• 0

Garagebox als werkplek

Is het verstandig om een garagebox te huren en in gebruik te nemen als werkplek?

Is dit verstandig? Wie heeft hier ervaring mee? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik kan mezelf in een afgesloten omgeving namelijk veel beter focussen op mijn werk, daarvoor veel productiever zijn

en meer omzet draaien dan wanneer ik thuis werk. Ben alleen benieuwd naar jullie mening hierover?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo James, je hebt helemaal gelijk. Ik wordt ook gek van alle herrie en prikkels en zit nog liever in een politiecel, WC of garagebox dan in een kantoorgebouw. De Persioneels-organisatie psychologen en andere zieleknijpers of "hulp"verleners kennen dit probleem niet. Deze ziekte?? heeft geen naam zelfs.

 

Chandra

Link naar reactie
  • 0
Is het verstandig om een garagebox te huren en in gebruik te nemen als werkplek?

Is dit verstandig?

 

In je vorige topic vroeg je nog om gratis werkplekken.

 

Graag jullie mening hierover. Voor startende ZZP'ers met weinig vermogen is het werken in hotels misschien een goede oplossing, niet? Hebben jullie ook nog andere ideeën om gratis te werken?

   

 

Kan me niet voorstellen dat we dit allemaal serieus moeten nemen? En de meeste garageboxen mogen alleen gebruikt worden om je auto te stallen of wat spullen in op te slaan. Wat voor werkzaamheden zou je daar willen verrichten?

Link naar reactie
  • 0

  

Kan me niet voorstellen dat we dit allemaal serieus moeten nemen? En de meeste garageboxen mogen alleen gebruikt worden om je auto te stallen of wat spullen in op te slaan. Wat voor werkzaamheden zou je daar willen verrichten?

 

Misschien is de start van James niet echt geloofwaardig geweest, maar hij is nu aan het brainstormen over een goedkope werkplek.

En er worden garageboxen gebruikt als werkplek.

Ik zal vanmiddag een foto tonen waarin een garagebox is omgebouwd tot studio, er is een raamkozijn in geplaatst en er zit een deur in.

 

Zelf huur ik ook een garage voor materiaalopslag, maar die is wel zodanig ingericht dat er een werkbankje in staat.

 

edit: het idee van een afgesloten omgeving lijkt me niet echt veilig.

Link naar reactie
  • 0

Puur voor opslag huur ik een "citybox" maar dan bij een lokale aanbieder. deze is heel flexibel en als ik wat meer of minder ruimte nodig heb kan ik heel snel switchen zonder veel rompslomp.

 

Gemeentelijke regelgeving laat vaak niet toe dat je bedrijfsmatig in een garagebox werkt. En inderdaad werken in een afgesloten garage box lijkt mij niet echt veilig en ik kan me ook niet voorstellen dat je jezelf er prettig bij voelt. zeker niet als je er fulltime bezig bent.

 

Daarnaast zie ik toch wel praktische problemen zoals verwarming, ventilatie en sanitair. Als je daar niet over kan beschikken wordt die werkruimte toch wel heel erg basic :P

Link naar reactie
  • 0

Als je niet tegen prikkels kan, moet je in de bieb gaan zitten. Ik weet niet waar je woont, maar hier in Utrecht hebben we ook afgeschermde plekken, het is er stil, je kunt er koffie halen en naar het toilet en er is internet.

 

Hoe ga je in een garage comfortabel werken als het al mag? Je hebt geen voorzieningen, in de winter in het koud, in de zomer drijf je je hok uit. Als je internet wil hebben moet je dat mobiel nemen wat een klap geld kost. Dit soort dingen kun je toch ook zelf bedenken?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me de afgelopen twee nachten rotgezocht op het internet naar een rustige werkplek, liefst gratis natuurlijk.

Het probleem is dat ik me thuis niet kan focussen en daardoor in de problemen kom qua lopende opdrachten.

De uitloop van de werkzaamheden wordt op deze manier simpelweg te groot!

