• 0

Betaal ik teveel aan mijn boekhouder?

Ik stuur 1x per 3 maanden , een envelop richting mijn boekhouder met inkoop + verkoopfacturen + aantal bonnetjes. Intotaal is het gemiddelde per maand 10x inkoopfacturen + 10x verkoopfacturen + 10 bonnetjes. Dus intotaal 30 blaadjes per maand. Ik stuur het per 3 maanden 1x op naar mijn boekhouder. Ik betaal ''per maand 83 euro''.

 

Betaal ik niet teveel? En waarom betaal ik ''iedere'' maand , terwijl ik die blaadjes 1x per 3 maanden opstuur? Is dit normaal , of kan het ook zo zijn dat ik alleen 1x moet betalen , dus 1x per 3 maanden?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Ik vind het niet teveel. Ik vroeg me gewoon af of niet teveel betaal. Het blijkt dus dat ik niet teveel betaal. Dus mijn vraag is al beantwoord.

 

Bovendien zit Altan nog steeds te zaniken over een boekhouder die hij blijkbaar al ingehuurd had. Denk dan na voordat je accoord gaat, niet pas erna. Zulke zeikklanten ben je beter kwijt dan rijk.

mooi gesproken, hoog tijd voor een slotje!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

hahaha, die naïviteit, heerlijk!! ;D ;D ;D vooral zo doorgaan.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

hahaha, die naïviteit, heerlijk!! ;D ;D ;D vooral zo doorgaan.

 

Dus jij zegt dat de belastingdienst niet weet hoe al die autosloperijen , autogarages te werk gaan? Denk je dat de belastingdienst dom is :) ?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan heeft wel gelijk, op autoslopperijen krijg je nooit bonnen of facturen. Ze zullen uiteraard wel BTW afdragen, maar een bon krijg je er niet van. En als je daar echt een probleem mee hebt, dan ga je gewoon naar een dealer toe en betaal je het tiendubbele.

 

Dat is trouwens hetzelfde met het wegbrengen van oude metalen, ook hier is geen kassa het is gewoon wegen en dan krijg je een x bedrag.

 

Het is misschien een ander verhaal als je het laat ophalen, maar met wegbrengen is het nooit zo. Tenminste niet hier in de randstad en heb al bij verschillende bedrijven tonnen aan oud ijzer weggebracht.

Link naar reactie
  • 2

Ja, maar een bon/factuur verstrekken aan consumenten is ook niet verplicht.. Dus je zult jezelf eerst als ondernemer bekend moeten maken voordat zij een factuur moeten verstrekken. Dus in formele zin overtreden ze de wet niet door geen bon te geven behalve als jij vraagt om een btw bon op naam en ze weigeren dat.. en natuulijk in veel gevallen komt die weigering voort uit de "wet op de toegepaste luiheid" en niet uit belastingontduiking en zelfs bij de Hema, blokker en andere winkels word je met grote ogen aangekeken en soms geirriteerd doorverwezen naar de klantenservice balie waar je dan vaak eerst ook nog de opmerking krijgt "het staat toch al op het bonnetjuhh.."

 

Feit blijft dat de ondernemer die zakelijke kosten zonder bonnetje koopt en dus deze kosten niet in zijn administratie verwerkt meestal een dief van eigen portomonee is..

 

Toch maar even een voorbeeld.

Uitgangspunt is dat beide ondernemers zich wel aan de wet houden, dus de verkoper geeft geen factuur omdat hij niet weet dat hij met een ondernemer te maken heeft en de koper boekt niet stiekum toch de betaling als kosten in zijn administratie..

 

Aanschaf onderdeel bij de merkgarage: 80 euro incl btw keurig met factuur

Aanschaf onderdeel bij algemene garage: 50 euro incl btw zonder factuur. dat is toch mooi bijna 40% goedkoper

 

De kosten van het onderdeel van de merkgarage kent de volgende voordelen

- 19% btw terugvragen 80 / 119 * 19 = 12,77 btw terugvragen

- netto bedrag (80-12,77) = 67,23 zijn bedrijfskosten,

> bij het laagste inkomstenbelasting tarief 33,1% = 22,25 minder belasting.

> bij het middentarief (wat veel ondernemers wel halen) 42% = 28,20

 

De aanschaf kost de ondernemer dus 80-12,77-22,25 = 44,98 dat is dus 5 euro goedkoper als dat generieke onderdeel zonder factuur. en bij 42% belasting worden de nettokosten 39,03 euro en dus 11 euro goedkoper.

