• 0

Lars (**) wil een webshop beginnen, wie helpt?

Hallo, Ik heb een engels woord als domeinnaam, geeft dit enige problemen in google? Als bijvoorbeeld iemand zoekt op : ''housegarden'' en het is een nederlandse website, komt dit dan ook voor in de nederlandse google?

 

 

[topics samengevoegd onder verzameltitel, leeftijd verwijderd - mod]

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je al eens gegoogled op "housegarden" en gezien welke website dan op nummer 1 staat ...

 

Het is maar een voorbeeld, moet je iets extra's doen om boven aan te staan met een nederlandse site met een engelse domeinnaam?

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 1

v

We geven alleen sitelinks weer voor resultaten wanneer we denken dat deze handig zijn voor de gebruiker. Als de structuur van uw site onze algoritmen niet toestaat goede sitelinks te vinden of als de sitelinks volgens ons niet relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker, geven we deze niet weer.

 

https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=47334

 

edit: John gaf reeds het antwoord.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

v

We geven alleen sitelinks weer voor resultaten wanneer we denken dat deze handig zijn voor de gebruiker. Als de structuur van uw site onze algoritmen niet toestaat goede sitelinks te vinden of als de sitelinks volgens ons niet relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker, geven we deze niet weer.

 

https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=47334

 

edit: John gaf reeds het antwoord.

 

Dus je kunt ze niet toevoegen, ze worden dus vanzelf toegevoegd. Maar je kunt ze we verwijderen? Ze konden het beter andersom doen.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mij inmiddels een week aangemeld bij ''google webmaster tools'' alleen mijn website staat er nog steeds niet in google.

Duurt dit soms weken, of zelfs maanden ?

 

Alvast bedankt!

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mij inmiddels een week aangemeld bij ''google webmaster tools'' alleen mijn website staat er nog steeds niet in google.

Duurt dit soms weken, of zelfs maanden ?

 

Alvast bedankt!

Via webmaster tools moet u rekenen op gemiddeld een week. Als de Google bot passeert ziet u dat normaal gezien terug in de tellerstatistieken. vb:

 

Google (66.249.67.163) [Label IP Address] 0 returning visits

United States FlagMountain View, California, United States

       

(No referring link)

1 Feb   02:50:16

 

Wij gebruiken zelf een andere manier van aanmelden. We posten de nieuwe website op minimum 50 sites van derden, en deze wordt dan opgepikt door zowel Google bot als andere zoekrobots.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mij inmiddels een week aangemeld bij ''google webmaster tools'' alleen mijn website staat er nog steeds niet in google.

Duurt dit soms weken, of zelfs maanden ?

 

Alvast bedankt!

Via webmaster tools moet u rekenen op gemiddeld een week. Als de Google bot passeert ziet u dat normaal gezien terug in de tellerstatistieken. vb:

 

Google (66.249.67.163) [Label IP Address] 0 returning visits

United States FlagMountain View, California, United States

       

(No referring link)

1 Feb   02:50:16

 

Wij gebruiken zelf een andere manier van aanmelden. We posten de nieuwe website op minimum 50 sites van derden, en deze wordt dan opgepikt door zowel Google bot als andere zoekrobots.

 

En hoe doet u dit?

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

...

En hoe doet u dit?

Ze gaan hier niet blij zijn als ik de procedure zomaar op een forum te grabbel gooi, want het maakt deel uit van onze dienstenpakket. ;D Maar het komt erop neer dat het verspreiden van een link naar uw website het proces kan versnellen, en daarbij wordt uw site opgenomen in verschillende zoekmachines.

 

Begin met het plaatsen van een link in uw HL-handtekening en profiel. Hier passeert de Google bot ook regelmatig.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens gegoogled op "housegarden" en gezien welke website dan op nummer 1 staat ...

 

Het is maar een voorbeeld, moet je iets extra's doen om boven aan te staan met een nederlandse site met een engelse domeinnaam?

Heeft de domeinnaam een .nl als extensie, dan verschijnt deze automatisch in de Nederlandse zoekresultaten. Bij .com/.net/.info/... en andere niet landgebonden extensies zal Google zelf proberen te achterhalen bij welke land ze horen. Dit gebeurt aan de hand van het ip-adres (waar uw website gehost wordt), welke extensies naar de website linken, enzovoort.

Maar gelukkig kan u dat ook zelf bepalen in Google Webmasters. Daar kiest u dan een land uit.

 

Zo hebben we voor onze .com-domeinnaam voor Belgie gekozen (als Belgisch bedrijf), en ondanks dat we in Nederland gehost zijn en veel backlinks vanaf .nl-domeinnamen hebben, hebben we met onze zoektermen enkel topposities in Google.be.

 

Dus let er op dat u het juiste land instelt als u met een niet landgebonden extensie zit. Het achteraf terugdraaien kan in sommige gevallen negatief uitvallen.

 

Het laten stijgen van een website in zoekmachines (Google) op bepaalde zoektermen kan u laten gebeuren door te zorgen voor one way backlinks. Op HL-forum vindt u hier een uitleg over.

Link naar reactie
  • 0

Ik las net een blog, daar had de schrijver het over het volgende:

 

''Update je content regelmatig

 

Een andere, goedwerkende methode om Googlebot vaker op de website te krijgen, is het bijwerken van je content.

In dit geval blijkt dat dus niet te werken (in deze specifieke situatie), maar probeer ook eens op de gehele website (het hele domein)

regelmatig nieuwe, verse inhoud toe te voegen. Het enige wat je nu hebt toegevoegd is een kleine zin. Prima, maar blijkbaar niet voldoende voor Google. Voeg meer informatie toe. Voor Google een goede reden om sneller en vaker langs te komen.

