• 0

Helaas, net niet gelukt!

Hallo allemaal, terug van weggeweest.

 

Druk bezig geweest een potentiele klant binnen te halen. Afspraak gemaakt, offerte gestuurd, 3 tot 4 keer gebeld, uiteindelijke resultaat:

"Goede en duidelijke offerte, helaas zitten we midden in een overname dus wachten we met het investeren in onze IT infrastructuur. Als we het e.e.a. gaan aanpakken bellen we u direct op."

 

Tja dan heb je daar toch wel wat tijd en energie ingestopt en uiteindelijk wordt het niks. Ik moet zeggen dat is op dat moment toch wel even balen.

 

Wie heeft er nog tips om toch 's wat klanten te gaan binnenhalen?

 

Groeten, Daan (http://www.sbc-networks.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken het. :-\

Vaak komen ze met hetzelfde verhaal, of vinden ze het gewoon te duur.

Tips?

 

- DM-actie.

- Bellen of bedrijven geïnteresseerd zijn.

- Adverteren (Kan soms helpen maar doe ik zelf niet meer).

- De website. Als ik heel eerlijk ben geeft die geen goede indruk. Die zou je misschien eens kunnen veranderen.

 

Succes! :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Blijft lastig. Wat is er mis met die site :-\ ?

 

Die site is inprincipe alleen maar bedoelt voor informatie. De daadwerkelijke producten/diensten moeten professioneel zijn (en dat zijn ze). Ik ben het met je eens dat het geen professioneel ontworpen site is, maar dat is ook nooit de intentie geweest. Maar tips zijn natuurlijk welkom.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met je eens dat het geen professioneel ontworpen site is, maar dat is ook nooit de intentie geweest.

 

Het gaat er ook om dat je basics in orde zijn. Jij koopt toch niks van een winkelier die zegt: "Ja, mijn zaak ziet er niet uit maar de spullen zijn allemaal goed..."

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb meerdere positieve reacties gehad op de site (niet alleen kennissen en vrienden). Ik heb nou niet het idee dat de site er "niet uit ziet". Het is simpel opgezet, maar dat was ook het idee: keep it simple!

De site is enerzijds een informatief middel anderzijds een "promotie" middel.

 

Maar goed, genoeg over de site. Verder nog interessante tips voor het werven van klanten?

Link naar reactie
  • 0

Jij koopt toch niks van een winkelier die zegt: "Ja, mijn zaak ziet er niet uit maar de spullen zijn allemaal goed..."

 

Ik wel hoor.. en er zijn meer ondernemers die daar wel bij varen. Wel eens een Aldi van dichtbij gezien?

 

"Goede en duidelijke offerte, helaas zitten we midden in een overname dus wachten we met het investeren in onze IT infrastructuur. Als we het e.e.a. gaan aanpakken bellen we u direct op."

 

Dit kan net zo goed de waarheid als een smoes zijn natuurlijk. Voor hetzelfde geld bellen ze je over 3 maanden op om er nog eens verder naar te kijken, iets dergelijks is me wel eens gebeurd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel wat tips (tientallen) op mijn website staan. Kijk maar eens, er zit vast wel iets tussen wat je goed kan gebruiken.

 

 

www.studio34.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met je eens dat het geen professioneel ontworpen site is, maar dat is ook nooit de intentie geweest.

 

Het gaat er ook om dat je basics in orde zijn. Jij koopt toch niks van een winkelier die zegt: "Ja, mijn zaak ziet er niet uit maar de spullen zijn allemaal goed..."

 

helemaal mee eens!!

 

Je website zit structureel wel goed in elkaar, maar qua layout komt het niet "professioneel" over. (komt voornamelijk door de afbeeldingen die je gebruikt als koppen).

 

en tja... ik denk dat het zoeken en binnenhalen van nieuwe klanten een van de moeilijkste dingen is binnen ondernemen. Een aantal dingen die je kunt doen:

 

bellen, mailen, brieven sturen. Eventueel zou je ook een gratis analyse kunnen aanbieden, waarna jij kan zeggen (op basis van die analyse) van: op deze punten gaat het mis in jullie organisatie, sbc-networks kan jullie daarbij helpen op de volgende manieren ... bla bla bla ...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je met een andere indeling en een ander lettertype (van de kopjes) een stuk professioneler over komt.

Ik mis het overzicht. Als promotie-middel vind ik je site niet goed uit de verf komen.

 

Dat je pdf-files gebruikt om je diensten uit te leggen vind ik onnodig.

Dit had je ook makkelijk in webpagina's kunnen stoppen en bijvoorbeeld 1 pdf-file aanbieden met al je diensten.

 

Qua content vind ik het geheel wel goed.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een website zeer zeker wel van belang is. Zeker in de branche waar jij in werkzaam bent! Het hoeft geen super fancy site te zijn vol met flash, maar het moet gewoon een professionele uitstraling hebben.

 

De website is tegenwoordig vaak het eerste wat een klant van een bedrijf ziet. En zoals je weet is de eerste indruk de belangrijkste in de verkoop.

 

Wat zou jij kiezen als je de mogelijkheid had tussen twee bedrijven die dezelfde kwaliteit aanbieden tegen dezelfde prijs. Maar de een zit in een vervallen huurhuisje en de andere in een mooi bedrijfspand op een prachtige locatie? Juist....

