• 0

Auteursrechten van artiesten

Hoi iedereen,

 

Ik ben student en ben nu bezig met een afstudeerpoject waarbij ik een event bedrijf van formaat uit de grond probeer te stampen (vanuit antwerpen, maar bedoeld voor Belgische/Nederlandse markt) Ik heb meerdere vragen, die allemaal ergens wel met elkaar verband houden, dus ga ik ze gewoon even opsommen.

 

1) Als ik een artiest inhuur, moet ik dan nog Sabam/Buma betalen als die artiest enkel zijn eigen liedjes zou performen?

2) Welk bedrijf is internationaal befaamd om artiesten bij te boeken? ik kom vaak op booking-sites, maar ik heb zo het gevoel dat ze niet allemaal even correct zijn. Dus ik zou een goede bookingsite moeten vinden voor inetrnationale artiesten beschikbaar in belgie & Nederland

3) Als ik een idee heb, en ik werk dit actief uit, kan dan een ander bedrijf met mijn idee gaan lopen als ik het vertel? vb, als ik een ander bedrijf voor een samenwerking vertel hoe alles in elkaar zit, dat het niet zomaar zelf mijn idee kan gaan uitwerken zonder mij.

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

 

groetjes,

laurent

Laurent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik een artiest inhuur, moet ik dan nog Sabam/Buma betalen als die artiest enkel zijn eigen liedjes zou performen?

Als die artiest zijn liedjes geregistreerd heeft bij Sabam/Buma wel.

 

Als ik een idee heb, en ik werk dit actief uit, kan dan een ander bedrijf met mijn idee gaan lopen als ik het vertel? vb, als ik een ander bedrijf voor een samenwerking vertel hoe alles in elkaar zit, dat het niet zomaar zelf mijn idee kan gaan uitwerken zonder mij.

Natuurlijk kan dat. Je moet dus van tevoren schriftelijk vastleggen dat dit bedrijf niet met jouw idee aan de haal gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit topic is weer geopend. Topicstarter heeft via PM voldoende aannemelijk gemaakt dat dit een daadwerkelijke serieuze startup is, en geen mini-onderneming of theoretische case in kader afstudeerproject.

Dat deze startup samenvalt met afstudeerproject isverder niet meer relevant: het is een ondernemersvraag en hoort op dit forum thuis.

 

Groet,

 

Norbert

 

HL administrator

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie, ik denk dat ik Sabam en buma zelf zal benaderen om zeker te zijn. Beunder zou je eventueel de info via pm kunnen sturen indien mogelijk? Het zou me toch wel wat meer zekerheid geven als ik iemand boek... Zeker als je weet dat het om een artiest gaat voor in de lotto-arena...

Laurent

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.