• 0

Wat vinden jullie van mijn verkooppagina en pricing?

Omschrijving van je concept:

Ik heb een plugin voor wordpress en facebook ontwikkeld en wilde het gaat verkopen. Nu had ik vragen over de prijs (momenteel $16.95) is dat redelijk? Ik zat ook te denken aan $9,99 en $24,50

 

Er is een gratis versie om de premium versie te promoten:

 

de gratis versie:

http://wordpress.org/extend/plugins/facebook-page-promoter-lightbox/

 

premium versie:

http://arevico.com/sp-facebook-lightbox-premium/?hl

 

alvast bedankt

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

een vorige sales pagina gemaakt en de gratis versie gepromoot. Screenhot van het orderformulier toegevoegd omdat dit er anders uitziet dan de website

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

hogere clicktrough naar het orderformulier (en meer verkopen)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Normaal gesproken zie een facebook knop niet in een overlay.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

tips over hoe een goede verkoop pagina te maken en een redelijk prijs.

 

aanvulling (door mod) nav post verderop in dit topic: ik moet nog even toevoegen dat de gratis versie erg populair is (24.000 keer gedownload) alleen nog maar 10 verkopen van de premium versie

 

[overbodige spatie verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

misschien niet helemaal een vraag op een van je antwoorden... maar ondanks dat het een mooie optie is vraag ik mij af om mensen dit wil willen zien.... kan je het niet mooier maken en de 'pop-up' (wat het gewoon is) pas te laten zien als er een X aantal seconden naar de pagina word gekeken. Nu krijg ik het gevoel van de we moeten maar Sociaal Media gaan doen en zoveel mogelijk likes/fans hebben dan is het goed terwijl bezoekers naar 'jouw' site komen voor 'jouw' informatie?

 

Suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties allemaal. Het idee van de plugin is om gebruikers te laten zien dat er een facebook pagina is en ze instaat te stellen om de pagina snel te 'liken'. Normaal gesproken zie je dat soort social plugins in een rechterkant van de pagina weggestopt, maar met een popup overlay valt dit niet te negeren.

 

De functies zijn als volgt

 

Functies van de gratis versie:

- aangeven waar je hem wil hebben (homepage, pagina's, berichten)

- vertraging aangeven (pas laten zien na x seconden

 

de premium versie kan dit plus

- doorzichtigheid en kleur van de overlay instellen

- afmetingen van de likebox instellen

- integratie met google analytics (clicks worden geregistreerd als event)

- De likebox verbergen als er op geklikt is en deze niet meer laten zien.

 

Verder heb ik die grafiek weg gehaalt, omdat hij inderdaad weinig toegevoegde waarde heeft en waarschijnlijk niet betrouwbaar overkomt. En wat screenshots toegevoegd en alle afbeeldingen naar links verplaats zodat het geheel wat netter oogt. De prijs heb ik nu op $9.97 gezet

Link naar reactie
  • 0

ik kan mijn post niet veranderen, maar ik moet nog even toevoegen dat de gratis versie erg populair is (24.000 keer gedownload) alleen nog maar 10 verkopen van de premium versie. Ik vind dat vrij lage conversie percentage

 

mod-edit: tekst aan OP toegevoegd

Link naar reactie
  • 0

ik heb de prijs u naar 9.97 gezet tijdelijk en ik merk dat mensen sneller door klikken naar het order formuliier. Ook heb ik even naar codecanyon gekeken, maar dat gaat hem niet worden. Ze bieden 33% aan van de verkoop prijs als je het product ook op andere locaties verkoop (ik verkoop al via mijn eigen website).

 

Maar het mooie is dat je er ook javascript code en php code op kan verkopen. Ik heb nog wel fragmenten liggen die ik kan verkopen daar, dus bedankt voor de tip :)

Link naar reactie
  • 0

Ik had ooit ergens een artikel gelezen over het aanbieden van betaalde apps met een gratis variant. Het bleek dat als er geen gratis variant geboden werd dat er veel meer omzet gedraaid werd. Mensen die de gratis variant hadden die hadden niet (meer) de behoefte om te upgraden naar een betaalde variant.