 

Moraal van het verhaal: Als ondernemer moet je stoppen met denken als een consument, voor een consument staat het als een paal boven water zonder bon is veel goedkoper, zelfs ik zou het dan nog doen..

Als ondernemer: als je geen bon krijgt moet het voordeel dus minstens 50% zijn voordat het een beetje zin heeft om zonder bon te kopen.

Dus als je ook daadwerkelijk van je goedkopere inkoop wilt profiteren zul je ze toch echt om een bon moeten vragen. Desnoods zonder btw als ze dat te moeilijk vinden om uit te rekenen.. maar met die bon kun je tenminste wel de kosten als bedrijfskosten van de winst aftrekken. waardoor je alleen het btw voordeel mist.

 

 

Link naar reactie
  • -4

Met de opsomming hierboven ga je nu zelf op de stoel van een jurist makelaar of notaris zitten en zeg je eigenlijk dat je van alle markten thuis bent.

 

ik vind het toch een beetje in tegenspraak met wat je in andere topics verkondigd.

 

zoals de ondernemer verkeerd kan inboeken zou jij ook zo maar een verkeerd advies kunnen geven.

 

 

Beste Henk,

 

Er is hier door iemand een vraag gesteld over de hoogte van het tarief van een boekhouder. Dan geef ik een reactie dat het aantal te besteden uren van een boekhouder niet alleen blijft bij het invoeren van gegevens, hoe weinig dat misschien ook lijkt. Je zal als eindverantwoordelijke (wat je als boekhouder voor kleine bedrijven bent) ook aan meer dingen moeten dingen en daarvoor controles moeten uitvoeren, zoals toeslagen, het wel of niet toekennen van een reele arbeidsbeloning van een partner, de hoogte van het inkomen van de partner, eventuele huurtoeslag die om de hoek kan komen kijken, enz.enz.enz.enz. En ja, daarvoor zal je dus ook betalen als je een boekhouder inschakelt die jouw financiele zaken gaat doen. Wellicht wordt dat niet altijd meegenomen in de overweging of een boekhouder te veel vraagt of te weinig.

 

Wat jij dan vervolgens wilt zeggen n.a.v. mijn bericht ontgaat me eerlijk gezegd. Ik heb dan de indruk dat jij denkt dat een boekhouder alleen maar gegevens invoert (wat alles zegt over jouw niveau als boekhouder, als je dat al bent, dat weet ik niet), en dat het daarbij ophoudt en dat je vooral je niet moet gaan bemoeien met andere zaken als boekhouder en alles wat buiten het invoeren ligt dan maar moet doorverwijzen naar een jurist , advocaat e.d. ? Sorry dat ik 5 jaar een incassobureau heb gehad en dan jurische ervaring heb opgedaan en daarmee klanten verder helpt, en vaak onderwerpen bestudeer waarmee ondernemers bij me komen als ze er zelf niet uitkomen. Ik begrijp eigenlijk dat ik dat dan óf in mijn eigen tijd moet doen óf dan maar uit het raam moet gaan kijken als men vragen worden gesteld over dat vakgebied ?

 

Hoe dan ook, ik had je al eerder gevraagd niet op mijn berichten te reageren, kennelijk heb je te weinig ervaring of zo om goed antwoord te geven of bepaalde dingen in te zien. Geeft niks, we zijn allemaal klein begonnen, maar houdt dat gebrek aan ervaring dan bij jezelf zou ik zeggen.

 

 

 

 

 

 

 

Mod edit, even de quote hersteld

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar een bon/factuur verstrekken aan consumenten is ook niet verplicht.. Dus je zult jezelf eerst als ondernemer bekend moeten maken voordat zij een factuur moeten verstrekken. Dus in formele zin overtreden ze de wet niet door geen bon te geven behalve als jij vraagt om een btw bon op naam en ze weigeren dat.. en natuulijk in veel gevallen komt die weigering voort uit de "wet op de toegepaste luiheid" en niet uit belastingontduiking en zelfs bij de Hema, blokker en andere winkels word je met grote ogen aangekeken en soms geirriteerd doorverwezen naar de klantenservice balie waar je dan vaak eerst ook nog de opmerking krijgt "het staat toch al op het bonnetjuhh.."

