Ga naar inhoud
  • 0

Huurverhoging van 5% redelijk?

Mijn huurbaas heeft vandaag een huursverhoging aangekomdigd van 5%.

Maar volgens mij is dat behoorlijk aan de hoge kant. Ik betaal ook best wel veel servicekosten ik las op internet dat 5 euro per m2 gebruikelijk is. Wat neer zou komen op 500 euro per jaar. En ik betaal nu 756.24. Dat is alleen voor het gebruik van de electriciteit en koud water (wat ik zelf heb moeten aanleggen)

Wat denken jullie is dit te hoog? Ik heb steeds een contract van een jaar.

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

5 Euro servicekosten per M2? Waar kan ik tekenen? Ik zat op ruim € 40,- m2 en dan alsnog in de kou!

FF serieus: Is zowel in absolute als relevatieve zin echt weinig voor een bedrijf. Ik ken jouw ruimte, je betaalt ook mee aan onderhoud van o.a. liften. Is echt niet duur.

Huursverhoging van 5% in deze markt is gedurft.... kom eerder verlagingen tegen, maar dat zal natuurlijk vooral komen doordat het huurprijsniveau van kantoorpanden echt te hoog was: Liep in Amersfoort op tot € 150 / m2 excl servicekosten.

Verzekeringsadviseur voor ondernemers | AOV | Aansprakelijkheid | Cyber | Pensioen. 

Hulp nodig bij verzekeringen of wil je offertes?  → Contact

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een rekenfout gemaakt, het is wel 6,50 per vierkante meter.

Bovendien kom ik er achter dat ik eigenlijk 115% van de ruimte betaal die ik huur. Dit voor het gebruik van de algemene ruimtes, zoals laad en losplaats, lift en toiletten. Ik betaal hier ook servicekosten over.

Ik krijg voor deze servicekosten 2 vrije stroomgroepen en 1 wateraansluiting die ik zelf heb moeten aanleggen. Het gebruik van water is niet meer dan 1 of 2 liter per dag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.