die van een ander. Als je gaat vragen wat het een ander waard is, schiet jij daar heel weinig mee op.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb alleen 1 vraag gesteld aan mijn boekhouder , en verder niet. En dit is de eerste mail sinds 1 jaar tijd. Ik ben al 1.5 jaar klant van die boekhouder , en nooit heeft die wat gehoord van mij. Altijd netjes alles aftikken :)

 

Wellicht moet je je boekhouder dan eens gaan benaderen zoals jij ook risico wilt uitsluiten. Vraag de beste man om een offerte en vraag dat hij daarin zijn werkzaamheden specificeert. Je kunt zonder offerte namelijk oneindig geklooi krijgen als het echt misgaat. Dan ligt nergens vast wat hij beloofd heeft te doen voor jouw 83 euro per maand! Of erger nog, wat hij als 'meerwerk' in rekening kan brengen!

 

Ik relateer het even aan je proefrit topic waarin je wel voor je eigen aansprakelijkheid waakt. Maar een offerte van je boekhouder bewaakt ook jouw hagje (Oudhollands woord omdat je daar zo dol op bent ;D)!

 

groet en 'hik' (het is wijn)

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen 1 vraag gesteld aan mijn boekhouder , en verder niet. En dit is de eerste mail sinds 1 jaar tijd. Ik ben al 1.5 jaar klant van die boekhouder , en nooit heeft die wat gehoord van mij. Altijd netjes alles aftikken :)

 

Wellicht moet je je boekhouder dan eens gaan benaderen zoals jij ook risico wilt uitsluiten. Vraag de beste man om een offerte en vraag dat hij daarin zijn werkzaamheden specificeert. Je kunt zonder offerte namelijk oneindig geklooi krijgen als het echt misgaat. Dan ligt nergens vast wat hij beloofd heeft te doen voor jouw 83 euro per maand! Of erger nog, wat hij als 'meerwerk' in rekening kan brengen!

 

Ik relateer het even aan je proefrit topic waarin je wel voor je eigen aansprakelijkheid waakt. Maar een offerte van je boekhouder bewaakt ook jouw hagje (Oudhollands woord omdat je daar zo dol op bent ;D)!

 

groet en 'hik' (het is wijn)

Joost

 

hahahahahahahhaahahahaha :P

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik had nu juist liever gezien dat je serieus had gereageerd op mijn opmerkingen t.a.v. je boekhouder :-\

 

Ik ga dat ook vragen. Wanneer die mij als eerst een antwoord stuurt over die bedrag die ik maandelijks betaal , ga ik dat opsturen. En kijken hoe het precies in elkaar zit.

 

Dan heb ik ook gelijk een beetje zekerheid hoe hij te werk gaat hoeveel uur etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Ik ga dat ook vragen. Wanneer die mij als eerst een antwoord stuurt over die bedrag die ik maandelijks betaal , ga ik dat opsturen. En kijken hoe het precies in elkaar zit.

 

Dan heb ik ook gelijk een beetje zekerheid hoe hij te werk gaat hoeveel uur etc.

 

 

nee bijdehand,

 

Je gaat er gewoon komende week langs en je maakt het bespreekbaar. Niets afwachten, gewoon doen!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hhahahahahahaha op deze reactie heb ik een reus voor gekregen ,en die reactie is echt grappig ahahah Joost die moetje lezen :P

 

die reus was van mij, vergat mijn naam erbij te zetten, beetje zelfspot op zijn tijd is goed.. :)

 

Ik lachte me rot :P wel goeie hehe. Ook Joost mag soms ''gebasht'' worden ookal is die moderator :P

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik ga dat ook vragen. Wanneer die mij als eerst een antwoord stuurt over die bedrag die ik maandelijks betaal , ga ik dat opsturen. En kijken hoe het precies in elkaar zit.

 

Dan heb ik ook gelijk een beetje zekerheid hoe hij te werk gaat hoeveel uur etc.

 

 

nee bijdehand,

 

Je gaat er gewoon komende week langs en je maakt het bespreekbaar. Niets afwachten, gewoon doen!

 

Dat komt goed :) Bedankt voor de tip :)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Leuk hoor, maar weet je wel dat een beetje garagebedrijf voor een monteur 80,- excl BTW vraagt. Jij hebt het hier over 70,- per maand. Beetje zinloos.

 

80 euro? Ik betaal er 30 á 40 euro maximaal voor :) (Turkse garagebedrijf)

 

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

en je berekend dan 100 door aan je klant? ::)

 

 

Nee ik bereken niks door. Ik koop die ding gewoon goedkoop in en als er wat te maken valt laat ik het maken en dan verkoop ik het gewoon.

 

En ik ben daarnaast ook bijna altijd , (90% á 95% van mijn voorraad) goedkoopste van heel NL.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

80 euro? Ik betaal er 30 á 40 euro maximaal voor :) (Turkse garagebedrijf)

 

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

 

das wel grappig, want zonder bonnetje kun je ook de kosten niet declareren in je administratie als bedrijfskosten.. kom je netto toch weer net zo duur uit als die witte monteur.

 

..o ja en met wit bedoel ik gewoon "netjes met belasting" ipv zwart werken en niet de kleur van de monteur ;D

Link naar reactie
  • 0

 

80 euro? Ik betaal er 30 á 40 euro maximaal voor :) (Turkse garagebedrijf)

 

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

 

das wel grappig, want zonder bonnetje kun je ook de kosten niet declareren in je administratie als bedrijfskosten.. kom je netto toch weer net zo duur uit als die witte monteur.

 

..o ja en met wit bedoel ik gewoon "netjes met belasting" ipv zwart werken en niet de kleur van de monteur ;D

 

 

hahaha :P

 

Je hebt daar wel gelijk in , alleen ik betaal toch liever 30 á 40 euro , dan 80 euro. :) En die mensen werken niet zwart. Ga maar is een keer langs een Turkse garage , die geven je nooit een bon. Ik weet niet hoe hun dat doen met belasting , maar ik had een keer gevraagd en ze zeiden van dat ze een totale bedrag geven aan wat ze hebben gedaan ofzo. En dat ze dan daarover belasting betalen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zit bij een Bovag garage die al 12 jaar mijn auto's onderhoud en die rekend 45 euro per uur, dat is incl gebruik van de garage, uiteraard excl materialen en afvoerkosten. Ik vind persoonlijk 80 euro nogal veel geld, zelfs bij de Merdeces dealer in het forepark betaalik maar 60 euro (maar deze doen er ineens wel 2 keer zo lang over.

Link naar reactie
  • 0

de belastingdienst leest nooit mee op een forum

 

Nice! Dat doen ze inderdaad heel regelmatig

 

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.