 

Ik kom al jaren niet meer in een supermarkt, maar ik kan me herinneren dat er vroeger bij de Edah zoiets als "wij verstrekken niet aan bedrijven en schrijven geen btw bonnen uit" op de deur stond....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kom al jaren niet meer in een supermarkt, maar ik kan me herinneren dat er vroeger bij de Edah zoiets als "wij verstrekken niet aan bedrijven en schrijven geen btw bonnen uit" op de deur stond....

 

Ach ja dat staat op gelijke voet met de Makro die niet aan particulieren wil leveren en dus moet je met een KvK inschrijving komen en als je zus of je ouders wilt laten kopen voor jou moeten ze een machtiging hebben van jou en legitimatie meenemen..

het is maar hoe lastig je het wil maken en in hoeverre je behoefte hebt om klantgroepen uit te sluiten. Bij de makro begrijp ik dat prima, daar zijn de prijzen lager, bij Edah zal het motief vermoedelijk liggen in "de complexiteit van het proces" ofwel dan moeten ze baliemedewerkers daar ook weer in trainen.. of het was een Edah van een franchisenemer die geen zin had in dat gezeik met bonnetjes ;)

 

punt van mijn betoog was vooral dat elke ondernemer goed moet bedenken wat voor hem het voordeligst is en dan is met btw factuur kopen al heel snel voordeliger.. en als je dat doorhebt waarom dan nog naar die jongens die niet aan bonnetjes doen. Als die autoslopers en garages vaak genoeg de vraag krijgen of merken dat ondernemers wegblijven en de omzet daalt dan gaan ze vanzelf bonnetjes schrijven.

uiteindelijk blijkt "wie schrijft die blijft.." * voor ondernemers maar al te vaak een kille waarheid te zijn.

 

 

 

______________________

Wie schrijft, die blijft

Wie zijn boekhouding goed bijhoudt, die kan de zaak overzien, maar wie dat niet doet kan zijn bedrijf niet in stand houden. Ook wel: als je iets geschreven hebt word je niet vergeten.

Link naar reactie
  • 0
Hoe dan ook, ik had je al eerder gevraagd niet op mijn berichten te reageren, kennelijk heb je te weinig ervaring of zo om goed antwoord te geven of bepaalde dingen in te zien. Geeft niks, we zijn allemaal klein begonnen, maar houdt dat gebrek aan ervaring dan bij jezelf zou ik zeggen.

 

 

Nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord? :P en daarnaast is H.L. een forum met duidelijke gebruiksvoorwaarden zonder beperking van inhoudelijke reacties op topics. Mocht ik hier toch van afgeweken zijn dan verneem ik dat graag van de mods.

 

In mijn reactie zeg ik alleen maar dat je heel veel petten op zet terwijl je continue verkondigd dat alleen een boekhouder de aangewezen persoon is om de administratie te voeren. Vervolgens komt er dan een opsomming van allerhande taken waar andere adviseurs voor zijn .

 

Met jouw reacties doe je een heleboel specialisten met andere disciplines te kort. In jouw ogen zijn die dan weer overbodig.

 

zei een ondernemer die al sinds 1983 actief is en al die tijd nog steeds dezelfde boekhouder heeft.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Henk,

 

Er is hier door iemand een vraag gesteld over de hoogte van het tarief van een boekhouder. Dan geef ik een reactie dat het aantal te besteden uren van een boekhouder niet alleen blijft bij het invoeren van gegevens, hoe weinig dat misschien ook lijkt. Je zal als eindverantwoordelijke (wat je als boekhouder voor kleine bedrijven bent) ook aan meer dingen moeten dingen en daarvoor controles moeten uitvoeren, zoals toeslagen, het wel of niet toekennen van een reele arbeidsbeloning van een partner, de hoogte van het inkomen van de partner, eventuele huurtoeslag die om de hoek kan komen kijken, enz.enz.enz.enz. En ja, daarvoor zal je dus ook betalen als je een boekhouder inschakelt die jouw financiele zaken gaat doen. Wellicht wordt dat niet altijd meegenomen in de overweging of een boekhouder te veel vraagt of te weinig.

 

Volgens mij moet jij nu terug naar de schoolbanken. Een boekhouder is nooit eindverantwoordelijke. Dat is en blijft de ondernemer zelf. Of sluit jij zo'n contract af dat alle boetes, naheffingen etc etc voor de jouw rekening komen?

 

Ik begrijp wel wat Roel zegt, maar de autoslopperijen en recycling bedrijven zullen nooit bonnen gaan schrijven. Je hebt vaak geen keus om naar een ander te gaan. Vooral als je met een vracht vol staal staat, ga je niet naar een andere stad rijden omdat je daar wel een bon krigjt.

