• 0

Webshop...bezoeker plaatst product in winkelwagen maar plaatsen geen bestelling

Beste mede forumleden.

 

Sinds afgelopen week heb ik een webshop in erotische producten,

 

Nu heb ik al een paar keer gehad dat bezoekers producten wel in de winkelwagen plaatsen maar de bestelling niet afronden,en ik vraag me eigen nu dus af waar dat aan zou kunnen liggen.

 

Een aantal bezoekers hebben wel een succesvolle bestelling gedaan (8 stuks)

 

de webshop is te vinden op www onlinesextoysshop.nl

 

Heb de webshop zelf gemaakt middels biedmeer, want wil eerst eens kijken hoe het op deze manier gaat lopen voor we zelf een shop ontwerpen.

 

Ben benieuwd wat jullie tips kunnen zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zul je altijd hebben.

Bezoekers willen soms vergelijken met andere webwinkels. Of ze willen kijken of er extra kosten bij komen.

Soms wachten ze nog even met bestellen om later alsnog de bestelling te plaatsen. En sommige zie je nooit meer terug.

Als het percentage wat wel in winkelwagen plaatst maar niet besteld niet overdreven hoog is, zou ik me geen zorgen maken.

Link naar reactie
  • 0

Dat zul je altijd hebben.

Bezoekers willen soms vergelijken met andere webwinkels. Of ze willen kijken of er extra kosten bij komen.

Soms wachten ze nog even met bestellen om later alsnog de bestelling te plaatsen. En sommige zie je nooit meer terug.

Als het percentage wat wel in winkelwagen plaatst maar niet besteld niet overdreven hoog is, zou ik me geen zorgen maken.

 

Ok dank je wel,dus ik zou er dan bijv beter voor kunnen kiezen de producten iets in prijs omhoog te doen en gratis te versturen?

Link naar reactie
  • 0

Hmmm ja ok daar heb je een punt,,ik zal daar eens naar gaan kijken.

 

Want is gewoon zonde net als net ,,,een bezoeker die 32 minuten in de webwinkel is ,,97 acties heeft gedaan en verschillende producten in de winkelwagen legt,,gegevens invuld maar de bestelling niet doet.

Link naar reactie
  • 0

Ik doe het regelmatig... ik bedenk me om een of andere reden en stop met de bestelling.

Gezien de aard van jouw artikelen denkt een koper misschien nog eerder: "Ach, toch maar niet...". ;D

 

 

Ja pcies,,,dus misschien dat ik dan toch eens moet gaan denken aan het gratis verzenden,,,dat is dan toch weer een punt minder waar ze op af kunnen haken.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan ook een deel verklaard worden door je onduidelijke bestelpagina.

 

Je verwijst naar een knop "controleergegevens" die ik nergens kan vinden en je vraagt 2 keer mijn adresgegevens, zonder aan te geven dat het - naar ik aanneem - gaat om een factuur- en een verzendadres. Daarnaast zal voor een aantal mensen de tekst in de buttons onleesbaar zijn door de gebruikte kleuren (lichtgrijs op donkergrijs).

 

Verder heb je wellicht je familie, vrienden en kennissen over je nieuwe webshop verteld en die willen allemaal wel eens kijken hoe het werkt ...

 

[Edit] Of je hebt je shop aangemeld bij diverse startpagina's en je concurrenten komen langs ...

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan ook een deel verklaard worden door je onduidelijke bestelpagina.

 

Je verwijst naar een knop "controleergegevens" die ik nergens kan vinden en je vraagt 2 keer mijn adresgegevens, zonder aan te geven dat het - naar ik aanneem - gaat om een factuur- en een verzendadres. Daarnaast zal voor een aantal mensen de tekst in de buttons onleesbaar zijn door de gebruikte kleuren (lichtgrijs op donkergrijs).

 

Hallo John.

 

Dank je , ik ga er zometeen gelijk naar kijken en zal er verbeterpunten in aan brengen hoop dat u daarna nog keer wil kijken,,ik laat het wel even weten als het is aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan ook een deel verklaard worden door je onduidelijke bestelpagina.

