• 0

Webwinkel online! Hoe ga ik beginnen?

Af en toe zag ik het een beetje als het eindpunt, de dag waarop de webwinkel eindelijk de lucht in kon gaan.. want dit was waar het naartoe werken was! Natuurlijk is het pas het begin, maar vandaag werd ik even flink gedemotiveerd door een Google Adwords professional. >;(

 

Door een hoop gesodemieter afgelopen ruime jaar (een vervelende breuk in de vof, medische klachten, ziekenhuis opnames en herstel) is de financiële situatie er niet beter op geworden. Ik had bedacht dat de webshop dan maar niet met een kanon 'on-air' geschoten moest worden, dat een rustigere start beter is.

 

Mijn plannen voor de nabije toekomst, om met weinig kosten de eerste klanten kennis te laten maken met de webwinkel zijn:

 

* Lokale actie, in mijn woonplaats 5000 flyers te bezorgen. Een videocamera aan een sleutelhanger krijg je gratis bij de eerste bestelling van 25EUR of meer.

* Promoten via mijn SocialMedia accounts.

* Binnenkort na lange tijd weer eens gadgets gaan verkopen op de bazaar in Vleuten; promoten én wat verdienen.

* Een aanvraag bij promodeals om mijn weekaanbieding tegen betaling per verkoop op hun dag- en weekaanbieding sites te promoten

* Een mailing sturen met een leuke actie erin, en die sturen naar alle e-mailadressen die ik afgelopen jaar heb verzameld met marktplaats handel (om de markt te testen heb ik zo'n 500 mensen wat verkocht, waardoor ik ook een goed idee heb van mijn doelgroep)

* Mijn producten via marktplaats blijven aanbieden en mensen via die weg naar mijn site te leiden

* Daarnaast hoop ik ook via mijn Youtube kanaal enkele mensen naar mijn site te kunnen leiden.

* Én: Adwords! Ik had ruim 2000 vouchercodes van 50 euro ondertussen :P, dus ik vandaag bellen om er maar eens eentje te gebruiken. De Adwords verkoper heeft duidelijk laten merken dat het weinig zin heeft voor mij, als ik er niet gelijk een klap geld bij stort voor een campagne. Nou had ik ook niet verwacht dat ik door deze vouchercode kon stoppen met werken, maar had wel verwacht dat ik even leuk kon kijken hoe alles nou werkt. Bijv. in twee weken tijd de 50 euro opmaken, al is het alleen om een aantal bezoekers te krijgen en te kunnen testen hoe ik die info vervolgens kan analyseren in de software van mijn webhoster.

Ik hoorde echter alleen maar enorme bedragen, en dat ik wel aan zo'n 0,75 CPC moest denken.

 

 

Wat ik wil:

De komende weken/maanden langzaam omzet gaan genereren, budget is laag. Ik verwacht dat mijn doelgroep impulsief is met aankopen, waardoor ik mijn vragen heb bij het 'gerichte' voordeel van Adwords.

 

 

Wat ik me afvraag

Kan adwords in mijn geval wel uitkomst bieden of moét ik daarmee echt een tijd hard investeren om het er op lange termijn uit te halen? In welke hoek kan ik het best zoeken? Is er misschien een ervaringsdeskundige met een wijs woord?

 

En, ik hoor natuurlijk graag wat jullie van de webwinkel vinden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je je Adwords campagnes een beetje rendabel hebt ben je inderdaad echt wel duizend euro of meer kwijt. 75 cent per klik is zeker een gangbaar bedrag.

 

Als je het goed wilt aanpakken moet je weten wat voor advertenties, zoekwoorden, landingspagina's en zulke dingen meer effectief zijn. Om dat te weten te komen moet je het uitproberen en meten, aanpassen, meten, aanpassen etc. Dit is niet iets wat je even voor een paar meijer voor elkaar hebt.

 

Het betekent concreet dat je veel tijd en geld moet investeren om het rendabel te maken. Daar staat tegen over dat het je wel veel sneller en meer klanten op levert dan veel andere marketing methoden dat doen.