Link naar reactie
  • -1

Sorry, je hebt niet gelijk. Ik zal dat uitleggen, je gaat te kort door de bocht. Voor de BELASTINGDIENST is de ondernemer verantwoordelijk voor zijn aangifte, althans, zo was het. Tegenwoordig kan je ook als boekhouder aangesproken worden op fouten in de aangifte van een ondernemer.

 

Maar als je als boekhouder fouten loopt te maken, dingen niet aankondigt, of gewoon foute informatie verstrekt, dan kan je weldegelijk worden aangesproken door de ondernemer die van mening is dat je je werk niet goed gedaan hebt. Op dit moment heb ik een claim neergelegd bij een ex-boekhouder van een nieuwe klant van mij vanwege vergaande gemaakte boekhoudkundige en fiscale fouten. Die heeft nu antwoord gegeven via zijn advocaat. Hoe dat moet aflopen, dat weet ik nog niet, maar duidelijk is dat je als boekhouder verantwoording hebt. Jouw conclusie is te kort door de bocht en ronduit onwaar.

 

Je bent als boekhouder dus wel degelijk eindverantwoordelijke die dingen op zijn bord kan krijgen. En daarvoor moet je betalen als ondernemer als je een boekhouder in de arm neemt.

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

Nu weer even inhoudelijk op de vraag van Altan:

 

Altan stuurt op jaarbasis 30x12=360 facturen naar zijn boekhouder en wil weten of hij te duur uit is. Inmiddels blijkt uit alle antwoorden dat het tarief wat zijn boekhouder in rekening brengt door iedereen als heel erg acceptabel gevonden wordt.

 

Momenteel zijn er genoeg aanbieders waarbij je de documenten scant verzend en die dan de boekhouding verzorgen. Ik heb even op 2 websites gekeken wat het voor Altan zou kosten als hij op deze manier te werk zou gaan.

 

Yuki zou het kunnen doen voor 59,00 euro per maand bij 300 stukken op jaarbasis en 77,00 euro bij 400 stukken op jaarbasis.

 

Scan@d zou het kunnen doen voor 96,00 euro per maand. (alle bedragen ex btw)

 

De werkzaamheden in deze bedragen betreffen:

 

Aangifte omzetbelasting

Opstellen jaarrekening

Aangifte inkomstenbelasting

 

met bovenstaande offertes in ogenschouw mag Altan zelf de conclusie trekken.

 

P.S. bij bovenstaande aanbieders heb ik ook gekeken voor mijn eigen situatie. Met meer boekstukken per jaar kwam het voor mij nog onvoordeliger uit. Er zijn ongetwijfeld meer aanbieders met een dergelijk calculatiemodel en misschien zijn er ook die goedkoper zijn. Ik heb alleen de tijd niet om het hele internet hier voor af te struinen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • -1

Hoe dan ook, ik had je al eerder gevraagd niet op mijn berichten te reageren, kennelijk heb je te weinig ervaring of zo om goed antwoord te geven of bepaalde dingen in te zien. Geeft niks, we zijn allemaal klein begonnen, maar houdt dat gebrek aan ervaring dan bij jezelf zou ik zeggen.

 

 

Met jouw reacties doe je een heleboel specialisten met andere disciplines te kort.

 

 

 

 

Vind je het erg dat ik je weer niet begrijp ?? Als jij naar de huisarts gaat, dan kan die jou doorverwijzen naar een specialist of inschatten dat het zo'n vaart niet loopt en het nog even aanzien of de handeling zelf uitvoeren als die heel herkenbaar is. Als de huisarts iedereen alleen doorverwijst zonder je ooit te bekijken, dan is het gewoon geen goede huisarts, en zo mag je het verschil tussen een goede boekhouder en een matige boekhouder ook zien. Een "foute" boekhouder voert alleen in maar doet het voorkomen alsof hij van alles op de hoogte is, maar een klant heeft daar uiteindelijk helemaal niets aan.

 

Moet ik nog even doorgaan, of ben jij zo iemand die het niet wil begrijpen ?

 

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0
en zo mag je het verschil tussen een goede boekhouder en een matige boekhouder ook zien. Een "foute" boekhouder voert alleen in maar doet het voorkomen alsof hij van alles op de hoogte is, maar een klant heeft daar uiteindelijk helemaal niets aan.