 

Je verwijst naar een knop "controleergegevens" die ik nergens kan vinden en je vraagt 2 keer mijn adresgegevens, zonder aan te geven dat het - naar ik aanneem - gaat om een factuur- en een verzendadres. Daarnaast zal voor een aantal mensen de tekst in de buttons onleesbaar zijn door de gebruikte kleuren (lichtgrijs op donkergrijs).

 

Verder heb je wellicht je familie, vrienden en kennissen over je nieuwe webshop verteld en die willen allemaal wel eens kijken hoe het werkt ...

 

[Edit] Of je hebt je shop aangemeld bij diverse startpagina's en je concurrenten komen langs ...

 

 

Dat van 2 x gegevens invullen is bekend waar het aan ligt ben ik net achter.

 

De tekst is niet zicht baar op de pagina,,,boven de 2e keer staat Afleveradres, indien anders

Link naar reactie
  • 0

Bij een webshop zul je altijd te maken hebben en houden met klanten die wel een karretje vullen maar toch niet afrekenen. Hier kun je zelf maar ten dele wat aan doen. Een categorie mensen vult uit verveling een karretje en heeft nooit de intentie om iets te kopen. Dan heb je nog een club mensen die wel interesse hebben maar ook nog wat koudwatervrees. Die zien hun bestelling en denken dan "Kan het ergens anders niet goedkoper" of "Zo, dat is best veel geld, daar moet ik toch nog even over nadenken". Vaak zijn dit de klanten die uiteindelijk wel bestellen als jouw prijzen en winkel ze toch wel bevallen. Belangrijk om te weten, een online koopcyclus wordt maar heel weinig in 1 keer afgesloten, vaak gaan er meerdere bezoeken overheen. Dit zou je eigenlijk terug moeten kunnen zien in webstatistieken...

 

Afgezien van het gedrag van je potentiële klanten, kun je zelf ook nog de nodige verbeteringen doorvoeren in je check-out procedure.

 

1. Heel toepasselijk voor jouw branche: strip je check-out pagina's! Je bestelpagina is een gewone productpagina compleet met alle afleiding van bestseller en de gewone produkten. Je klanten worden zo afgeleid, zullen gemakkelijk wegklikken van de belangrijkste pagina van jouw website! Maak deze pagina zo leeg als dat het kan, zorg dat het bestellen centraal staat.

 

2. In het verlengde van punt 1, zou ik ook de vormgeving van de bestelpagina verbeteren. Het maakt een wat rommelige, misschien zelfs amateuristische indruk. Het invoerveld voor de couponcode is bijvoorbeeld onzichtbaar: wit veld op een witte achtergrond.

 

3. Geef ook informatie over de wijze van verpakken, dat dit bijvoorbeeld in anonieme verpakking gebeurt. Informatie over de koerier en aflevertijden ontbreken ook nog...

 

Tot slot nog een opvallende bug in je betaalproces:

Als er een fout optreedt in de betaling, ik annuleer bijvoorbeeld de iDeal betaling, dan is jouw site compleet overstuur en blijf ik hangen in de procedure om de betaling toch te verwerken. Deze pagina is niet weg te krijgen, pas als ik aanvink dat de betaling is mislukt - hier keek ik 2x overheen - gaat deze melding weg. Ik vind dit niet zo'n gebruiksvriendelijke afhandeling van een fout in het bestelproces.

 

Succes ermee!

iOptimize

 

P.S. ik heb getest met Joop Klepzeiker. Gooi die order er maar uit ;-)

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Bij een webshop zul je altijd te maken hebben en houden met klanten die wel een karretje vullen maar toch niet afrekenen. Hier kun je zelf maar ten dele wat aan doen. Een categorie mensen vult uit verveling een karretje en heeft nooit de intentie om iets te kopen. Dan heb je nog een club mensen die wel interesse hebben maar ook nog wat koudwatervrees. Die zien hun bestelling en denken dan "Kan het ergens anders niet goedkoper" of "Zo, dat is best veel geld, daar moet ik toch nog even over nadenken". Vaak zijn dit de klanten die uiteindelijk wel bestellen als jouw prijzen en winkel ze toch wel bevallen. Belangrijk om te weten, een online koopcyclus wordt maar heel weinig in 1 keer afgesloten, vaak gaan er meerdere bezoeken overheen. Dit zou je eigenlijk terug moeten kunnen zien in webstatistieken...