 

Nu realiseer ik me ook wel dat je in de bieb kan werken en dat gaat erg goed.

Ik maak sprongen vooruit wanneer ik in de bibliotheek zit, maar helaas is de bieb niet altijd geopend.

Het zou fijn zijn om een plek te hebben waar je van 's ochtends vroeg tot aan het begin van de nacht (01/02/03 uur) kan werken, lekker ongestoord, grote sprongen vooruit maken.

 

Als je niet tegen prikkels kan, moet je in de bieb gaan zitten. Ik weet niet waar je woont, maar hier in Utrecht hebben we ook afgeschermde plekken, het is er stil, je kunt er koffie halen en naar het toilet en er is internet.

Ja, goed plan, in de bieb. Ben ook van plan om in hotels te gaan werken op momenten dat de bieb gesloten is.

Woon ook in Utrecht! Waar in de bieb hebben ze deze afgeschermde plekken dan? Welke etage? Het toilet kost 50 ct,

ik probeer altijd sneaky naar binnen te sluipen als iemand de deur opent, jij ook? ;D Het internet hier is aanmerkelijk verbeterd!

 

Hoe ga je in een garage comfortabel werken als het al mag? Je hebt geen voorzieningen, in de winter in het koud, in de zomer drijf je je hok uit. Als je internet wil hebben moet je dat mobiel nemen wat een klap geld kost. Dit soort dingen kun je toch ook zelf bedenken?

 

Je hebt gelijk. Niet echt de oplossing. Geen toilet, geen internet, kou is te verhelpen met een klein kacheltje, zomers werk ik in mijn blootje. No problemo. Mobiel internet is echt peperduur. Om ziek van te worden! Je hebt gelijk, dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Deze optie streep ik gelijk van de lijst. Heb je verder misschien een tip voor een werkplek naast de bieb of hotel?

Link naar reactie
  • 0

Ik woon zelf ook in Utrecht, de bieb is op werkdagen open tot 11 en de weken voor tentamen periodes zelfs tot 1. Internet, wc etc is gratis en koffie kan je voor 50 cent halen bij de Spar. Je hebt op de 0 verdieping en 6de werkhokjes. Deze zitten wel vaak vol dus zal je vroeg moeten beginnen. Studeer je aan de universiteit dan heb je inlog codes voor de computer, anders kan je ze volgens mij bij de balie aanvragen.

 

Andere werkplekken zijn: coffeecompany's en andere koffiezaakjes. Bijna alle horecagelegenheden hebben gratis internet. Het nadeel is dan wel dat je wat te drinken moet bestellen. Misschien kan je in het ziekenhuis (UMC) gaan zitten, daar is ook gratis wifi en genoeg ruimte. Op de hogeschool zijn ook veel werkplekken, deze zijn alleen bedoeld voor studenten.

 

Tot slot, een beter alternatief voor een garagebox is een werkplek huren. Een beetje vergelijkbaar met een kamer, alleen mag je er niet slapen. Ik zag laatst zo'n werkplek in het centrum van Amsterdam incl g,w,l en internet voor 300 euro per maand. Zoiets moet ook wel te vinden zijn in Utrecht.

 

Succes

 

Groet,

 

Thijs

Link naar reactie
  • 0

Hoi James

 

Van de garagebox ga je nu toch weer naar de werkplekken buitenshuis.

Dat topic is al eerder gesloten en zo ook nu.

 

Werkplekken in Utrecht zijn er genoeg. En de mensen die ze aanbieden moeten ook leven, dus er iets voor betalen om efficienter te kunnen werken lijkt me logisch.

 

Kijk bij Seats2meet, Igluu, Hetcoachhuis.nl, Maliebaan45, Universiteitsbibliotheek op de Uithof, of de klompenfabriek. En dat zijn er nog maar een paar die ik toevallig weet, nog 5 minuten googlen en je hebt een lijst van hier tot ....

Dan stap je op je fiets en ga je iedere dag een andere bezoeken, net zolang tot je tevreden bent.

 

In de tussentijd doe ik ook dit topic even dicht.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.