Website Belastingdienst - New Look, No More Links!

Aanbevolen berichten

Grinnik. Na twee pagina's met azijnpisserreacties van mensen zonder flauw benul van de omvang van het omzetten van een site met 20.000 pagina's naar een nieuw CMS zou ik gestopt zijn met lezen

 

als je dat in je eentje in een week moet doen is dat veel werk ja.

 

Maar als je daarvoor vele maanden de tijd hebt, er waarschijnlijk een bedrag van rond de 10 miljoen voor betaald krijgt en met talloze werknemers aan werkt is dat echt niet zoveel werk hoor.

 

Meeste website bouwers zouden zo een site voor een fractie van de kosten en in veel minder tijd maken en dan zou het eindproduct ook nog eens vele malen beter zijn.

 

Bedrijven die dit soort overheids sites maken moeten zich kapot schamen voor het slechte werk dat ze leveren tegen veel te hoge kosten. Maar ja... door eisen die gesteld worden bij gunnen van dit soort grote opdrachten gaat het niet meer over wat iets kost of wat voor kwaliteit een bedrijf levert maar om hoeveel omzet zo een bedrijf heeft en falen kleine goedkopere en betere bedrijven dus helaas af voor dit soort opdrachten.

 

 

Wordt tijd dat er eens een keer in 1 keer een totaal nieuw ICT systeem voor de gehele overheid wordt opgezet (gemeentes, overheden, politie enz. enz. enz.) waarbij de partijen die de huidige systemen gemaakt hebben niet mogen meedoen vanwege wanprestaties.

En dan zo een traject niet laten begeleiden door ambtenaren maar door professionals uit het bedrijfsleven.

 

Link naar reactie
Ben niet zo'n reguliere gebruiker van de site van de belastingdienst maar had toevallig vandaag een formulier nodig

 

Normaal gesproken ik ook niet maar omdat ik als vrijwilliger meehelp met het invullen van belastingaangiftes voor de ouderenbonden nu even wel als voorbereiding.

 

En dan knipper je toch wel even met je ogen als je zoveel veranderingen ziet op mijn leeftijd. ;D

 

Maar na een avondje dingen opzoeken ben ik helemaal gewend en nogmaals het ziet er wel een stuk frisser uit :)

 

 

Link naar reactie

Als penningmeester van een ANBI, kreeg ik eind december een brief over het opgaaf doen van IB47 uitbetalingen. Klopt de link in de brief ook niet meer! Dan ga je naar de website en ga je het proberen te vinden, wel voor 2010, maar geen download (aangifte programma is Windows applicatie) alleen PDF. Voor 2011 niks te vinden. Gelukkig wist iemand anders dat als je zocht op 'IB' en '47' dat je het dan wel kan vinden. Wat dat betreft is de nieuwe site een stap terug in tijd, dat is niet echt van 2012 meer.

 

Het ziet er wel een stuk mooier uit moet ik zeggen en dat het nu werkt in Opera is ook een hele verbetering. Dus gelukkig krijgen we wel wat voor het ongemak terug.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1448

Dat is nou een mooi voorbeeld waarom die redirects noodzakelijk zijn.. Zeker omdat de deadline voor indienen 31 januari is.

 

Dat is ook wel een puntje... de deadline voor btw, fiscale jaaropgave lonen 2011 en nog een paar deadlines zijn op 31 januari. Waarom lanceer je dan een website op 25 januari. Project moet toch al minimaal een half jaar lopen dan kan de lancering toch ook wel op 7 februari nadat iedereen zijn jaarwerk heeft afgerond incl de late indieners.. uiteraard kent de belastingdienst vele deadlines en zit je er altijd wel 1 in de weg.. maar met de jaarafsluiting is het toch een iets drukker deadline moment.. Afijn gelukkig heeft de website nu een belangrijke data kalender, dus de volgende update kunnen ze op hun eigen kalender even kijken wat een rustig moment is :)

 

Ik kreeg gisteren tijdens mijn bezoek aan de belastingdienst site een tevredenheidsenquête dus ik heb inmiddels ook mijn feedback rechtstreeks kunnen geven dat zoveel links niet meer werken en over de invoeringsdatum..

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.