 

Je zegt dat je duizenden codes hebt. Zet daarmee eens wat campagnes op en zorg dat je zo'n coupon binnen 1 dag verbrand hebt. Probeer veel varianten van advertenties, zoekwoorden en landingspagina's uit. Daar zul je al aardig wat van moeten kunnen leren.

Link naar reactie
  • 0

je mag er maar 1 gebruiken per btw nummer >;(

 

 

Voordat je je Adwords campagnes een beetje rendabel hebt ben je inderdaad echt wel duizend euro of meer kwijt. 75 cent per klik is zeker een gangbaar bedrag.

 

Als je het goed wilt aanpakken moet je weten wat voor advertenties, zoekwoorden, landingspagina's en zulke dingen meer effectief zijn. Om dat te weten te komen moet je het uitproberen en meten, aanpassen, meten, aanpassen etc. Dit is niet iets wat je even voor een paar meijer voor elkaar hebt.

 

Het betekent concreet dat je veel tijd en geld moet investeren om het rendabel te maken. Daar staat tegen over dat het je wel veel sneller en meer klanten op levert dan veel andere marketing methoden dat doen.

 

Je zegt dat je duizenden codes hebt. Zet daarmee eens wat campagnes op en zorg dat je zo'n coupon binnen 1 dag verbrand hebt. Probeer veel varianten van advertenties, zoekwoorden en landingspagina's uit. Daar zul je al aardig wat van moeten kunnen leren.

Link naar reactie
  • 0

Huh? Links naar eigen initiatieven graag in de handtekening van het profiel en niet in berichten zelf.

 

En, ik hoor natuurlijk graag wat jullie van de webwinkel vinden!

 

Sitechecks in een apart 'Wat vinden jullie van mijn...?' volgens de opmaak van voorgangers (zie readme).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Veel tijd investeren in Google Adwords, gooi je nou per definitie ook geld in de put door de Adwords beginnersfouten?

Stel dat ik zo'n 1000 a 1500 wil investeren in een aantal campagnes... waar haal ik de informatie vandaan? Heb je wel echt wat aan zo'n Adwords begeleider voor een maand? Zijn ze op mijn succes gericht?

 

Heb jij dit voor kabeltje zelf aangepakt Wouter?

Link naar reactie
  • 0

je mag er maar 1 gebruiken per btw nummer >;(

Is dat zo? Dat is dan kennelijk sinds kort. Veel mensen op het Webwinkelforum zijn fervent spaarder van deze coupon codes en financier(d)en er al hun marketing mee..

 

 

Veel tijd investeren in Google Adwords, gooi je nou per definitie ook geld in de put door de Adwords beginnersfouten?

Stel dat ik zo'n 1000 a 1500 wil investeren in een aantal campagnes... waar haal ik de informatie vandaan? Heb je wel echt wat aan zo'n Adwords begeleider voor een maand? Zijn ze op mijn succes gericht?

Je zal zeker geld uitgeven wat niet meer terug komt, ja. Dan adverteer je bijvoorbeeld op het verkeerde woord of is je landingspagina niet goed genoeg. Zulke dingen moet je continue verbeteren.

 

Als het een gecertificeerde adwords professional is (te controleren via Google zelf) dan heeft dat toegevoegde waarde om zo iemand je te laten helpen. Deze gecertificeerde mensen hebben een opleiding gehad van Google en weten waarmee ze bezig zijn. Het is hun werk om jou succesvol te maken. Hoe succesvoller jij bent, hoe meer zij ook verdienen.

Heeft hij niet zo'n certificaat van Google, dan moet je er niets mee beginnen, wat diegene je ook wijs probeert te maken. Maar het kan zeker geen kwaad om het eerst zelf eens te proberen voor een paar honderd euro.

Heb jij dit voor kabeltje zelf aangepakt Wouter?

In het begin deden wij de marketing zelf. Toen (2007) was het nog wel iets makkelijker dan het nu is. Er was veel minder concurrentie dan nu en dus was de clickprijs een stuk lager.