 

??? en nu in jip en janneke taal? of slaat dit op jouzelf?

Link naar reactie
  • 1

Vind je het erg dat ik je weer niet begrijp ?? Als jij naar de huisarts gaat, dan kan die jou doorverwijzen naar een specialist of inschatten dat het zo'n vaart niet loopt en het nog even aanzien of de handeling zelf uitvoeren als die heel herkenbaar is. Als de huisarts iedereen alleen doorverwijst zonder je ooit te bekijken, dan is het gewoon geen goede huisarts, en zo mag je het verschil tussen een goede boekhouder en een matige boekhouder ook zien. Een "foute" boekhouder voert alleen in maar doet het voorkomen alsof hij van alles op de hoogte is, maar een klant heeft daar uiteindelijk helemaal niets aan.

 

 

Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens. Een goede "boekhouder" weet wat hij kan en wat hij niet kan. Aan de hand van een concrete situatie geeft hij zijn klant advies, dat is ofwel een advies m.b.t. de te voeren strategie of een advies voor een specialist die de klant verder kan helpen. Het kan natuurlijk ook een combinatie van beiden zijn.

Nu denk ik zelf dat de term "boekhouder" de landing al lang niet meer dekt. Een boekhouder is iemand die de boeken bijhoudt. Er zijn nog steeds mensen die alleen maar dat doen: lever een stapel facturen aan en die komen 14 dagen later over de schutting teruggegooid zonder boeh, bah of ander commentaar.

Er zijn mensen die daar gelukkig van worden, zowel de boekhouder al de klant. Ik geloof daar niet in en kan mij veel meer vinden in de lijn die hierboven wordt uitgestippeld: je bent een allround adviseur voor jouw klant, met een duidelijk accent op administratief en fiscaal gebied. En op deze manier kun je veel voor je klant betekenen en veel extra kosten uitsparen. Bovendien gaat het in mijn ogen juist over de relatie tussen de ondernemers, alleen dan kun je samen echt slagen maken.

 

Maar hoe je deze persoon nou zou moeten noemen... bij gebrek aan beter misschien toch maar gewoon "boekhouder"?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dan ban ik heel blij dat ik een boekhouder heb dit dat dus juist niet doet. Een boekhouder moet doen waar je hem voor vraagt en niet meer of minder. Ik irj langs gooi die map af en 2 weken later pik ik hem weer op, meet daarbij de aangifte en een simpele jaarrekening, eventueel aangevuld met wat wijzigingen.

 

Als je mij inhuurt voor een evenement dan ga ik ook niet zonder overleg me ineens bemoeien met dingen die ik niet hoef te doen. En dan vervolgens de rekening sturen.

JE spreekt duidelijka f wat je wel en niet gaat doen en adviseerd de klant/opdrachtgever in dingen die hij/zij eventueel zou kunnen vergeten. Maar als iemand vraagt om een podium incl verlichting dan ga ik geen speakers neerzetten omdat ik denk dat dit wel handig is.

 

Hetzelfde geldt voor Altan, hij hoeft geen boekhouder die langskomt en wil praten over boekhouden. Hij kiest ervoor om de boel weg te brengen en zich bezig te houden met de in en verkoop van auto's.

 

 

Maar daarmee heeft Dennis gelijk, voor ieder wens is een boekhouder. Helaas heeft iedereen in de branche hetzelfde naampje.

Link naar reactie
  • 1
Die eindeloze woordentwist voegt helemaal niks toe. Als je perse het laatste woord wil hebben, doe dat dan niet op dit forum. Ongeacht wie gelijk heeft. Kijk thuis in de spiegel en vloek een keer. Maar blijf weg van die reply-button.

 

Je hebt helemaal gelijk :) laat me teveel meeslepen :P

 

 

   

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan ban ik heel blij dat ik een boekhouder heb dit dat dus juist niet doet. Een boekhouder moet doen waar je hem voor vraagt en niet meer of minder.

 

 

Gelukkig zijn mijn klanten bijzonder content met de manier waarop ik met hun concrete situatie omga ;D Vanzelfsprekend gaat dit volledig in overleg en zonder onverwachte konijnen uit de hoge hoed (lees: facturen van honderden zo niet duizenden euro's voor het meerwerk). En ik adviseer ook altijd eerlijk of het geld gaat opleveren of niet en, belangrijker, of de voorgestelde handelingen al dan niet uitgevoerd moeten worden.