Ze zijn zo nieuwsgierig naar datgene wat jij te vertellen hebt. Maak je content interessant. Maak het belangrijk.

Is er wel een goede reden voor Googlebot om je pagina opnieuw te crawlen?

 

Verder: Regelmatig je teksten aanvullen en bijwerken dus!

 

Het starten van een blog helpt hier ook goed bij. Vanaf het blog link je dan naar de pagina’s in je website.''

 

Hier hebben ze het er over dat je je google webmaster tools account (website) op nieuw kunt uploaden/herladen. Weet iemand hoe dit moet? Ik heb overgens al een account.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Lars,

 

Welkom op dit forum voor ondernemers en innovatie.

Je stelt op het forum allemaal beginners vragen omtrent websites en Google. Vragen waarvan de antwoorden terug te vinden zijn in de handleidingen van Google zelf. Ik stel voor dat je daar gaat zoeken naar antwoorden en dat je hier alleen de vragen stelt die direct slaan op ondernemen. Uiteraard nadat je deze site en de verschillende andere sites goed doorzocht hebt om zodoende het antwoord al te vinden.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Lars,

 

Welkom op dit forum voor ondernemers en innovatie.

Je stelt op het forum allemaal beginners vragen omtrent websites en Google. Vragen waarvan de antwoorden terug te vinden zijn in de handleidingen van Google zelf. Ik stel voor dat je daar gaat zoeken naar antwoorden en dat je hier alleen de vragen stelt die direct slaan op ondernemen. Uiteraard nadat je deze site en de verschillende andere sites goed doorzocht hebt om zodoende het antwoord al te vinden.

 

Succes!

 

Heb ik al gedaan maar kan het niet vinden... gaat dit forum nog verder?

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer de crawler langs komt hoe beter. Dit geeft aan dat Google je website interessant vindt. Ik heb veel ervaring met High-Traffic websites en daar zie je de crawler elke seconde langs komen. Deze zitten dan ook erg goed in de zoekmachine. Verse content (goed geschreven) is erg belangrijk. Ook de "uniekheid", etc. Het HL forum staat vol posts over dit.

 

Je kunt heel simpel je website aanmelden bij de webmaster tools (google op webmaster tools). Waarschijnlijk moet je deze wel verifieren. Je moet dan een file in de web root plaatsen (of andere oplossing). Thats it. Na enige dagen/weken krijg je meer inzicht in je website + crawler statistieken. Erg nuttig. Succes.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt deze tool van Google heel goed gebruiken om zoekwoorden te toetsen. Je kunt dan zien hoeveel hits je maandelijks kan bereiken als je site ook de juiste seo heeft gehad. Type house en garden wel apart in en selecteer de juiste taal en locatie

 

https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none

 

Toets er ook andere woorden mee, want ga je jouw site vullen met content dan is het belangrijk dat je teksten als basis in orde zijn en veel zoekwoorden bevatten waar jij op gevonden wil worden. Verplaats je dan vooral in de klant!

 

Succes!

Reclame maken met radiocommercials tijdens radioreclame en voice-overs in diverse audioproducties. Een tekst vertalen of ontwerp van uw reclameteksten, webteksten, seo en persberichten

Link naar reactie
  • 0

Hallo, Ik heb een engels woord als domeinnaam, geeft dit enige problemen in google? Als bijvoorbeeld iemand zoekt op : ''housegarden'' en het is een nederlandse website, komt dit dan ook voor in de nederlandse google?

 

Ik weet niet hoe uniek jouw domeinnaam is.... Ik heb ook een Engelse domeinnaam - voor een Duitse site ;).

 

Geen probleem, want mijn bezoekers zoeken (als ze op mijn bedrijfsnaam zoeken) via google.de, ik zie maar weinig via google.com binnenkomen (maar ook op google.com of .nl sta ik bovenaan, omdat ik geen beschrijvende naam heb en een vrij unieke naam).

 

Dus als je domeinnaam bijv. housegarden' zou zijn sta je in google.nl bovenaan (mits er niet nog meer Nederlandse housegarden sites zijn die het beter doen bij google ;)).

 

En inderdaad: stel in google webmaster het land in.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een webshop openen maar zit nu te tobben met de betaal mogelijkheid van Paypal, ik zie dat de transactie kosten 3,4% zijn van het totale aankoop bedrag. Ik zie op geen enkele andere website dat dit zo veel geld kost, of zelfs geen geld. Hoe kan dit?

 

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd=_fees-rate-about-outside

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Paypal is voor een Nederlandse webshop minder noodzakelijk en redelijk duur en minder zeker omdat klanten vrij eenvoudig hun geld kunnen terugeisen. IDeal is de gangbare methode voor Nederland (behalve op Ebay) en als je Mollie gebruikt (of wat anders) weet je precies wat je per transactie betaalt en hoef je geen overeenkomst met een bank te sluiten.

Link naar reactie
  • 0

idd, naast mollie is targetpay ook een goede voor ideal. Maar zorg aub wel voor een paypal (achtige) oplossing. Ik erger me vaak dood als ik alleen via ideal kan betalen. Hier in Spanje heb je daar dus niet zoveel aan. En soms moet ik echt spullen uit NL hebben 8)

 

Het makkelijk terugeisen van geld valt ook allemaal wel mee, ik heb het idee dat dat meer borrelpraat is. Ik heb het namelijk in 8 jaar nog nooit meegemaakt. Soms komt het wel voor dat een klant niet helemaal tevreden is, maar in het paypal resolutie centrum komt dat dan meestal ook wel goed.

 

Juist doordat klanten worden beschermt bij paypal, levert dat ook weer een hoop klanten op. Het biedt immers een stukje vertrouwen. Bij ideal is een klant zijn geld kwijt als er iets mis gaat.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.