 

Afgezien van het gedrag van je potentiële klanten, kun je zelf ook nog de nodige verbeteringen doorvoeren in je check-out procedure.

 

1. Heel toepasselijk voor jouw branche: strip je check-out pagina's! Je bestelpagina is een gewone productpagina compleet met alle afleiding van bestseller en de gewone produkten. Je klanten worden zo afgeleid, zullen gemakkelijk wegklikken van de belangrijkste pagina van jouw website! Maak deze pagina zo leeg als dat het kan, zorg dat het bestellen centraal staat.

 

2. In het verlengde van punt 1, zou ik ook de vormgeving van de bestelpagina verbeteren. Het maakt een wat rommelige, misschien zelfs amateuristische indruk. Het invoerveld voor de couponcode is bijvoorbeeld onzichtbaar: wit veld op een witte achtergrond.

 

3. Geef ook informatie over de wijze van verpakken, dat dit bijvoorbeeld in anonieme verpakking gebeurt. Informatie over de koerier en aflevertijden ontbreken ook nog...

 

Tot slot nog een opvallende bug in je betaalproces:

Als er een fout optreedt in de betaling, ik annuleer bijvoorbeeld de iDeal betaling, dan is jouw site compleet overstuur en blijf ik hangen in de procedure om de betaling toch te verwerken. Deze pagina is niet weg te krijgen, pas als ik aanvink dat de betaling is mislukt - hier keek ik 2x overheen - gaat deze melding weg. Ik vind dit niet zo'n gebruiksvriendelijke afhandeling van een fout in het bestelproces.

 

Succes ermee!

iOptimize

 

P.S. ik heb getest met Joop Klepzeiker. Gooi die order er maar uit ;-)

 

Hallo optimize

 

Dank je voor de opmerking/suggesties.

 

Ik heb de bug voorgelegd aan degene waar ik de webshop afneem,daar heb ik tevens gevraagd of er qua ontwerp van de bestelpagina het een en ander verandert zou kunnen worden.

 

Uiteraar ben ik blij met alle tips, ben zelf namelijk nog erg ervaren met het maken van een webshop vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Link naar reactie
  • 0

Bij dit probleem is het belangrijk om eerst inzichtelijk te maken waar de bezoeker precies uitstapt. Het is makkelijk te zeggen ze plaatsen mijn product(en) wel in het winkelmandje maar doen er verder niets mee.

 

Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Het kan ook zo zijn dat ze na stap 1 (bijv contact gegevens invullen) vastlopen. Als je dan weet bij welke stap ze je website verlaten kan je vanuit daar gaan testen wat wel en niet werkt.

 

Dit kan o.a. met Google Analytics

 

Succes!

 

Danny Verhoeven

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Redenen waarom ik zou uitstappen bij de laatste stappen:

 

1) Verplichte registratie met allerlei informatie die m..i. niet van belang is, zoals

leeftijd, telefoonnummer, geslacht etc. Naruurlijk ben ik dan vaak geboren

op 1 jan 1900, en bereikbaar onder 012-3456789 maar de irritatiefactor

is hoog.

 

2) Onduidelijke verzendmethodes. Als iets verzonden met de TNT kan je het halen

bij de lokale winkel, ook op zaterdag. Bij andere koeriers moet je dan binnen kantooruren

naar een bedrijventerrein ergens verderop. Als niet duidelijk is wie het pakket

verzend haak ik af.

 

3) Alleen betalen met creditkaart bij een bedrijf in Nederland. Binnen Nederland

wil ik betalen met iDeal.

 

Soms zijn dit soort zaken van te voren te zien, maar zeker niet altijd en soms

moet je eerst gaan zoeken in allerlei FAQ's voordat je de informatie vinden kan.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.