 

Weet niet meer waar dit artikel stond maar ik zou het eens proberen. Haal de gratis variant eens een maand weg en kijk wat dat doet.

Link naar reactie
  • 0

dat gevoel krijg ik soms ook een beetje. Als de gratis versie goed genoeg werkt dan is dat genoeg om te gebruiken. Als de gratis versie niet naar behoren werkt, ja dan ga je de betaalde versie ook niet kopen natuurlijk.

 

Ik kan echter niet zomaar de plugin verwijderen van wordpress.org (laten ze niet toe). En mijn marketing loopt volledig via de gratis versie. Maar wat ik wel zou kunnen doen, als het een goed idee is. Om de prijs omhoog te gooien naar $16 of $24. En dan gewoon een andere marketing stategie nemen (mensen benaderen om wat te schrijven op facebook, twitter, etc die op commisie basis betaald krijgen). En dan zonder in kennis stelling van de gratis versie.

 

of voelt de klant zich dan later 'bedrogen' omdat er ook een gratis versie van is?

Link naar reactie
  • 0

ik kan mijn post niet veranderen, maar ik moet nog even toevoegen dat de gratis versie erg populair is (24.000 keer gedownload) alleen nog maar 10 verkopen van de premium versie. Ik vind dat vrij lage conversie percentage

 

Op zich zegt 24.000 downloads niets: heb je enig idee hoeveel mensen je gratis versie echt gebruiken?

Tien verkopen van de premiumversie geven een weinig rooskleurige indicatie.

 

Voor mij als leek lijkt het gebrek aan omzet logisch: als je weet dat websitebezoekers een hekel aan popups hebben, waarom zouden ze dan een programma kopen dat een popup toont?

Hopelijk heb jij een positievere kijk! ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap dat de meeste bezoekers helemaal niet zitten te wachten op een popup als het slecht is uitgevoerd. Maar als je een keer in een week (als je de site vaker bezoekt) even de mogelijkheid krijgt om te liken dan valt het nog wel mee. Pas op elke pagina weergave gaat het naar mijn mening irritant worden.

 

Volgens mij word de gratis versie nog wel redelijk gebruikt, want ik zat laatst een photoshop tutorial te zoeken en toen kwam ik mijn script ook tegen op een redelijke goede website.

 

Ik probeer me niet blind te gapen aan mijn geweldig plugin trouwens maar gewoon objectief ernaar te kijken. want schijnbaar verkoopt het slecht om een bepaalde reden. Ik probeer het nog te optimalizeren zodat ik voor mijn volgende product wat kan leren.

 

In mijn log statistieken staat ook heel wat gebruikers. Maar erbij moet ik wel zeggen dat ik nog niet zo lang bezig ben ermee! 2 sales in de week had ik in het verleden en toen zag de pagina er nog zo uit:

http://arevico.com/sp-facebook-lightbox-premium-old/

Link naar reactie
  • 0

'k Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je de plugin direct $ 5,- geprijsd had?

Ik kan me voorstellen dat men voor zo'n prijsje de gratis versie wel inruilt voor de premiumversie.

Als 10% van de downloaders dat gedaan had, zou je nu 2400 x 5 = $ 12000,- verdiend hebben in plaats van $ 170,-.

 

Het is daarom misschien het proberen waard een februari-actie te houden: van $ 9,99 nu $ 5,-.

Mocht je eind februari tevreden zijn over de omzet, dan zou je de prijs $ 5,- kunnen houden.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, ik denk dat het 'verbeteren' en verduidelijken van de verkoop pagina al heel wat effet heeft gehad. Ik laat de prijs op $19,97 staan deze maand en dan probeer ik volgende maand een lagere prijs. Sinds 5 dagen heb ik elke dag al 1 sale ($17,- na fees). Ik denk dat het komt omdat de pagina nu wat netter is zonder rare grafieken en zonder al te veel 'hype' te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.