• 0

Welke header vinden jullie het mooist? Liefst meningen van vrouwen;)

Omschrijving van je concept:

Ik start dit topic omdat ik graag wil weten welke header jullie het mooist vinden. Het gaat om een sieraden winkel met sieraden verguld in 18 karaats (wit) goud. Gemiddelde prijs ligt op ongeveer 60 euro.

 

Het zijn twee totaal verschillende headers.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb twee headers laten maken. Deze heb ik allebei ook al op mijn site gehad. Dit had geen noemenswaardige verschillen m.b.t de verkopen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een mooie header hebben:)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik vind de headers zelf net iets professioneler overkomen dan die van veel andere sieraden sites.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag willen weten welke jullie het mooiste vinden, rekening houdend met dat het dus een sieraden webshop is.

Of vinden jullie geen enkele mooi? Dat kan ook natuurlijk. Wat zouden jullie er dan aan veranderen?

 

Heel erg bedankt allemaal alvast!

 

DiamondLove_header_1.thumb.jpg.6d85efc0768c4353b01eaf97d10ef60e.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

De eerste is duidelijker en sjieker. De tweede vind ik meer iets voor een babywinkel. Bovendien is daarin de naam van je bedrijf nauwelijks leesbaar.

De eerste zou ook een datingsite kunnen zijn of parenclub of zo, lijkt me ook geen lekkere associatie.

 

Dit zijn mijn eerste indrukken maar ik ben zelf absoluut geen sieradendrager of liefhebber.

 

Succes in elk geval!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Haha! nog een mening van vrouwen in een bepaalde sociale klasse? Of geografische voorkeuren? Leeftijd misschien...? :P

 

 

Hahaha, neehoor. Alle vrouwen mogen reageren. Maar vooruit, de heren ook natuurlijk. Graag zelfs:)

 

Ik zal vanavond of morgen reageren op jullie bevinden/meningen.

 

Bedankt voor de reacties tot nog toe.

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je de headers ook in combinatie met de hele site moet zien, nu bekijk ik ze als een soort logo maar wellicht zijn ze ten opzichte van de lay-out van jouw website te dominant of te onopvallend.

 

Ik denk als je hier ook een link naar je website plaats dat je veel gerichtere reacties krijgt. Designers genoeg op H.L.

(ik niet hoor) ;D

Link naar reactie
  • 1

De eerste, alleen gratis verzending zou ik weghalen.

Prijs voor unieke sieraden is vaak niet uniform, of je nu 50 excl. verzendkosten rekent of 60 incl. verzendkosten, dat ziet niemand. Een sieraad vind je mooi of niet, en dan wil je het hebben, of niet.

 

Ik zou erop zetten, de mooiste sieraden bij u thuisbezorgd. oid.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

De eerste, de tweede is niet echt duidelijk leesbaar. Maar mischien is het handig om het ideaal logo weg te halen uit de header. Naar mijn mening hoort zon logo niet echt thuis is de header. Als je echt als verkooppunt hebt dat je ook met ideaal kan betalen dan zou ik het wat groter erop zetten.

 

Maar als ik zelf online shop ga ik er eigenlijk vanuit dat je met ideaal kan betalen in een nederlandse webshop. Dan vraag ik me soms af of je ook met paypal kan betalen

Link naar reactie
  • 1

Ik snap hem even niet. Je schrijft wit vergulde sieraden te verkopen en je noemt dat diamond love met een bont gekleurde header als tweede optie? Zijn die 'snoepjes' (discodip) representatief voor jouw assortiment?

 

Is header gelijk aan logo en mogelijk ook al onderdeel van een template in dezelfde stijl?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Voor wat betreft de headers sluit ik me bij de massa aan. De eerste header heeft meer stijl, past waarschijnlijk beter bij je producten. Ik ben overigens wel heel benieuwd naar de rest van de site...

 

Maar... ik vat je bedrijfsnaam en tagline nog niet helemaal. Het bedrijf heet Diamond Love en je verkoopt vergulde wit-gouden sieraden. Ik neem aan dat je ook (?) diamanten verkoopt en dat de ring zelf, collier, etc. verguld worden?

Moet je tagline ipv. "De mooiste sieraden met gratis verzending" dan niet iets worden als "De mooiste sieraden van witgoud" ?

 

LOL... Highio zit op hetzelfde spoor...

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 1

Misschien behoor ik niet tot de doelgroep, maar ik vind allebei de headers niet geschikt. Ik zou het zo simpel mogelijk houden en misschien kleuren te kiezen die meer in het geheel van de rest van de site passen. Sieraden zijn volgens mij echt een luxe product, ik zou alle focus leggen op je producten en de rest van de site sober houden.

 

Groet,

 

Thijs

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties.

Tis inderdaad goed om eens met de neus op de feiten gedrukt te worden.

Ik zal een nieuwe header laten ontwerpen en mijn site verbeteren.

Ook zal ik kijken of ik mijn naam kan wijzigen. Eigenlijk heb ik deze te snel gekozen omdat ik snel van start wilde gaan, alles was al klaar maar ik wist nog geen naam.

 

Ik ga er morgen eens hard nadenken over een goede naam en een ontwerp maken van een header, met al jullie advies daarin verwerkt.

 

Dan hoop ik over ongeveer 2 weken een topic te openen om mijn nieuwe webshop te laten beoordelen.

 

Graag geen directe link naar de webshop in dit topic.

 

Kan dit topic gesloten worden? Ik weet genoeg en ga aan de slag. Heel erg bedankt allemaal:)

Link naar reactie
  • 0

Positief dat je zo snel reageert!

 

Als je toch bezig gaat, kun je misschien ook iemand naar het Nederlands laten kijken (gebasseerd, brievenbus doosjes, avonds etc.).

 

Toch nog een opmerking:

Ik denk dat gratis verzending vooral interessant is bij artikelen die je ook elders kunt bestellen.

Bij “de mooiste sieraden” maakt de toevoeging “gratis verzending” de hele site naar mijn gevoel wat goedkoop…

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je je eerst even moet afvragen wat je wilt uitstralen en wie je wilt zijn. (branding)

 

Heb je nagedacht over je positionering? Wat zijn je concurrenten en wat is hun positie op de markt? Hoe zetten zij zichzelf neer? Op welke doelgroepen focussen ze zich? Wat is je eigen doelgroep en hoe wil je op hen overkomen?

 

Dan weet je wat je banner moet uitstralen en welke associaties je wil dat ie oproept.

 

De eerste komt erg luxe over > hoogdrempelig: je verwacht exclusieve, dure sieraden voor dames. En de associatie met een parenclub is ook begrijpelijk, het heeft iets oppervlakkigs, protserig zeg maar.

 

De tweede komt juist erg meisjesachtig over > freubelig: je verwacht hier juist goedkope, vrolijke sieraden voor een klein prijsje, iets dat je koopt voor de verjaardag van je nichtje bijvoorbeeld.

 

Ik weet niet of één van beide klopt met hoe je je bedrijf ziet, maar ik zou eerst bedenken hoe je wilt overkomen, en dan pas de banner ontwerpen. succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.