Nu zijn er elke maand weer nieuwe studentjes bij die de clickprijs opdrijven en dan weer verdwijnen omdat Adwords niet rendabel voor hen is. Er zit inmiddels een bureau op die Adwords in beheer heeft voor ons en die er voor zorgt dat deze studentjes niet succesvol worden via Adwords en dat het ons niet te veel geld kost en genoeg opbrengt.

Link naar reactie
  • 0

Is dat zo? Dat is dan kennelijk sinds kort. Veel mensen op het Webwinkelforum zijn fervent spaarder van deze coupon codes en financier(d)en er al hun marketing mee..

Oke, dat is echt héél erg beroerd als dat nu nog zo is, heb er net een paar weggegooid.. had er natuurlijk geen 1000, maar kwam ze overal tegen.. in de quote 500, in de 'LINDA' van mijn vriendin, per mail, vakbladen... ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.. vandaag dus door een medewerker van Google laten vertellen dat ik er maar 1 kon doen.. het zou ook raar zijn als Google het zou toelaten, meerdere op 1 naam, bedrijfsnaam, email.. bankrekening.. is verder ook weinig aan te sjoemelen lijkt me :)

 

 

Heeft hij niet zo'n certificaat van Google, dan moet je er niets mee beginnen, wat diegene je ook wijs probeert te maken. Maar het kan zeker geen kwaad om het eerst zelf eens te proberen voor een paar honderd euro.

 

Ik bedoelde eentje van Google zelf. Ik heb n.a.v. die vouchercode naar Google gebeld en na het gesprek per e-mail nog even verder gegaan. Ik kan er wel vanuit gaan dat die gasten gebaat zijn bij mijn succes ja, maar was ff goed wantrouwend ;D

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is wel maximaal 1 vouchercode per account, dus je zult meerdere accounts aan moeten maken. Maar om wat te testen is die moeite het wel waard, denk ik.

 

Iemand van Google zelf kan je wel wat tips geven maar heel diep kunnen die er niet op in gaan. Een collega van mij heeft namelijk bij Google gewerkt op oa. die positie, het callcenter. Ze kregen een korte cursus met wat standaard puntjes en moesten dan ontvangers van die coupons gaan nabellen. Zo iemand kan je dus de basis uitleggen, maar niet echt je campagnes optimaliseren of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik morgen eens op jou advies ga sjoemelen ;D

Maar wat betreft die optimalisatie.. ik denk dat het nog niet zo diep hoeft te gaan voor mij als starter, op zoek naar een paar verdwaalde webklanten met wat geld op zak ;) wat denk jij? zo iemand moet je betalen toch? er is vast een campagne-bedrag waarop je dat er ongeveer uit moet gaan halen

 

diegene van Google (J.J. Broers, Adwords Professional) kan me trouwens wel een maand gratis begeleiden en in die tijd campagnes voor me opzetten en advies geven wat wel en wat niet heeft gewerkt.

 

 

Het is wel maximaal 1 vouchercode per account, dus je zult meerdere accounts aan moeten maken. Maar om wat te testen is die moeite het wel waard, denk ik.

 

Iemand van Google zelf kan je wel wat tips geven maar heel diep kunnen die er niet op in gaan. Een collega van mij heeft namelijk bij Google gewerkt op oa. die positie, het callcenter. Ze kregen een korte cursus met wat standaard puntjes en moesten dan ontvangers van die coupons gaan nabellen. Zo iemand kan je dus de basis uitleggen, maar niet echt je campagnes optimaliseren of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan afgelopen jaar via Marktplaats aan 500 klanten te hebben verkocht, dat lijkt mij toch een behoorlijk resultaat. Waarom intensiever je dat niet en ga je veel meer en frequenter plaatsen?

 

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog Speurders, Tweedehands, Ebay etc. Allemaal advertentiesites waar veel MKB'ers al zakelijk producten aanbieden. Kost heel weinig tot niets, zeker t.o.v. Adwords. Misschien moet je een concessie doen met de prijs met de producten op de advertentiesite, maar het is wel al een bewezen werkend concept voor jou.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.