• 0

Contract stilzwijgend verlengd (zakelijk)

Goedendag,

 

Ik heb een dienstverlenings contract (Internet diensten) wat ik wil stopzetten en nu krijg ik te horen dat het contract 'van rechtswege' nog 14 maanden doorbetaald moet worden en dat gaat pas in nadat we bij zijn met de betalingen (wat ik zeker weet dat dat niet kan).

 

Nu zoek ik door het contract maar daar staat niets over een opzegtermijn. In de huidige algemene voorwaarden staat ook niets over een opzegtermijn. Kan ik dan niet de achterstallige facturen betalen en dan stoppen? Ik kan niets terugvinden over een termijn namelijk.

 

Overigens zie ik dat de algemen voorwaarden sinds de tekening van het contract 3 jaar geleden totaal anders zijn.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de algemene voorwaarden op hun site staat niets over een opzegtermijn. In de algemene voorwaarden die wij destijds getekend hebben staat dat het stilzwijgend verlengd wordt met 1 jaar en dat de opzegtermijn 3 maanden is.

 

Wat mag/moet ik nu aanhouden dan?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het allemaal een stuk simpeler. Wat is de ingangsdatum of datum verlenging van het contract?

 

Als een contract loopt van 1 april tot 1 april en jaarlijks met een jaar verlengd wordt met een opzegtermijn van 3 maanden, dan moet je opzeggen vóór 01-01. Als jij deze week - of in ieder geval pas na 1 januari - hebt aangegeven het contract te willen stopzetten ben je een maand te laat, het contract loopt nog 14 maanden door tot de eerstvolgende vervaldatum van 1 april.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zo'n zelfde situatie meegemaakt. Echt een drama om er vanaf te komen. Ging om internetprovider die na afsluiten van het contract jaren terug al voor de 3de keer overgenomen werd.

 

Overeenkomst is toen schriftelijk via een dealer gemaakt. Vervolgens alleen maar via email berichten ontvangen over de overnames. Zal ongetwijfeld wel nieuwe voorwaarden in gestaan hebben maar die nooit gelezen en de mails al lang niet meer in bezit. Met het opzeggen werd verwezen naar de nieuwste voorwaarden.

 

Heb ze verteld dat ik die nooit ontvangen had en dus die niet accepteerde. Eindeloos over gebakkeleid, dik dossier aangelegd en uiteindelijk toch mijn gelijk gehaald. wel tegen veel tijd en geld.

 

Leg in ieder geval alles goed vast zodat je er later op kan terugvallen.

 

Normaal gesproken kan je 3 maanden voor het einde van het contract opzeggen, is die termijn al verstreken?

 

Achterstanden zal je toch moeten betalen, als je het op zijn beloop laat kunnen de kosten nog wel eens hoger worden dan de oorspronkelijke schuld en vaak kunnen ze de dienstverlening onderbreken of stopzetten maar uit jouw verhaal maak ik niet op of dat al gebeurd is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.