Ga naar inhoud

Voorbelasting op theaterkaartjes

Geplaatst:

Dimple

Ik wil graag weten of ik de btw van de theaterkaartjes gewoon als voorbelasting mag terugvragen.

Dit staat namelijk zelden op de kaartjes vermeld.

Valt dit misschien onder dezelfde regeling als met openbaar veroerbewijzen?

Featured Replies

Geplaatst:

Zomaar iemand

HEt ligt er een beetje aan wat het doel van je bezoek was. Maar meestal als iets zakelijks is dan regel je dit van te voren, via een reservering. In dit geval kun je heel makkelijk een factuur met BTW vragen.

Geplaatst:

Marcel Spruit R.I.P.

Voor openbaar vervoerbewijzen is een aparte regeling inderdaad, die staat ergens in de uitvoeringsbeschikking geloof ik. Die regeing geldt alleen voor OV-plaatsbewijzen en taxi-bonnen, en dus niet voor iets anders.

Voor theaterkaartjes geldt dus: als je een "op de voorgeschreven wijze opgemaakte factuur" hebt, mag je de voorbelasting terugvragen, anders niet.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Geplaatst:

Kau

De BTW op theaterkaartjes is sinds juli 2011 trouwens verhoogd van 6% naar 19% dus houdt daar rekening mee ;D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.