Je hebt een paar extra ogen tot je beschikking en je zegt bij voorbaat: ik maak daar geen gebruik van! Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Niemand is toch onfeilbaar? Juist bij een houding van: "ik doe waar ik voor betaald wordt en niets meer dan dat" gaat het volgens mij fout. Uitvoerders heb je overal, denkers moet je koesteren.

Ik hoop dat jij ook zou aangeven dat een bepaalde locatie voor een podium niet geschikt is, bijvoorbeeld omdat 3/4 van de zaal er dan geen zicht op heeft. Zo moet je het zien. Je signaleert en als de opdrachtgever zegt dat hij het podium toch daar wil hebben (en je overtreedt de wet niet) dan bouw je het gewoon daar op.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Nu weer even inhoudelijk op de vraag van Altan:

 

Altan stuurt op jaarbasis 30x12=360 facturen naar zijn boekhouder en wil weten of hij te duur uit is. Inmiddels blijkt uit alle antwoorden dat het tarief wat zijn boekhouder in rekening brengt door iedereen als heel erg acceptabel gevonden wordt.

 

Momenteel zijn er genoeg aanbieders waarbij je de documenten scant verzend en die dan de boekhouding verzorgen. Ik heb even op 2 websites gekeken wat het voor Altan zou kosten als hij op deze manier te werk zou gaan.

 

Yuki zou het kunnen doen voor 59,00 euro per maand bij 300 stukken op jaarbasis en 77,00 euro bij 400 stukken op jaarbasis.

 

Scan@d zou het kunnen doen voor 96,00 euro per maand. (alle bedragen ex btw)

 

De werkzaamheden in deze bedragen betreffen:

 

Aangifte omzetbelasting

Opstellen jaarrekening

Aangifte inkomstenbelasting

 

met bovenstaande offertes in ogenschouw mag Altan zelf de conclusie trekken.

 

P.S. bij bovenstaande aanbieders heb ik ook gekeken voor mijn eigen situatie. Met meer boekstukken per jaar kwam het voor mij nog onvoordeliger uit. Er zijn ongetwijfeld meer aanbieders met een dergelijk calculatiemodel en misschien zijn er ook die goedkoper zijn. Ik heb alleen de tijd niet om het hele internet hier voor af te struinen.

 

 

 

 

 

Ik betaal ''incl'' btw 83 euro. Dus mijn boekhouder is niet duur.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Gelukkig zijn mijn klanten bijzonder content met de manier waarop ik met hun concrete situatie omga ;D Vanzelfsprekend gaat dit volledig in overleg en zonder onverwachte konijnen uit de hoge hoed (lees: facturen van honderden zo niet duizenden euro's voor het meerwerk). En ik adviseer ook altijd eerlijk of het geld gaat opleveren of niet en, belangrijker, of de voorgestelde handelingen al dan niet uitgevoerd moeten worden.

Je hebt een paar extra ogen tot je beschikking en je zegt bij voorbaat: ik maak daar geen gebruik van! Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Niemand is toch onfeilbaar? Juist bij een houding van: "ik doe waar ik voor betaald wordt en niets meer dan dat" gaat het volgens mij fout. Uitvoerders heb je overal, denkers moet je koesteren.

Ik hoop dat jij ook zou aangeven dat een bepaalde locatie voor een podium niet geschikt is, bijvoorbeeld omdat 3/4 van de zaal er dan geen zicht op heeft. Zo moet je het zien. Je signaleert en als de opdrachtgever zegt dat hij het podium toch daar wil hebben (en je overtreedt de wet niet) dan bouw je het gewoon daar op.

 

Helemaal mee eens, maar dat doe ik in het begin traject, eigenlijk al voor het maken van een offerte (misschien is de verglijking daarom niet helemaal goed). Het eerste bezoek is altijd gratis en soms kom je er met de klant achter dat ze mijn inzet helemaal niet nodig hebben. Dat is dan wel jammer, maar ze zijn dan vaak wel heel blij.

 

Je quote mij niet helemaal goed. Ik doe niet meer dan nodig is zonder overleg met de opdrachtgever. Want er kan wel degelijk een andere reden achter zijn. In mijn geval is het vaak het geval dat er meerdere leveranciers zijn.

 

En natuurlijk is het extra paar ogen wel leuk voor je boekhouding, maar dat kost wel geld en ik vind het voor mijn bedrijf niet nodig. En aan Altan's reactie te zien, is hij prima tevreden over het resultaat ten opzichte van de kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.