 

Verkoop gaat namelijk over vertrouwen en gunnen. Een goed uiterlijk is daar een belangrijk onderdeel van.

Link naar reactie
  • 0

Blijft lastig. Wat is er mis met die site :-\ ?

 

Ik maak er maar even een sitecheck van, wie weet kun je wat met de tips.

 

Ontwerp

 

Het grootste probleem is het ontwerp van de website. Deze is er namelijk niet. De site bestaat uit tekst/tussenkopjes in een te groot en slordig lettertype (kopjes zijn niet met anti-alias gemaakt), met hier en daar een grafisch element. Het lijkt mij mooier als de site in een duidelijke layout/structuur wordt geplaatst, met grafische elementen die de doelgroep aanspreekt of relevant is voor je branche.

 

Webdevelopment

 

Code is op zich goed (beetje rommelig alleen). Ik adviseer je wel met CSS stylesheets te gaan werken.

 

Usability

 

De usability is niet echt aanwezig. Ik heb 2 dezelfde menu's. Onnodig. Eentje kan je weg doen. Daarnaast is de informatie voldoende, maar niet handig geplaatst. De teasers aan de zijkant kunnen echt een stuk kleiner, op lagere resoluties is het echt veel te groot.

 

Conclusie

 

Zorg voor een betere layout, schoon de code wat op en verdeel de informatie over wat meer menu-items. Succes ermee!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben het over "Direct-Marketing". Denk aan mailingen, telesales, etc.

 

Het nadeel van verkopen is dat het soms voelt alsof je in de "afwijzingen business" zit. Iedere keer krijg je weer te horen dat het niet kan, niet goed is, te duur is, etc. etc.

 

Ik zou je aanraden om te gaan experimenteren. Probeer goed vast te leggen hoe je klant A benaderd en probeerd dan veranderingen bij klan B in te brengen. Wees niet bang om te experimenteren. Als het fout gaat gaat het fout, zorg dat je er wat van leert ;)

 

Ik persoonlijk speel vaak in op enthousiasme, duidelijk laten merken dat we erg keen zijn om zaken te doen en dat we enthousiasme voor het bedrijf van de klant hebben. iig succes en niet opgeven! De eerste sale komt bij iedere "nee" dichter in de buurt. ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

"Net niet gelukt"... ik vind het interessante bewoordingen. Je zou namelijk ook kunnen stellen, dat het gewoon helemaal niet gelukt is.

Een offertetraject resulteert of wel of niet in een opdracht. Dat je daar tijd en energie in moet investeren hoort bij het systeem.

Het moeilijke vind ik zelf altijd om 100% voor een offertetraject te gaan (en te investeren), terwijl je ergens wel weet dat het eigenlijk nog niks te betekenen heeft, hoe ver je ook in dat traject zit.

Ik begrijp natuurlijk wel het het gevoel van "net niet!"... alleen is het risico daarvan dat als je vaker in offertetrajecten zit en dus waarschijnlijk ook vaker te maken krijgt met trajecten die niet in een opdracht resulteren, je hier ofwel het gevoel aan over kunt houden dat je het steeds net niet haalt, of dat je gewoon net als alle andere ondernemers een percentage offertes in "geen opdracht" ziet resulteren.

 

Een beetje een psychologisch verhaal maar ik hoop dat het helpt :-)

 

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een offertetraject resulteert of wel of niet in een opdracht. Dat je daar tijd en energie in moet investeren hoort bij het systeem.

 

Bij mij knapt iedereen af op de offerte. Ze zijn tevreden met wat we bedenken, techniek is goed. De hele oplossing is goed. Tot ik de offerte stuur, dan is het over. Sommigen roepen "Hoe durf je het te vragen" anderen komen inderdaad met een vaag verhaal over investeringen en "we moeten eerst zien hoe alles loopt".

 

Het is echt te merken dat men bespaart op de website. Als ik met een offerte van € 1000/€ 1500 kom, krijg ik een reaktie dat € 500 het maximun was. Maar dat schiet voor mij niet op...

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Bij mij knapt iedereen af op de offerte. Ze zijn tevreden met wat we bedenken, techniek is goed. De hele oplossing is goed. Tot ik de offerte stuur, dan is het over.

 

Als dat structureel is dan is er ergens in je communicatie iets niet duidelijk. Je trekt blijkbaar het verkeerde soort klanten aan.

Hoe bewust ben je bezig met je branding en prijs-strategie?

Wanneer in het traject breng je 'budget' ter sprake? Als je dit naar voren haalt loop je wellicht minder kans op miscommunicatie.

 

Mensen beginnen trouwens meestal te piepen als je een offerte maakt, dat is mensen-eigen. Ik begin ook te piepen als ik een offerte krijg, jij niet? ;D

Mensen willen gewoon geen fout maken als ze iets kopen, en jij moet ze erbij helpen door ze het gevoel te geven dat ze het goed doen. Mensen willen altijd onderhandelen, zelfs Nederlanders.

 

Misschien kan je in een andere thread je offerte(s) eens laten beoordelen door HL'ers, wie weet kan je ze aanscherpen en verbeteren.

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.