Dimple Geplaatst: 30 januari 2012 Dimple 1 0 Geplaatst: 30 januari 2012 Ik wil graag weten of ik de btw van de theaterkaartjes gewoon als voorbelasting mag terugvragen. Dit staat namelijk zelden op de kaartjes vermeld. Valt dit misschien onder dezelfde regeling als met openbaar veroerbewijzen? Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 30 januari 2012 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 30 januari 2012 HEt ligt er een beetje aan wat het doel van je bezoek was. Maar meestal als iets zakelijks is dan regel je dit van te voren, via een reservering. In dit geval kun je heel makkelijk een factuur met BTW vragen. Link naar reactie
0 Marcel Spruit R.I.P. Geplaatst: 30 januari 2012 Marcel Spruit R.I.P. 1,5k 137 Geplaatst: 30 januari 2012 Voor openbaar vervoerbewijzen is een aparte regeling inderdaad, die staat ergens in de uitvoeringsbeschikking geloof ik. Die regeing geldt alleen voor OV-plaatsbewijzen en taxi-bonnen, en dus niet voor iets anders. Voor theaterkaartjes geldt dus: als je een "op de voorgeschreven wijze opgemaakte factuur" hebt, mag je de voorbelasting terugvragen, anders niet. Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden. Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen! Link naar reactie
0 Kau Geplaatst: 30 januari 2012 Kau 133 6 Geplaatst: 30 januari 2012 De BTW op theaterkaartjes is sinds juli 2011 trouwens verhoogd van 6% naar 19% dus houdt daar rekening mee ;D Link naar reactie
Dimple
Dimple
Ik wil graag weten of ik de btw van de theaterkaartjes gewoon als voorbelasting mag terugvragen.
Dit staat namelijk zelden op de kaartjes vermeld.
Valt dit misschien onder dezelfde regeling als met openbaar veroerbewijzen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag